toch nog naar egypte

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nefertiti

toch nog naar egypte

Bericht door Nefertiti » di 08 apr 2008, 11:43

Ja, ja het komt er dan eindelijk van. Ik ga naar Egypte. Ik wilde het al langer, maar het kwam er steeds niet van, dus nu ga ik de 19e voor het eerst naar Egypte. Naar cairo wel ze verstaan. We gaan vijf dagen en we gaan vooral de touristische dingen zien. Ja, ik weet het, het is standaard, maar je moet ergens beginnen als je er voor het eerst bent. Ik kijk er erg naar uit. Ben benieuwd.

Nofret
Site Admin

Re: toch nog naar egypte

Bericht door Nofret » di 08 apr 2008, 14:25

De toeristische dingen daar gaan we juist voor he, dat het standaard is kan ik niet zeggen :D Maar ik begrijp wat je bedoeld, eerst de bekendste dat is logisch xxx

Leuk hoor Nefertiti en spannend he ggg Welk hotel verblijf je ?? :)
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » di 08 apr 2008, 15:27

ja je moet ergens beginnen, en ik kan toch niet naar cairo gaan en dan geen piramides zien?
Ik kijk er echt naar uit. Omdat ik er al jaren van droom om naar Egypte te gaan en naar de piramides enzo. Ben toch wel nieuwsgierig hoe dat dan zal zijn.

ik verblijf in het President Hotel in Zamalek

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » di 08 apr 2008, 18:34

Hardstikke leuk, het zal een geweldige ervaring voor je worden

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » di 08 apr 2008, 20:22

Leuk joh !!

Is toch niet zo gek dat je de eerste keer naar de piramiden gaat fff

Spannend hoor iii iii
Nefertiti - The beautiful one has come....

erwin

Bericht door erwin » wo 09 apr 2008, 10:11

Toeristisch of niet... dat is eigenlijk het hele land... Steeds meer...

Dus dan maar goed beginnen: bij het meest bekende symbool van het land!

Goede keus! ;)

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » wo 09 apr 2008, 12:50

kan iemand me misschien iets vertellen over de taxi's of de metro in Cairo? eee

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 09 apr 2008, 18:43

bij het meest bekende symbool van het land!

De meest bekende symbolen van het land, de Gizeh-piramiden én het Gouden dodenmasker van Farao Toetanchamon :D :D
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

erwin

Bericht door erwin » wo 09 apr 2008, 19:47

Nefertiti schreef:kan iemand me misschien iets vertellen over de taxi's of de metro in Cairo? eee

Ja, dodelijk!!! ;) In mijn verbeelding zit ik weer in de taxi van Zamalek naar het Egyptisch museum. Een dodemansritje met een chauffeur die zijn vak goed verstond. Maar als ik zeg dat wij maar teruggelopen zijn naar ons hotel zegt dat genoeg!! We moesten nog even bijkomen van het avontuur!!! :D

erwin

Bericht door erwin » wo 09 apr 2008, 19:50

Thoetmosis XII schreef:

De meest bekende symbolen van het land, de Gizeh-piramiden én het Gouden dodenmasker van Farao Toetanchamon :D :D

Maar Egypte wilde toch hèt symbool van Egypte laten vastleggen als handelsmerk. En dat was toch de piramide?

Eigenlijk vind ik dat Egypte nog wel meer bekende symbolen heeft. Vallei van de Koningen. Karnak en Luxor tempel. Abu Simbel. Piramide van Djoser. Zijn toch ook wel erg bekend. Oh, even de Sfinx niet vergeten. Die kent ook iedereen. Ook al is het van Asterix en Obilix. fff kkk

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » wo 09 apr 2008, 19:53

erwin schreef:
Thoetmosis XII schreef:

Maar Egypte wilde toch hèt symbool van Egypte laten vastleggen als handelsmerk. En dat was toch de piramide?

