Dorchester Engeland 1998

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
nefer i chet

Dorchester Engeland 1998

Bericht door nefer i chet » vr 15 jun 2007, 22:15

We besloten op eigen gelegenheid naar Dorchester te gaan, Met de bus naar het station, het stationsgebouw stond op een onooglijk afgelegen plek. Maar er kwamen treinen, en daar was het toch om te doen. Een als een fort uitziend gebouw ( een militair museum ) was de eerste videoshot van de dag, het tuth anch amon museum was ondergebracht in een oud kerkje. Allereerst betraden we de souvenierwinkel. Het eerste gedeelte van de tentoonstelling bestond uit oude fotoos van de opgraving van Tuth zijn graf, zijn familie. de ontdekkers, en de vloek, daarna een vitrine met de bloemenkrans die in de sarcofaag was gevonden, nogal kitserig. Vervolgens konden we de mummie van Tuth zelf aanschouwen, met piemel, die in werkelijkheid achteraf verdwenen is, filmen mocht niet, maar daar had ik nu maling aan.
Daarna zagen we de scene afgebeeld, dat Carter, Canarvon, en Lady Everline( de dochter van Canarvon) door een gat in de muur kijken, en zodoende een blik werpen in het voorvertrek,
En achter die muur, we konden die ruimte bereiken door eromheen te lopen, een reconstructie van het voorvertrek, met alle schatten die in 1922 werden aangetroffen. de gouden troon leek kitserig, maar in het geheel genomen zag de totaalscene er behoorlijk geloofwaardig uit.
Aan de rechterkant de dichtbepleisterde muur met de twee wachters.
De voorraaddozen en de kisten op de voorgrond, met daartussen geplaatst de zetels.
De rustbedden eropgeplaatst.
Er was een bandopname met de stemmen van C en C. What do you see, beautifull things.
Ook de muren zagen er als echt uit, ruw bepleisterd, zonder schilderingen. Ook de grafkamer trof je er aan, met de bekende schilderingen, de rood-granieten sarcofaag in het midden, die de scene uitbeeldde dat de mummie via katrollen uit de sarcofaag werd gehesen.
Er stonden vitrines, met de sieraden, replicas nathuurlijk, En aan de muur hing een bord, verboden te filmen. Ik had er gefilmd, en wachtte gelaten mijn lot af. Zouden ze me achter de deur opwachten.
Als egyptefanaat moet je zoiets ook gezien hebben, een onderdeel van de egyptecult.
Na de big thuth anch Amon tentoonstelling in 1972, werd duidelijk dat de collectie te kwetsbaar was om over de aardbol rond te touren.
Deze tentoonstelling maakt het mogelijk om even je in te beelden dat je de schatten werkelijk kunt zien, wat nog steeds niet voor iedereen is weggelegd.

The Tutankamun Exhibition
Dorchester England

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » vr 15 jun 2007, 23:52

Spannend Nefer I, :) In Cairo heb je de Faraonic Village, daar is ook de Tombe van Toetankamon nagemaakt enzo, ben er nog nooit geweest eigenlijk. hier is de link kan je is kijken.

Heb je eigenlijk plannen om weer is naar Egypte te gaan ??

http://touregypt.net/village/activ.htm
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » za 16 jun 2007, 20:34

De kosten zijn een probleem, maar even naar Londen voor een bezoek aan het Britse Museum, kan me ook wel bekoren

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”