Ochytoe, reisverslag Egypte mei 2008

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Ochytoe

Ochytoe, reisverslag Egypte mei 2008

Bericht door Ochytoe » za 10 mei 2008, 17:46

Donderdag 1 mei 2008
's ochtends tegen zessen vertrokken naar Schiphol, inchecken bij Arkefly was een drama (daar is Egypte heilig bij ;) ), net na tienen de lucht in en om half vier (plaatstelijke tijd) geland. Uurtje later in het Mercure hotel neergeploft in de kamer.

Temperatuur viel mee, was zo'n 30 graden, niet te warm dus ggg

Vrijdag 2 mei 2008
Vroeg op en lopend naar Karnak, was wederom niet te warm. Na half uurtje bij tempel aangekomen, zigzaggend tussen de kuddes toeristen heen naar de eerste pylon en daar wat fotos geschoten van het gebied vlak voor de eerste pylon...
Afbeelding

Via de zuilenhal doorgelopen naar achteren, maar wat een prachtige kleuren nog op die zuilen...
Afbeelding

Bij de Ach-menoe ff omgedraaid voor een aardig plaatje inclusief de obelisken...
Afbeelding

En uiteindelijk aanbeland bij de tempel van Ramses II (achter de Ach-menoe). Hier stond ik op de muur van Nectanebo, al was de bewaking daar niet echt happy mee ;). De zuilen en de poort op de voorgrond zijn overigens van Taharka ...
Afbeelding

Bij de poort van Nectanebo zijn we linksaf geslagen en zo buiten de tempel teruggelopen en ter hoogte van de obelisken rechtsaf geslagen naar de Ptah-tempel. Het achterste deel van de tempel stamt uit de tijd van Toetmosis III, de poorten ervoor zijn uit latere tijden. Dit was de eerste blik op de tempel...
Afbeelding
Binnen in de tempel zijn er nog mooie afbeeldingen. Hier eentje van Toet 3...
Afbeelding

Ook dit is een mooie. Hier zien we oa Ptah, Hathor en Imhotep...
Afbeelding

Op de achterwand van de tempel is hetzelfde groepje te zien, maar nu zien we ook Amenhotep, zoon van Hapoe (achteraan) verschijnen. Op deze plek stond eens de zogenaamde tegenkapel...
Afbeelding

Tot slot nog een aardig plaatje vanaf de 1e poort terug naar de tempel...
Afbeelding

hans.hutting
Vizier

Re: Ochytoe, reisverslag Egypte mei 2008

Bericht door hans.hutting » za 10 mei 2008, 21:07

schiterende fotos ben erg benieuwd naar de rest was je weer met vrouw en kids?
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 13 mei 2008, 12:27

Prachtig weer Och xxx xxx Krijg gelijk heimwee jjj mmm Normaal gesproken zat ik om deze tijd ook in Egypte jjj maar ja tis zo oktober, de tijd vliegt :)

Wat heb je nog meer allemaal gedaan ???? Ben helemaal niet nieuwsgierig hoor kkk kkk maar wacht wel met spanning af :D
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » za 17 mei 2008, 15:13

heb afgelopen week drie dagen zonder internet gezeten (storing xs4all), maar ik heb ook problemen met het uploaden van foto's. Iedere keer als ik een foto upload crasht mijn PC ooo Ben druk aan het zoeken naar het probleem en naar de oplossing, maar dat verloopt niet echt succesvol. Jullie zullen dus nog even geduld moeten hebben met de overige foto's jjj

Zal hieronder ff kort vertellen wat ik nog meer gedaan heb. Zaterdags hebben we een bezoek gebracht (op de fiets ggg ) aan Deir el-Medina. Daar veel foto's gemaakt van het tempeltje van Hathor. Daar zijn mooie afbeeldingen bewaard gebleven. Uiteraard ook het dorp bekeken en de graven van Sennedjem en Inherchau. Met name die laatste is zeer de moeite waard.

Zondag terugegaan naar Karnak voor een bezoek aan een kapel (nr XVa om precies te zijn). Hierin zijn afbeeldingen te vinden van Imhotep en Amenhotep, zoon van Hapoe. Dat sloot mooi aan bij het bezoek aan de Ptah-tempel. Vervolgens doorgelopen naar de Opet-tempel, naast de Chonsoe tempel. Buitenom mooie foto's kunnen maken, maar de tempel zelf was gesloten ivm lopende opgravingen mmm