Eigenlijk vind ik dat Egypte nog wel meer bekende symbolen heeft. Vallei van de Koningen. Karnak en Luxor tempel. Abu Simbel. Piramide van Djoser. Zijn toch ook wel erg bekend. Oh, even de Sfinx niet vergeten. Die kent ook iedereen. Ook al is het van Asterix en Obilix. fff kkk

ja maar dat kan je niet allemaal in een keer bezoeken he? en zeker niet allemaal met de taxi ;)

erwin

Bericht door erwin » wo 09 apr 2008, 19:58

Nefertiti schreef:ja maar dat kan je niet allemaal in een keer bezoeken he? en zeker niet allemaal met de taxi ;)

In één keer zou ik het niet doen. Ik had al een dag nodig in alleen het Egyptisch museum. En de volgende dag gingen we weer terug met de groep van onze groepreis (om er vervolgens doorheen gesleurd te worden, verschrikkelijk. Je kreeg gewoon niet de tijd om iets te zien haast.) om vervolgens ook nog de Gizeh plateau te doen, Djoser piramide, Sakkara, een parfumzaak en te eten. Razend tempo! Maar goed... de hoogtepunten hebben we wel gehad! kkk Vraag niet hoe... maar het lukte wel!!! fff

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » wo 09 apr 2008, 20:05

ja het egyptisch museum doe ik zonder excursie. want dan krijg je minder als een halve dag en daarna moet je nog naar een moskee en de bazaar. dat doe ik liever op mijn gemakt. naar de pyramides, sakkara en memphis ga ik wel met een excursie.

erwin

Bericht door erwin » wo 09 apr 2008, 20:19

Ja, ik denk dat dat wel een verstandig besluit is... fff Ik zou hetzelfde gekozen hebben!!!

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » za 19 apr 2008, 21:04

Oh gut het is de 19e vandaag ccc vandaag ben je weg gegaan rrr

Beetje laat dus maar toch nog een hele leuke tijd toegewenst in Cairo
Afbeelding

Ben benieuwd hoe je Cairo ervaart kkk :) Wel een verslag he als je terug bent :D

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » zo 20 apr 2008, 8:57

nou hier dan ook nog maar een supper leuke vakntie en geniet er vooral van :D :D
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » do 24 apr 2008, 15:38

nou nou ik ben weer terug. aan de ene kant ben ik onder de indruk, aan de andere kant was het wel zo ongeveer wat ik verwacht had.

dag 1: met de taxi naar verschillende kleine bazaars geweest aan pyramid street. cotton, purfum, souvenir en papyrus. van alle vier wel iets meegenomen (tja ik kom niet elke dag in cairo) En later een tochtje over de nijl gemaakt. De nijl is mooi, alleen jammer van al die stinkende bootjes.

dag 2: excursie naar de pyramiden. Gizeh bekeken, in een van de piramide geweest en eentje een klein stukje beklommen. (altijd al heel even willen doen). de piramides zijn duidelijk bewonderingswaardig. daarna naar memphis en sakkara geweest. vond het jammer dat dit gedeelte van de excusie niet zo heel veel voorstelde. memphis was alleen een klein museum en sakkara hebben we alleen even de trap piramide gezien. overigens hadden we een prive gids voor ons 2e.

dag 3: khan al-khalili bekeken, maar niet echt iets gekocht. daarna naar het egyptisch museum gegaan en daar rondgewandeld. ik baalde een beetje van mezelf dat ik de meeste hierogliefen tekens weer vergeten was, want in het museum zijn zoveel mooie dingen die ik eigenlijk zou willen kunnen lezen. (gek genoeg vond ik dat de museum shop niet echt een goed boek had over het museum zelf. wel dunne boekjes maar niet heel uitgebreid. wel weer wat sieraden gekocht.) Overigens had ik het museum eigenlijk wat groter verwacht. 's avonds op het noordelijkse puntje van zamalek gegeten in een heel hip restaurant. mooi uitzicht en niet heel duur. ik zou het omschrijven als een soort lounge dubai-stijl met verschillende soorten eten. Sequoia heet het en ik vind het een aanrader.

dag 4: naar de citadel geweest, moskee bekeken, daarna naar het koptische gedeelte (en tot mijn verbazing vond ik daar wel een geschikt boek over het egyptisch museum. de hangende kerk even bekeken. maar het was erg heet dus zijn we maar snel weer terug naar het hotel gegaan. 's avond nog een lichtshow van de pyramides gezien. een beetje kitsch ja, maar o zo mooi om de piramides bij avond te zien. nog een leuk tentje gevonden op Zamalek: Crave, voornamelijk italiaans eten, maar lekker en ook hip en redelijke prijs. Taha hussein street bij het President hotel.

