OCHYTOE TERUG uit EGYPTE

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

OCHYTOE TERUG uit EGYPTE

Bericht door Nofret » vr 24 aug 2007, 16:37

Dit weekend komt OCHYTOE terug uit Egypte. Reuze benieuwd hoe hij het heeft gehad en waar hij geweest is !
WELKOM TERUG !!!!! Kom maar gauw met je verhalen <egypt>
Laatst gewijzigd door Nofret op vr 16 nov 2007, 8:54, 1 keer totaal gewijzigd.
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » zo 26 aug 2007, 21:10

Hoi allemaal,

Ben vandaag weer teruggekomen (helaas ) was een geweldige vakantie. Ik heb alles kunnen doen wat ik wilde doen, dus dat is zeker voor Egyptische begrippen perfect te noemen <egypt>

Zal morgen iets meer vertellen en binnenkort ook foto's laten zien. Was vandaag een lange en vermoeiende dag. Om 5 uur 's ochtends Nederlandse tijd vertrokken uit hotel in Hurghada en om 17.00 waren we thuis (dankzij de vertragingen uiteraard). Ik ga dan ook nu lekker naar bed (de rest slaapt al een paar uurtjes).

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » zo 26 aug 2007, 21:16

ben benieuwd, het zal wel de reis van je leven zijn geweest

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 27 aug 2007, 9:58

Zo welkom terug ben benieuwd naar je verhalen / foto's <egypt>
Nefertiti - The beautiful one has come....

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 27 aug 2007, 10:05

welkom terug ben beneiuwd wat je allemaal hebt meegmaakt
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

horemheb

vakantie

Bericht door horemheb » di 28 aug 2007, 9:46

nefer i chet schreef:ben benieuwd, het zal wel de reis van je leven zijn geweest

Ook ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » wo 29 aug 2007, 12:32

Zo, heeft even geduurd, maar mijn pc kreeg kuren dus die moest ik eerst oplossen.

Eerste week van de vakantie doorgebracht in Caïro. Was zeer warm en door de smog ook behoorlijk ondraagelijk. We hebben bezocht Giza (2x), Sakkara, Aboesir, Dahsjoer en natuurlijk het museum.

We hadden iedere dag problemen met de taxi, met als hoogtepunt de rit naar het museum waar we midden op de ringroad van Caïro stil kwamen te staan (gebroken as) en over moesten stappen in een andere taxi (die natuurlijk al bijna vol was).

's Avonds veel rondgelopen in Caïro. We zaten in de wijk Giza, vlakbij de piramides, dus dat was perfect. De touristenpolitie volgden ons bij iedere stap die we zetten. Was wel vervelend, maar bij het oversteken van drukke kruispunten ook wel handig, want dan werd het hele kruispunt geblokkeerd (althans zo goed als mogelijk) zodat wij over konden steken. Uiteraard werd dit niet gratis gedaan.

Na zes dagen vlogen we door naar Luxor. Daar was het nog warmer, maar vanwege de veel schonere lucht was het beter uit te houden. In Luxor bezochten we Luxor tempel, Karnak tempel, Medinet Haboe, tempel van Merenptah, Malkata, Dal der Koningen, Deir el-Bahari en het museum.

In Luxor een kleine voedselvergiftiging opgelopen (notabene bij de Italiaan in het hotel) maar een paardemiddel van een lokale arts zorgde ervoor dat binnen een dag de meeste klachten verdwenen.

Het warmst was het in de tombe van Toetmosis III. Het was daarbinnen zo warm, dat wij het, toen we weer naar buiten gingen, bijna koud kregen door het kleine zuchtje wind dat bovenin het dal waait.

Het hoogtepunt van de reis (voor mij dan) was in Luxor het bezoek aan de gerestaureerde zuilengalerij van Toetmosis IV in het openlucht museum van Karnak. Zeer gave reliëfs en prachtige kleuren.

We zijn nog op zoek gegaan naar een excentrieke Engelsman genaamd Stan, maar helaas niet gevonden. Wel enkele malen wat gedronken bij Sindbad, een coffee shop nabij Mc Donalds.

Helaas moesten we na 1 week verder naar Hurghada. Dit deden met een taxi bus rijdend in het konvooi. Met name de tocht door de oostelijke woestijnen en het gebergte was leuk. Ook hier kregen we problemen met de taxi, maar gelukkig werden we aangeduwd door gewapende militairen die het konvooi begeleiden.

Hurghada hadden we geboekt voor de kindereren. Die hebben zich hier dan ook drie dagen lang vermaakt aan het zwembad en het strand. Mijn vrouw en ik hebben hier de uren voornamelijk met een boek in de hotelkamer doorgebracht. Hier voor het eerst in mijn leven in een duikboot gezeten die in de Rode Zee naar een koraalrif voer. Zeer gaaf om mee te maken en een prachtig uitzicht onder water.

