Reisverslag Hans en Nof (oktober 2008)

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Reisverslag Hans en Nof (oktober 2008)

Bericht door Nofret » vr 10 okt 2008, 14:14

Het was bloedheet, inplaats dat de temp zakte schoot hij weer omhoog <what> De eerste dagen tegen achter in de 40 en zondags het hoogte punt dik over de 50 graden <huh>

Dus het schema is een ietwat veranderd, niet alles kunnen doen wat erop stond, maar ja Egypte he, gaat nooit iets wat je gepland hebt goed haha

We zijn geweest in : Luxor Tempel, Karnak Tempels, Medinet Habu, Ramsseum, Hatsjepsut Tempel, Schrijnen van Meritseger en Ptah, Valley of the Queens, Valley of the Kings, Deir el Medina, Luxor Museum en 2 Nobelen Tombe's, dus al met al ondanks de hitte toch nog wel veel gedaan <happy>

Hans is helemaal geslaagd want hij is een Egypte Natuur Talent <prima> Niet van zijn stuk te brengen, haha zelfs niet als ik mijn zelfbeheersing weer is verloor <knipoog> <prima> Want ze waren irritanter dan ooit de tegenwoordige egy's pffffffffffffffffffffffffffffffffff

Hans zal zijn eigen verhaal wel vertellen, ben reuze benieuwd hoe hij het ervaren heeft <happy>

Afbeelding

Afbeelding
Jawel in Egypte en aan de Sushi <shocked> met vriendin Iris die in Luxor woont, ik lust geen Sushi en had eten van het Italiaanse restaurant haha Biefstuk met Gorgonzola saus, mmmmmmmm zooo lekker die saus <smilenice>

Al met al ondanks de hitte was het een geslaagde week en heb ik gelukkig nog een week vakantie thuis om uit te puffen en voor Hans is de herfst vakantie begonnen, dus hij kan alles gaan verwerken <lol> <happy>

De Website van Iris: http://www.hiddenegypt.com/
en Blog : http://hiddenegypt.com/egypt/
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

hans.hutting
Vizier

Re: Fijne vakantie Nof en Hans !!!!!

Bericht door hans.hutting » za 11 okt 2008, 9:51

hoihoi

jah het was echt geweldig

ik een dezerdagen alles poste een verslagje hihi
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » za 11 okt 2008, 23:44

Egypte 2-10-08 t/m 9/10-10-08

Donderdag,
Afbeelding

Toen begon het avontuur de dag dat we gingen vliegen naar Luxor in Egypte. Het vliegen was best spannend maar eenmaal opgestegen was het net of je in de trein zat. Het duurde wel lang maar naar een gegeven moment begon de zon al te zakken en kwam de maan tevoorschijn. Naar een tijdje kregen we te horen dat we boven Egypte zaten. Naar een tijdje zag je overal lichtjes het was super mooi om te zien. Later kregen we te horen dat wij gingen landen. Eenmaal geland was het een visum halen koffer van de band. Het ging allemaal lekker snel .

Naar buiten voor de taxi maaruuuhhh… waar is de taxi. Alle toeristen werden in bussen geladen wij zaten daar maar en nog geen taxi. Alles was leeg kwam er een man aan gelopen ``........ hotel `????`` jaaaaaa. Op naar het busje koffers ingeladen, onderweg keek ik me ogen uit. Ik hoorde maar half wat er werd verteld allemaal hihi. Bij het hotel aangekomen kamers op koffer gedumpt.

Op naar snak time, helemaal boven zit een restaurant, waar Iris vriendin van Carla zat te wachten. Meteen een impressie gekregen van de Egyptische straten het was maar een klein stukje lopen. Aangekomen daar Iris ontmoet en gegeten. Het was erg leuk en keek uit op de Luxor tempel. Ik zat de hele tijd achter om te kijken naar de verlichte tempel. Daarna naar het hotel en slapen op naar de volgende dag in Egypte.
Afbeelding

