Guesthouse

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Sechmech-ib

Guesthouse

Bericht door Sechmech-ib » di 13 mei 2008, 10:09

Nofret, je vroeg verleden week in welk guesthouse op de westoever ik in december zou verblijven. Het heet Sennefer Guesthouse, het ligt op de hogere heuvels van Sjeik Abd'el Qurna, en het is open sinds 2003/4. Ken je dat guesthouse?

Nofret
Site Admin

Re: Guesthouse

Bericht door Nofret » di 13 mei 2008, 12:11

Ken dat gebouw wel ja, maar nog nooit in geweest Heb je de link al ??

Heb wat fotoos gevonden, zo krijg je een idee waar je zit, heel mooi want je zit overal tussenin. Je kan zo naar Deir el Medina lopen etc etc

en lekker tussen de Nobel Tombe's doorstruinen :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Sechmech-ib

Bericht door Sechmech-ib » di 13 mei 2008, 19:57

Hee, wat leuk! Dank je wel :D ! Nee, ik had de link nog niet gezien, ik wist niet eens dat ze een site hadden! Ergens heb ik het idee dat Egypte wat dat betreft nog in het stenen tijdperk verblijft uuu . Leuke site, lijken me ook aardige mensen die het runnen. Fijn dat ze een boutique hebben, ik denk dat ik voor ong. 20 mensen souvenirs moet meenemen (mezelf incluis uiteraard! kkk ).
De graven liggen daar echt op een steenworp afstand hè? En lopen naar Deir el-Medina staat inderdaad op het programma. Maar hebben ze daar in de laatste jaren niet erg veel huizen gesloopt, of lagen die lager? (Ik heb je foto's gezien van sloopwerkzaamheden.)

Note: Sennefers Guest House bestaat onder tussen niet meer, alle huizen zijn weg in Gurna en zo ook dit Hotelletje, jammer !!

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 14 mei 2008, 17:26

De graven liggen daar echt op een steenworp afstand hè?

Je zit er gewoon tussen de Tombe's :D

En lopen naar Deir el-Medina staat inderdaad op het programma. Maar hebben ze daar in de laatste jaren niet erg veel huizen gesloopt, of lagen die lager? (Ik heb je foto's gezien van sloopwerkzaamheden.)

Deir el Medina is niet gesloopt kkk gelukkig :) Het dorp waar jij verblijft Gurna is zogoed als helemaal verdwenen, de mensen zijn verhuisd naar een dorp een paar km verderop.
Nu kan je veel beter bij de Tombe's komen en rondneuzen, met een paar jurken in je kielzog Pff die natuurlijk baksjiesh (fooi) willen jjj vind het niet erg om wat fooi te geven hoor tenslotte gaat het erg slecht in Egypte voor de bevolking, alles is voor hen zo duur geworden en ze verdienen niet veel mmm Maar het is altijd zo lekker om in je eentje rond te dwalen :D

Afbeelding
Op de voorgrond zie je Deir el Medina het kunstenaarsdorp, in de verte aan de overkant zie je de Tempel van Ramses II, het Ramesseum en daar tegenover zit jij :D

Sechmech-ib

Bericht door Sechmech-ib » wo 14 mei 2008, 18:39

Sorry, ik bedoelde ook Gurna, ik was een beetje onduidelijk uuu . Natuurlijk slopen ze Deir el Medina niet: wég toeristische attractie!
Nofret schreef:tenslotte gaat het erg slecht in Egypte voor de bevolking

Ja, het is bar hè? De benzine veel duurder, voedselrellen... En dat laatste voor het land dat ooit de graanschuur van het Romeinse Rijk was eee . Ik wil ook niet beknibbelen op de baksjiesh - onder de juiste omstandigheden, maar dat moet ik nog avonturen. Hoe los jij dat op? En hoe pakken anderen die ook in Egypte zijn geweest dat aan? Er wordt door de reisleidster wel een fooienpot aangelegd, maar dan nog.
Nofret schreef:en daar tegenover zit jij

Echt een fantastische plek :) . Oh, was het maar vast december, ik wil het zo graag zien kkk !

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » za 17 mei 2008, 15:17

ben er pas nog langs gelopen tijdens mijn bezoek aan de diverse graven. Je hebt daar een prachtig uitzicht op het Ramesseum en de tempel van Karnak (bij helder zicht weliswaar). Ik heb een foto van de achterzijde van het guesthouse, maar ja helaas kan ik die niet uploaden uuu

Sechmech-ib

Bericht door Sechmech-ib » za 17 mei 2008, 18:55

Dat komt dan nog wel, als je PC weer fatsoenlijk werkt. Heb trouwens net bevestigd gekregen dat de reis definitief doorgaat. Op dit moment zijn er 9 reizigers, los van een prof. fotografe die foto's gaat maken van het e.e.a. Ik was zelf toch ook wel van plan wat foto-apparatuur me te nemen!

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » zo 18 mei 2008, 7:45

Neem maar flink wat geheugen kaarten mee :) want je blijft foto's maken, alles is daar zo fotogeniek !! Ondanks dat ik er zo'n 2 x per jaar kom, kom ik altijd weer terug met duizenden foto's kkk kkk :D

Sechmech-ib

Bericht door Sechmech-ib » zo 18 mei 2008, 9:01

Veel geheugenkaarten mee was ik inderdaad ook van plan :) . Ben ook al aan het denken over welke lenzen ik moet meenemen. Niet teveel (verwisselen kost tijd), maar zeker wel twee: zoomlens en groothoek. Gelukkig is mannie fanatiek fotograaf, weet precies wat ik nodig heb (al zullen de meningen daar onder andere fanatici wel over verschillen).

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”