Maandag was eerst Queens Valley en vervolgens Medinet Haboe aan de beurt, mijn absolute favoriet. In QV bezochten we de drie geopende graven van Chaemwaset, Titi en Amonherchepesjef. Alledrie gerelateerd aan Ramses III. Deze grave moet je een keer gezien hebben. Met name in het graf van Amonherchepesjef vind je de allermooiste afbeeldingen die ik ooit in een graf heb gezien. Vervolgens naar MH. Eerst met zijn vieren door de tempel heen gewandeld, mijn fotoverzameling weer aangevuld met foto's van het kleine hokje in de NO hoek van de 2e hof :D , en vervolgens in mijn eentje buitenom gelopen naar de Westpoort. Het was inmiddels heel erg warm en de rest van het gezin ging in een cafeetje zitten met een bakkie thee. Ik trotseerde de hitte om foto's te maken van de helaas verwoestte Westpoort ggg Het is te merken dat hier geen toeristen komen. Dit gebied wordt gebruikt als vuilnisbelt en toilet, een ongelofelijke stank hing daar ccc maar dat zie je niet op de foto's. In het gebied achter/naast de poort liggen nog brokstukken met mooie reliëfs, die ik jullie hoop te kunnen laten zien nnn

Dinsdag Dal der Koningen en particuliere graven. In het DdK waren een aantal graven helaas dicht. Waaronder dat van Merenptah (ivm opgravingen) mmm We hebben daar bezocht Seti II, Tawasret en Sethnacht (één graf) en Septah. Graven uit het einde van de 19e dynastie. Goed te zien hier was hoe de afbeeldingen werden aangebracht en werden uitgehakt en ingekleurd. Van de particuliere graven hebben we bezocht Ramose, Rachmire en Sennefer.

Woensdag naar de Luxortempel en daar een paar uurtjes doorgebracht met het ontwijken van de grote groepen toeristen. Dat lukt aardig zolang je maar niet op het middenpad loopt aaa

Donderdag zijn we nogmaals naar de Karnaktempel gelopen, maar nu hebben we een bezoek gbracht aan het Mentoe complex. Dit was weliswaar gesloten ivm opgravingen, maar een kleine donatie van 10 pond doet soms wonderen ;) Hierdoor kon ik enkele foto's maken van het complex en een beeld van Amonhotep I dat daar is gevonden. Vervolgens zijn we rond het gehele complex gelopen in de richting van het Moet complex. Dat is een aardige wandeling maar wel leuk omdat je nu de Karnak tempel eens van de andere kant ziet. Het Moet complex was ook gesloten (had ik al per e-mail doorgekregen van de Nederlandse opgraver Jacobus van Dijk) dus hier heb ik geen foto's van. Ook omdat het inmiddels behoorlijk warm was geworden.

Donderdagavond om 11 uur helaas weer vertrokken naar Amsterdam om vrijdagochtend om half 5 te landen. Was weer een mooie reis, weer leuke mensen ontmoet en natuurlijk zijn er alweer plannen voor de reis van volgend jaar ;)

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » za 17 mei 2008, 21:16

Toch weer een leuke reis gehad Ochytoe

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » zo 18 mei 2008, 7:32

Geweldig weer :D Ben benieuwd naar de foto's , hoeveel foto's had je gemaakt in totaal ?? Heb je nog foto's in de Tombe's v/d nobelen kunnen maken na een kleine donatie kkk kkk

Vervelend dat je pc crasht bij het uploaden hhh heb je al systeemherstel geprobeerd ??
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 19 mei 2008, 16:58

fotoooooo fotototototototootot hihihi kkk ben beneiuwd zeg :D naar de fotos hihi
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » ma 19 mei 2008, 22:20

hoeveel foto's had je gemaakt in totaal ??

Heb zo'n 700 foto's gemaakt. Hadden er meer kunnen zijn als we naar Abydos waren geweest. Helaas mochten we daar maar 1 uurtje doorbrengen ooo daar had ik dus geen zin in. Wilde daar juist een aantal uren doorbrengen, maar dat is (nog) niet toegestaan. Volgens onze contactpersoon in Luxor was men inmiddels wel met de politie/militairen in gesprek, maar die blijft vasthouden aan de vaste konvooien tussen Luxor en Hurghada (en dus Abydos/Denderah).

Heb je nog foto's in de Tombe's v/d nobelen kunnen maken na een kleine donatie

Ik betaal nooit een fooi om te mogen fotograferen in de graven. In Egypte heb ik niet veel principes maar deze wel ggg heb dus geen foto's van de afbeeldingen in de tomben.

PC blijft crashen, nu ook bij het kopieren van de foto's naar een andere map mmm Ik zal dus moeten overstappen naar de PC van de kinderen om de foto's te uploaden, nog even geduld dus :)

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » di 20 mei 2008, 20:11

Ik betaal gewoon. hoewel het voor mij al weer 8 jr, geleden is, dat ik egypte was, Mischien daarom juist, maar met honderden fotoos kwam ik nooit thuis,Maar dat was nog in het fotorolletjes tijdperk, In het Eg museum, heb ik gefilmd, en dat is een prachtige film geworden, al zeg ik het zelf.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”