Vrijdag.
Afbeelding

Vandaag gingen we naar de Luxor tempel op weg er naar toe natuurlijk rond kijken. We gingen er eerst heelmaal om heen lopen om de tempel. Het was heeeel erg mooi om te zien aangekomen bij de ticketoffice, een ticked gekocht. Toen de Tempel in het was heel erg indrukwekkend Carla moest ff naar de wc ik bij de ingang allemaal foto’s gemaakt. Het is moeilijk te beschrijven wat je allemaal ziet natuurlijk de beelden van ramsesII maar heb wat fotos die zet ik er onder
Afbeelding

Afbeelding

Het was geweldig om te zien allemaal. In te tempel was het behoorlijk druk met jawel toeristen hihi. We zijn toen de rustige plekjes op gaan zoeken. Ik ging mooi rond kijken en Carla ging ff zitten het Opet festival op de muren was heeeel erg mooi om te zien. En het beeld van toetachamon en zijn vrouw als amon en mut.
Afbeelding
Opet Festival, Muziekanten

Afbeelding
Toetankamon en Achesenamon

We waren eerst binnen in de tempel gekeken het was heel erg mooi heeeel groot dat zeker daarna hebben we buiten gekeken waar ook heel veel blokken liggen en ook nog blokken uit armarna
Afbeelding
je mocht er niet komen maar wel gezien een klein stukje er van maar er lagen nog meer blokken heel veel en helen mooie stukken. En zo als je de fotos ziet``fotos zeggen meer dan duizend woorden`
Afbeelding

Ik vertel alles door elkaar maar dat is omdat het zo overweldigend was dus als er foutjes in staan vandaar dus hahahah

Daarna weer veder gelopen in de tempel naar de zuilen hal met de beelden van Ramses II er in het was heel erg indrukwekkend en groot allemaal.
Afbeelding

Afbeelding

Safond`s zijn we naar Iris huis gegaan heel erg leuk aardige vrouw. Lopen vanaf ons hotel het was heel leuk door de markt enzo. Door allemaal straatjes van alles gezien. Daarna gingen we naar het sonesta hotel. Sushi eten althans iris en ik want Carla lusten het niet hihi. Het was heel erg lekker hmmmm.
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » zo 12 okt 2008, 9:17

Afbeelding

de welbekende beelde van ramsesII en de obelist de ingang voor de toeristen

Afbeelding

Afbeelding

2 supper schattige leeuwtjes en eentje die om de hoek kijkt

Janet

Bericht door Janet » zo 12 okt 2008, 18:25

Hallo Nof en Hans,
Welkom terug. Goed te horen dat jullie het fijn hebben gehad. Wel een hitte zeg, deze tijd van het jaar! <wow>
Mooie foto's! Hans lijkt bij de foto van het suhi eten, het nog niet allemaal te beseffen. Hij heeft een blik van schiet mij maar lek <smilenice> Wat goed dat Hans alle husle zo goed heeft doorstaan.
Ik hoop dat we nog meer verslag krijgen van jullie reis.
Hebben jullie ook Foul gegeten ? (die bonenpasta) ik ben er gek op.

Gisteren geboekt...... Jawel, na 18 jaar ga ik weer naar Egypte. Samen met mijn partner. Die heeft wel een half geleden een hernia operatie gehad, dus we moeten het rustig aan doen.
We gaan alleen naar Luxor, 8 dagen en voor een hele mooie prijs. Dat vind ik tenminste.
Vanaf Duitsland (munster/Osnabruck), naar Luxor (wij wonen in het oosten des lands, dus Duitsland is niet ver)
En we vliegen met Air Berlin, vertrek 25 december tot 1 januari. Lekker geen Nederlandse verplichtingen met kerst <prima>

De vlucht (het is ondanks de dure periode van kerst) Euro 500,- o.p en het het hotel hebben we rechtstreeks geboekt bij het hotel. Joli ville maritim. Een 4* hotel voor 2 personen, met ontbijt, 7 nachten. Je hebt dan een bungalow, standaard room voor.......
Euro 150,- 2 personen. Ik kon het niet geloven. <wow>
Alles via internet gedaan. best spannend, maar alles is bevestigd, dus zal wel kloppen.
Deze zelfde reis als je hem via een organisatie boekt, kost je Euro 1.186 per persoon, zonder tax!!!!
Hoe is het mogelijk!
We hebben er zin in. Nog een vraagje aan Nof en Hans, hadden jullie ook vaccinaties voor hep A en DTP genomen??

