ALS VROUW NAAR EGYPTE

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

ALS VROUW NAAR EGYPTE

Bericht door Nofret » vr 12 sep 2008, 20:02

Precies wat jij zegt vind ik ook hhh Het is nu super erg, omdat ondertussen een heleboel europese vrouwen met Egyptenaren zijn getrouwd Pfff Vaak zijn ze stukken jonger die mannen, ik begrijp niet dat die vrouwen erin trappen, allemaal slijmen ze en ze hebben allemaal hetefde boek volgens mij waar ze het uit halen <huh> En waar het uiteindelijk om draait is het geld.
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

scarabee
Farao

Re: ALS VROUW NAAR EGYPTE

Bericht door scarabee » vr 12 sep 2008, 21:14

Tja dat vond ik ook heel vervelend toen. Ik weet nog dat de mannen ongevraagd aan je zaten, in je armen knepen, en mijn vriendin nog ergens anders ook! Maar nu andersom! Heel Egypte zou op z'n kop staan als een europese man hún vrouwen aan zou raken!! Ik voelde me op een gegeven moment een beetje goedkoop, geen enkel respect, je bent (was) als vrouw een vogelvrij verklaarde. Nee vooral dat volkomen respectloze kan ik me nog goed voor de geest halen. anger
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Anchesenamon

Bericht door Anchesenamon » vr 12 sep 2008, 21:41

<huh> ik wist niet dat er zoveel vrouwen zich laten misleiden pffff ik bedoel dat ligt der toch altijd dik op , allemaal dezelfde trukjes , net gelijk je zegt het zelfde boek , sommige zijn wel hèèl aantastelijk thunder , vind het wel erg je bent daar dus nooit op je gemak , op straat oke da kan ik nog verdragen ( al is het zeker respectloos ddd ) maar als je op je boot wordt lastigevallen of in een tempel mad en dan soms nog door gidsen ,voelde me nergens meer op m'n gemak ,1 keer ben ik echt kwaad geworden! kon nog niet eens rustig reliefs bekijken of moest weer op de ' vlucht slaan ' ' ben daar echt niet mee gediend

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » za 13 sep 2008, 12:29

Laatste keer is mij dochter betast in Egypte, ze was behoorlijk van slag. Gebeurde aan de achterzijde van de Karnak tempel door een stel jongens op de fiets, ik was net te laat om die jongen een knal voor z'n kop te verkopen anger . Jongen werd wel terecht gewezen door wat oudere Egyptenaren, maar daar trok hij zich weinig van aan.

Het gebrek aan respect voor de vrouw druipt er helaas vanaf. Ik hoorde de laatste keer een verhaal over een Egyptenaar die een Engelse rijke oudere dame aan de haak had geslagen. Toen zij overleed was hij financieel binnen. Op dat verhaal blijken nu vanuit heel Egypte jongere mannen naar Luxor te komen, in de hoop ook zo'n dame aan de haak te kunnen slaan. Je ziet dan ook met grote regelmaat westerse dames met Egyptenaren lopen, blijkbaar vinden sommige dames die slijmerige aandacht wel interessant.

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » za 13 sep 2008, 18:05

ik ben toen ik in egypte was niet betast gelukkig. wel stond er volgens mij ergens in mijn reisgids dat als ze erg handtastelijk worden dat je dan maar 'haram' moest roepen en ze een klap moest verkopen nnn. Wat ik me best voor kan stellen dat je dat doet als het erg word.
wel ben ik bijna 4 keer zo ongeveer ten huwelijk gevraagd kkk .

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » za 13 sep 2008, 18:57

Ik hoorde de laatste keer een verhaal over een Egyptenaar die een Engelse rijke oudere dame aan de haak had geslagen. Toen zij overleed was hij financieel binnen.

Waarom denk je dat al die stokoude Hollywood-kerels zo'n jonge blondine naast zich hebben......
In Hollywood zijn ze, wat dat betreft, net zo fff

Ik ben nog nooit in Egypte geweest (mijn enige buitenland-ervaringen zijn Slovenië, Londen en iets over de Duitse grens), dus neem me niet kwalijk als ik iets doms zeg. Maar doet de politie hier dan niets tegen, het is (neem ik aan) toch gewoon strafbaar wat die vieze kerels doen???
Waarom treden ze er niet tegen op...
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Janet

Bericht door Janet » zo 14 sep 2008, 16:02

Zelf ben ik nooit lichamelijk lastig gevallen maar wel verbaal en ja dat ten huwelijk vragen of je willen kopen voor zoveel kamelen, is al zo oud....

