Opgravingen

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Janet

Opgravingen

Bericht door Janet » di 09 sep 2008, 20:45

Hallo allemaal,

Ik heb me net geregistreerd en dan maar direct even een vraag stellen. In november ga ik dan hopelijk eindelijk na 18 jaar weer eens naar Egypte. Naar Luxor. Dit is voor mij toch wel de meest speciale plek. Dolgraag zou ik eens een opgraving bijwonen. Gewoon meekijken. Of misschien wel meehelpen. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe leg ik contact daarover. Ter plekke (op z'n arabisch iets regelen) of vooraf toestemming aanvragen? Het moet dan wel in Luxor zijn.

Ik hoor graag van jullie. <prima>
Shukran, Bedankt

Groet,
Janet

Nofret
Site Admin

Re: Opgravingen

Bericht door Nofret » di 09 sep 2008, 20:49

Dat is erg moeilijk want dan moet je toestemming vragen en krijgen van het SCA. Wel zijn ze altijd bezig in die tijd in het Ramesseum dus daar kan je wel het een en ander meekijken. Het zijn Fransen die daar bezig zijn en ze zijn erg aardig, als je wat vraagt zijn ze misschien wel zo aardig om je een rondleiding te geven. In de ochtend zijn ze er altijd behalve op vrijdag.

Degenen die in de Karnak Tempel werken zijn niet zo toeschietelijk, maar als je naar het Mut terrein gaat heb je misschien wel een kansje, met of zonder baksjiesh kkk
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Janet

Re: Opgravingen

Bericht door Janet » di 09 sep 2008, 22:25

Super Nofret! Dat zou heel mooi zijn. Mijn Frans is niet zo best. Arabisch zou me denk ik nog beter af gaan <huh> Spreken ze een beetje Engels? Zou het wel denken, maar je weet het niet met Fransen. Lijkt me heel leuk. Ene een beetje geld doet altijd wonderen in Egypt!
Het aanvragen van toestemming kan ik altijd eens informeren.

Thankx <happy>
Groet,

Janet

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”