Groetjes,
Janet

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » zo 12 okt 2008, 18:38

<prima> Leuk allemaal joh !

Zoals je al zei over in het vliegtuig zitten, het lijkt net alsof je in de trein zit.
Gelukkig viel dat je dus mee <smilenice>

Je moet wel snel de rest vertellen hoor + meer foto's !! <greensmile>
Nefertiti - The beautiful one has come....

Nofret
Site Admin

Re: Reisverslag Hans en Nof (oktober 2008)

Bericht door Nofret » zo 12 okt 2008, 19:53

Nog een vraagje aan Nof en Hans, hadden jullie ook vaccinaties voor hep A en DTP genomen??

Hans heeft alle injecties gehaald, zelf heb ik de coctail al jaren geleden gehad en toevallig pas geleden van mijn werk de hep. A, moet zeggen dat ik die niet altijd op to date hou, vergeet steeds de 2e te halen pff, stom want dan werkt die voor jaren.

Geweldig Janet naaar Egypte na 18 jaar, er is een hoop veranderd in Luxor vooral de algelopen 2 jaar <huh> en een goede deal <prima> <happy> Trouwens met Arkefly of Transavia kan je ook rechtsstreeks op Luxor vliegen, Seat only <egypt> <egypt>

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » zo 12 okt 2008, 20:03

Hier nog wat foto's, we hebben het dus rustig aan moeten doen, omdat het zo heet was, dus zijn helaas niet toe gekomen om buiten Luxor te gaan, maar ja dat is voor de volgende keer <happy>

Hier komt Hans van de Kolossen van Amenhotep III af, ik was alvast met een vat Cola bij het Memnon restaurantje gaan zitten, het was echt bloody hot, dik 46 graden <huh>

Afbeelding

En hier bij de Grote Voeten van Ramses II in het Ramesseum:

Afbeelding

PharaohAkhenaten

Bericht door PharaohAkhenaten » zo 12 okt 2008, 20:06

Echt gaaf <prima> <drink>

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » zo 12 okt 2008, 20:14

Geweldig <prima>

Die kolossen van Memnon lijken nog groter dan ik dacht, Hans is wel heel klein vergeleken met Amenhotep III. En die voeten van Ramses ook, dat moet een machtig gevoel geven als je op de grote teen van Farao Ramses II kan zitten <lol> <egypt>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 13 okt 2008, 9:39

Thoetmosis XII schreef:Geweldig <prima>

Die kolossen van Memnon lijken nog groter dan ik dacht, Hans is wel heel klein vergeleken met Amenhotep III. En die voeten van Ramses ook, dat moet een machtig gevoel geven als je op de grote teen van Farao Ramses II kan zitten <lol> <egypt>

en ik ben 178 kan je voor stellen hoe groot het was <wow>

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 13 okt 2008, 9:43

maar ik zal vanmiddag weer een stukje posten hoor

doe elkedag ene klein verslagje maaken beetje bij beetje hihi <pc> <lol>

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 13 okt 2008, 10:26

Leuk ! <prima>

erwin

Bericht door erwin » ma 13 okt 2008, 10:49

Hey Hans,

als je nu één ding mag opnoemen waar je het meest van onder de indruk was, dan antwoord je:............................

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 13 okt 2008, 18:04

dat was in een kapeltje in de karnak tempel waar sechmet stond t was heel rustgeven alsof ze er echt was heel apart dat was echt het mooiste en het intiemste moment

erwin

Bericht door erwin » ma 13 okt 2008, 18:06

Dat kapelletje wat neergezet is door Thoetmosis III? GEWELDIG!!!
Indrukwekkend als de deur dicht gaat. Het lijkt vervolgens wel of Sechmet leeft!!
Goede keuze! <prima>

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 13 okt 2008, 18:11

daar heb je gelijk in want het is alof menselijke oogen je via het beeld aankijken heel apart is het

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 13 okt 2008, 18:28

De Ptah Tempel, daar staat ze <egypt>

Afbeelding

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 13 okt 2008, 19:24

Ik ben er nooit geweest (jaja helaas) maar ik kan me toch heel goed voorstellen dat je dat noemt Hans <smilenice>

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 13 okt 2008, 20:02

jah op fotos is die magie nie echt vast te legen heel gek

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”