het weer: met de dag werd het warmer. de eerste dag was goed te doen. de 2e al iets heter, maar dat was ook in de woestijn. de 3e werd toch wel heet en de 4e was het echt te heet om iets te doen. en dat lag niet alleen aan ons, dat vonden de egyptenaren ook dat het heet was. het was overdag rond de 40 graden en 's avond rond de 30. en dat voor april!

wat me opviel: - het ritueel dat de kinderen moeten doen voordat ze de school ingaan (althans bij de school onder ons hotel) eerst vader jacob, dan voorlezen, de president prijzen, een of ander nationalistisch lied zingen en dat goedemorgen tegen de directrice zeggen.
-dat vrouwen hier 's avonds ook nog redelijk veel op straat komen in tegenstelling tot bijv istanbul.
(er waren ongetwijfeld nog meer dingen die me opvielen maar ben ze ff kwijt)

wat me irriteerde: -de schijnvertoning van veiligheid. overal politie en detectie poortjes. De politie hangt maar wat rond en bij de detectiepoortjes word je maar de helft van de tijd gecontroleerd en als het dan zo is word er zogezegd in je tas gekeken maar ze kijken nauwelijks. dus best nutteloos allemaal.
-dat ze naar elkaar toeteren in het verkeer snap ik. maar als je als tourist langs de kant van de weg loopt toeteren ze ook iedere keer als ze langs komen ookal loop je aan de kant en dat gaat irriteren.

Cairo heeft zo zijn eigen arabische/afrikaanse charmes. echt verbaasd over de drukte en het verkeer was ik niet, want had er al over gelezen. Aan de ene kant stinkt het er en is het er vuil, maar aan de andere kant heeft het zo zijn eigen charmes en vrouwen in burka's en mannen in de winkeltjes.
Op de piramides ben ik verliefd geworden. dat gevoel van bewondering, ontzag en liefde krijg je alleen als je er staat. dat krijg je niet van het beeld op tv. Verliefd op het museum zou ik niet willen zeggen, maar misschien komt dat nog.

ik hoop dat mijn verslag een beetje duidelijk is.

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 24 apr 2008, 18:33

Hartstikke Leuk Nefertiti, ben je niet misselijk geworden van de smog ?? En wat een rotzooi in Cairo he, Afbeelding
Ben je in Saqqara nog naar het Imhotep museum geweest ?? Die hitte is wel vervelend omdat het in Cairo wel wat vochtiger is dan in het zuiden en dan die smog nog Brrrrr. Kreeg vanmiddag nog een sms uit Aswan, dat het 42 graden was, in de schaduw ccc rrr

Heb je veel fotoos gemaakt ?? Wel een paar plaatsen hoor, al heb je alles al zovaak gezien, fotoos van Egypte vervelen nooit !!! :D :D

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » do 24 apr 2008, 18:58

van de smog zelf word je niet heel misselijk, maar als je in zo'n warme stinkende taxi zit word je er niet bepaald fitter van. Was wel jammer dat het zo warm was ja. dan hadden we misschien wat meer kunnen zien. ik zal later nog wat foto's plaatsen als ik alles een beetje georganiseerd heb. ook van mijn papyrus van nefertiti die ik persoonlijk erg mooi vind

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 24 apr 2008, 19:08

Dan heb jij geluk, ik wordt altijd kotsmisselijk van die smog (en het wordt met het jaar erger ccc) en zorg wel dat ik overdags zo veel mogelijk buiten Cairo zit altijd Pfffff Jammer wel want Cairo is groot, vies, smerig maar het heeft wel wat !!! Zoals jij ook al schreef :D

Maar er is zoveel te bekijken in de regio, dat het niet echt vervelend is buiten Cairo te vertoeven :D In de Delta zijn links en rechts ook nog heel wat Faraonische plekken te bezoeken en zoals je wel gezien hebt, in Sakkara kan je wel dagen ronddwalen tussen de Mastaba's en Piramiden :)

Ben je nog wel in een Mastaba geweest in Sakkara ??

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”