Afgelopen zondag dus weer teruggevlogen. De 16 dagen hadden wat mij betreft wel met een jaar of 40 verlengd mogen worden, maar dat zag mijn vrouw niet zo zitten. Ben wel een huis wezen bezichtigen in Luxor (voor de kenners in el-Gabawy, ten noordwesten van el-Tarif). Dit was niet duur, LE 180.000 / &#8364; 24.000, maar ik vond de keuken en badkamer te klein. Ik wil namelijk in Luxor een huis kopen zodat ik meerdere weken per jaar daar door kan brengen en nu zijn de huizen nog redelijk te betalen.

Ik zal binnenkort de foto's uit gaan zoeken en enkele hier plaatsen. Dan ga ik ook meer in detail in op de reis (als jullie dat willen natuurlijk :wink: )

horemheb

reis

Bericht door horemheb » wo 29 aug 2007, 16:15

Ja zeker, ben erg benieuwd naar de details en foto,s.

Cuby

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 29 aug 2007, 17:01

We hadden iedere dag problemen met de taxi

Was dat met Mohammed ??

We zijn nog op zoek gegaan naar een excentrieke Engelsman genaamd Stan,

Die zal wel met zijn gat lekker bij zijn airco hebben gezeten.

Een huis gekeken in Gabawy , nou dan had je hem eigenlijk even op moeten zoeken, welk huis was dat dan ?? Een compleet huis of een Flat, haha dan hadden we bijna buren geworden Och <egypt>

Was Abu Sir alweer geopend voor het publiek, of ben je er net zoals ik vorig jaar november, compleet illegaal in gesmokkeld ? haha dat was echt lachen met die jurken. Ook vast wel in de Mastaba van Ptahsjepsjef geweest of zoals de jurken hem noemden, iets van sjopsjof ofzo, haha

En heb je nog kans gezien om de Mastaba (of wat er NOG van over is) van Unas-Ankh te vinden ??

Als ik dat allemaal zo lees , krijg ik helemaal zin om in november naar Cairo te gaan, nou ja Cairo Pffffffffff is inderdaad moeilijk uit te houden he, maar er is een nieuw hotelletje in bij Sakkara, ideaal om lekker een paar dagen daar rond te dolen !!

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » wo 29 aug 2007, 20:13

Zo dát noem ik nou een vakantie.

Gaaf dat je daar een huis gaat kopen ! Ga je dat dan verhuren als je er niet bent ?

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » wo 29 aug 2007, 21:04

Was dat met Mohammed ??

Nee, die heeft niet meer gereageerd. Was een Ahmed met een 30 jaar oude Peugeot. Aardige kerel, geen gezeur, deed gewoon zijn werk.

Een huis gekeken in Gabawy...

Ja, een nieuwbouwhuis. Aan de noordzijde van Gabawy.

Was Abu Sir alweer geopend voor het publiek

Nope, was illegaal. Baalde ik wel van want ik heb er maar 1 uurtje doorgebracht. We liepen van Sahoere naar Ptahsjepses (ook in de tombe) en vervolgens naar Nioeserre. Had vervolgens een beetje mot met de één van die jurken want die wilde meer geld hebben. Aangegeven dat ik dat niet van plan was en dat hij hooguit een schop onder zijn ... kon krijgen. Toen waren we ineens geen vrienden meer *05

En heb je nog kans gezien om de Mastaba (of wat er NOG van over is) van Unas-Ankh te vinden ??

Ja, heb ik gevonden en op de foto gezet. Ik zal de foto's publiceren op het engelse forum.

er is een nieuw hotelletje in bij Sakkara

heb ik gezien, trok ook onze aandacht omdat je dan buiten de stad zit en lekker dicht bij Sakkara etc.

Gaaf dat je daar een huis gaat kopen ! Ga je dat dan verhuren als je er niet bent ?

Ja, ga ik ook verhuren voor een zacht prijsje. Over een jaar of tien hoop ik daar 6 maanden per jaar te gaan wonen, meer maanden krijg ik er bij mijn vrouw niet doorheen helaas *19

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » wo 29 aug 2007, 22:22

Ochytoe schreef:
Ja, ga ik ook verhuren voor een zacht prijsje. Over een jaar of tien hoop ik daar 6 maanden per jaar te gaan wonen, meer maanden krijg ik er bij mijn vrouw niet doorheen helaas :lol:

Ik ken het probleem.