Of de politie er iets aan doet? Ja bij lichamelijke handtastelijkheid kun je natuurlijk altijd aangifte doen. Of het helpt? De Egyptische politieagent kan je immers met zijn ogen net zo uitkleden als een zeg bv taxichauffeur. aaa
Ik vind het erg om te zeggen ( vooral omdat dit volk van uit de oudheid zo'n hoogstaande kennis, kunst en geschiedenis heeft weten op te bouwen), maar de Eyptenaren van nu en dan heb ik het over het gedrag van de mannen is niet meer dan het niveau van een garnaal.
Maar goed nu ga ik uitwijden. Ik vind dit gelden voor de mannen van veel Arabische landen.
Ik heb zelf een jaar in Saoedi Arabie gewerkt. Of het daar veel anders is hummmmmm.
Ook een hoog garnalen gehalte! Er zijn daar echter wel stengere regels en op het oog minder corruptie. Maar goed... Alcohol is daar immers verboden in dat land.... Kan je zeggen dat ik nog nooit zoveel drank bij elkaar gezien heb als daar. rrr

Groet Janet

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 15 sep 2008, 13:05

Nefertiti schreef: wel stond er volgens mij ergens in mijn reisgids dat als ze erg handtastelijk worden dat je dan maar 'haram' moest roepen en ze een klap moest verkopen

Da's een goeie <prima>
Nog beter zou het zijn als je dat in vloeiend Arabisch in een zin kon gebruiken.
Nefertiti - The beautiful one has come....

luan
Arbeider

Bericht door luan » ma 15 sep 2008, 13:24

weet niet wat dat betekent

is wel handig denk ik als we een paar zinnen kunnen maken is ook wel handig op mijn werk

(ben trouwens mannelijk he ter verduidelijking)

enne toen wij in 2005 bij de piramide in sakkara liepen in de tempel er naar toe liepen we even tussen de blokken van de ruine te struinen en toen drong een egypt man <what> zich zelfs aan mijn buurman op <sorry>
LuanArvin-I the First has been in the second great pyramid Chefren in 2005!

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 15 sep 2008, 13:26

luan schreef:weet niet wat dat betekent

is wel handig denk ik als we een paar zinnen kunnen maken is ook wel handig op mijn werk

(ben trouwens mannelijk he ter verduidelijking)

enne toen wij in 2005 bij de piramide in sakkara liepen in de tempel er naar toe liepen we even tussen de blokken van de ruine te struinen en toen drong een egypt man <what> zich zelfs aan mijn buurman op <sorry>

<wow> Word steeds gekker !!

haram = verboden , onrein (tegenovergestelde van halal)

luan
Arbeider

Bericht door luan » ma 15 sep 2008, 13:30

wij stonden ook perplex vreemd en geschrokken te kijken klopte niet helemaal.... <brein>

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 15 sep 2008, 16:21

Nu ik er over nadenk... volgens mij had ik zoiets wel een eerder gehoord..
In ieder geval komt het in marokko wel voor dat jonge jongens met mannelijke toeristen ***** voor geld rrr

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 15 sep 2008, 17:05

neferaten schreef:Nu ik er over nadenk... volgens mij had ik zoiets wel een eerder gehoord..
In ieder geval komt het in marokko wel voor dat jonge jongens met mannelijke toeristen ***** voor geld rrr

In Luxor ook <huh> <huh> <what>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Janet

Bericht door Janet » ma 15 sep 2008, 18:48

In de arabische wereld is homosexueel verkeer HARAM!!. Door de Islam ingegeven.
Maar ze vergeten dat er nergens zo veel mannensex plaatsvindt als in de Arabische wereld. <wow> En dan maar blijven toegeven dat het in hun land niet aan de orde is. kkk
Dat zal inderdaad zoals Nofret al zei ook zeker wel in Luxor zijn.

Groet Janet

Nefertiti

Bericht door Nefertiti » ma 15 sep 2008, 19:05

neferaten schreef:
Nefertiti schreef: wel stond er volgens mij ergens in mijn reisgids dat als ze erg handtastelijk worden dat je dan maar 'haram' moest roepen en ze een klap moest verkopen

Da's een goeie <prima>
Nog beter zou het zijn als je dat in vloeiend Arabisch in een zin kon gebruiken.

tja arabisch moet ik ooit nog eens leren, lijkt me wel handig.

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 15 sep 2008, 19:28

Ik zal een vriendin eens vragen wat mooie dingen aan me te leren die je kan zeggen en zal die dan hier neerzetten speciaal voor de dames :)

luan
Arbeider

Bericht door luan » di 16 sep 2008, 7:08

mooiz o maar hoe spreek je het uit

het ging ín sakkara om ''snorkelen'' zeg maar

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » di 16 sep 2008, 8:40

luan schreef:mooiz o maar hoe spreek je het uit

haram spreek je iig uit als haaraam

cor hagens

Bericht door cor hagens » wo 29 apr 2009, 21:32

Het beste wat je kunt doen is - jella hella - zeggen dat betekent opdonderen.
En als ze steeds proberen je een winkel in te krijgen dan zeg je - insjallah maratanja - dat betekent misschien een andere keer.
Een boekje hoe en wat in het arabisch haal je al heel wat uit en als je egyptische vrienden hebt laten ze dan de cijfers van 0 t/m 9 in het arabisch opschrijven zo ik kan altijd zien wat iets werkelijk kost.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » vr 01 mei 2009, 20:57

jella hella hoe spreek je dat uit
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”