Mijn man wil een huisje in Marokko kopen en dat zal dan ook verhuurt worden als we in Ned zijn dan kunnen we daar ook weer het huisje mee afbetalen.
en die 6 mnd in Ned zijn dan zeker de 6 middelste (warmste) maanden van het jaar ?

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 29 aug 2007, 23:41

Baksjiesh, Ja dat hadden wij ook met die jurken in Abu Sir heibel, maar dat was toen we weer terug bij de taxi waren, dat ze om meer geld zeurden, erg irritant want we hadden best wel aardig wat gegeven , dat is soms heelllllllll irritant daar in Egypte het is nooit genoeg *17

Leuk dat je toch iets gaat kopen Och !!! Het is zoals ik al is vertelde heel vervelend dat die Engelsen de prijzen zo opdrijven, je zou ze zo stuk voor stuk de Nijl in smijten !!

Jammer dat je Mohammed niet had als Taxi, die is echt goed , misschien volgende x dan een optie. Dan laat ik Stan wel ff contact leggen.

Ben reuze benieuwd naar je foto's ook, je gaat er toch wel een paar posten he ??

We moeten maar binnenkort even een meeting organiseren, kan je een lezing geven.

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » do 30 aug 2007, 10:05

en die 6 mnd in Ned zijn dan zeker de 6 middelste (warmste) maanden van het jaar ?

Inderdaad, winter in Egypte, zomer (of wat daarvoor door moet gaan) in nederland.

erg irritant want we hadden best wel aardig wat gegeven , dat is soms heelllllllll irritant daar in Egypte

Vond ik ook, ik had LE 70 gegeven om binnen te komen. Giza is notabene LE 50 en Sakkara ook. Stelletje aasgieren :evil:

Jammer dat je Mohammed niet had als Taxi, die is echt goed , misschien volgende x dan een optie. Dan laat ik Stan wel ff contact leggen.

Okay, doen we. Volgende keer zal volgend jaar december worden denk ik. Waarschijnlijk 1 weekje Luxor.

Ben reuze benieuwd naar je fotoos ook, je gaat er toch wel een paar posten he ??

Jazeker, zal per bezoek een selectie maken en posten.

We moeten maar binnenkort even een meeting organiseren, kan je een lezing geven

Is goed ipv een museumbezoek, doe jij een deel en ik een deel :lol:

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 30 aug 2007, 11:00

Volgende keer zal volgend jaar december worden denk ik. Waarschijnlijk 1 weekje Luxor.

Gaan je/jullie dan pas weer ?? Niet in mei ?? jammer :(

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » do 30 aug 2007, 12:30

Gaan je/jullie dan pas weer ?? Niet in mei ?? jammer

Zoals het er nu naar uitziet niet, maar zeg nooit nooit *03

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 30 aug 2007, 12:40

Dus dan moet je nog meer dan een jaar wachten Afbeelding

en ik loop te klagen omdat ik nog maar 50 verlof uren heb en dus maar een week kan gaan in november ofzo :( Ik hou gelijk mijn mond dicht :)

Het is zo jammer dat een weekend naar Cairo zo duur is, betaalde voor een ticket zo'n 1000 euro, echt belachelijk, dat is omdat de aanbiedingen pas gelden voor als je 7 dagen of langer gaat, stelletje oplichters *17

Anders kon je nog is even af en toe een weekend overvliegen !!

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » do 30 aug 2007, 19:28

Ik heb nog 320 uur, nu nog een geldprijs winnen, maar 1000 euro voor een ticket naar Cairo, dat is me te gortig.

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 30 aug 2007, 19:55

nefer i chet schreef:Ik heb nog 320 uur, nu nog een geldprijs winnen, maar 1000 euro voor een ticket naar Cairo, dat is me te gortig.

320 uur, neem je wel eens vakantie dan ?? :? Als je bij ons zoveel uur over hebt moet je ze opmaken, je mag maar 56 uur meenemen naar het volgende jaar, niet dat ik dat ooit red dus, kom altijd te kort .

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » vr 31 aug 2007, 8:31

Het hoogtepunt van de reis (voor mij dan) was in Luxor het bezoek aan de gerestaureerde zuilengalerij van Toetmosis IV in het openlucht museum van Karnak. Zeer gave reliëfs en prachtige kleuren.

Ook een van mijn favorieten :) Toen hij af was heb ik daar wel een uurtje ofzo doorgebracht om de Tempel op de foto te zetten :D

Trouwens het Open Air Museum vertoef ik zo ie zo graag, want je komt er op de blokken de mooiste reliefs tegen, laatste keer waren er weer een stel blokken neergelegd aan de rechterkant, dus daar heb ik toen ook even mijn hart opgehaald.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”