PRIJZEN in LUXOR, HANDIG om te WETEN

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

PRIJZEN in LUXOR, HANDIG om te WETEN

Bericht door Nofret » za 18 okt 2008, 12:40

Drinks (outside hotel shops)

Mineral Water 1 Ltr 1 le - 1.50 le
Mineral Water 1.5 Ltr 2 le - 2.50 le
Cans of drinks 2 le - 2.50 le
Stella (Bottle) 6.50 le
Bottle of wine 35 le – 40 le
------------------------------------------------------------------------------------------

Motorboat 1 way (Direct) West/East 5 le
Ferry 1 way 1 le
Local Buses (East Bank) 50 piastas
Local Buses (West Bank) 50 piastas – 2 le (long journey)
----------------------------------------------------------------------------------------

Taxi prices from Sonesta board

* Price for 1 way, double the price for return journey + add 5 – 10 le for waiting time.

*Sonesta-Downtown 15 le
*Sonesta-Train Station 15 le
*Sonesta-Movenpick 15 le
*Sonesta-Hilton Hotel 20 le
*Sonesta-Luxor Airport 40 le
*Sonesta-Luxor Temple 15 le
*Sonesta-Karnak 20 le
*Sonesta-Local Market Souq 15 le
*Sonesta-Luxor Museum 20 le
*Sonesta– Sound & Light Show 20 le
*Sonesta-West Bank 100 le
Luxor-Aswan 1 way – 250 le Round Trip - 500 le
Luxor-Safaga 1 way – 250 le Round Trip - 500 le
Luxor-Hurghada 1 way – 300 le Round Trip - 600 le
Luxor-Dendera Round Trip - 250 le
Luxor-Esna Round Trip - 150 le
Luxor-Edfu Round Trip - 200 le
Luxor-Dendera & Abydos Round Trip - 400 le
------------------------------------------------------------------------------------------

Horse and Carriage

Sonesta-Downtown 1 way – 15 le Round Trip - 40 le
Sonesta– Sound & Light Show 1 way – 20 le Round Trip - 50 le
Sonesta– Karnak 1 way – 20 le Round Trip - 50 le
Horse and Carriage time use 1 Hour – 40 le 90 Mins – 50 le
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Janet

Re: PRIJZEN in LUXOR, HANDIG om te WETEN

Bericht door Janet » za 25 okt 2008, 20:50

Thankx, heel handig, Bedankt!
Groet,
Janet

cor hagens

Bericht door cor hagens » di 28 apr 2009, 19:25

Een taxi naar down town vanaf sonesta is 5 a 10 pound je moet gewoon 5 pound geven doe hij het niet dan neem je een ander en zeker geen taxi van de hoek t.o het sonesta.
Voor 10 pnd doen ze het zeker!
Frisdrank, water etc kan je kopen bij mister Monir ( roda market ) in het straatje schuin t.o het sonesta een lieve oude man die geen toeristenprijzen rekent zxo weten wij wel meer winkels b.v voor schoenen en herenkleding dit komt omdat we in Luxor hebben gewoont.
Als jullie adressen willen kunnen wij jullie deze doorgeven.

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 28 apr 2009, 20:08

Hebben jullie lang in Luxor gewoont en waar op de east of westbank ?? <egypt>

cor hagens

Bericht door cor hagens » di 28 apr 2009, 20:27

In 2005 een half jaar in de wijk Fayrouz gewoond maar de bedoeling was 6 á 7 jaar maar we zijn door onze egyptische (familie ) opgelicht en dat deed zoveel pijn als je weet dat we de hele familie financieel een jaar of acht hebben geholpen!
We zijn toen weer naar het koude kikkerland gegaan en gaan nu 2 x per jaar even 3 weken naar ons 2e vaderland want we voelen ons daar nog erg lekker en hebben vele relaties daar en we leren ook wat arabisch.

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 28 apr 2009, 20:35

Dat gebeurd wel vaker dat ze europeanen oplichten, dan moet er ineens iemand geopereerd worden van de familie maar geen geld bla bla bla, ja sorry ik vertrouw ze helemaal niet, altijd komt het uit dat ze wat van je moeten, gewone vriendschap is zeldzaam in Luxor.

In al die jaren dat ik er al kom heb ik maar 2 vrienden daar die ik vertrouw en die met je omgaan zonder er iets voor terug te verwachten of te vragen <shocked> dat is niet veel he. Echt jammer <crying>

Fayrouz heb ik ook wel is gezeten in een flat <egypt>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 29 apr 2009, 9:57

Is niet alleen in Egypte zo. Wij zijn 8 jaar in Kenya op vakantie geweest. Altijd dezelfde plaats. Kenden daar ook veel mensen, we kregen zelfs Afrikaanse namen en niemand probeerde nog iets aan ons te verkopen, want wij "hoorden erbij."
Deze lui hadden wel in de gaten dat er "niets te halen viel" (alleen zo af en toe een colaatje en een T-shirtje)
Kwamen er dan vreemde vrienden van hun bij ons zitten, dan probeerden die meteen geld af te troggelen, er werd ze meteen verteld dat wij geen toeristen waren, met andere woorden: stop maar met je gebedel.
Toch altijd weer waren er die je probeerden te strikken met idd zielige verhalen over operaties en zieke kindjes.
BV: ik wil zo graag ook volgend jr naar school, maar mijn vader heeft weer een nieuwe vrouw, en die is zwanger, en nu heeft hij geen geld om mijn school te betalen... (ja hoe verzin je het allemaal bijelkaar)
Nou vooruit, het was omgerekend 35 euro, en als hij daar een heel jr voor naar school kan...
Ja an me hoela, meneer lag 4 maanden later lekker met z'n kont onder een palmboom, had inmiddels ook een vrouw (en die uiteraard meteen zwanger gemaakt) En als je dan vraagt, je zou toch naar school gaan? Dan lachen ze een beetje, en geven verder geen antwoord...
En zijn dan nog zo brutaal om je diezelfde middag geld te vragen of hun broodje te betalen, want tja ik heb geen geld, en jullie zijn allemaal rijk. Maar wij hebben er altijd hard voor moeten werken eikel!!!!!
Geen rooie cent krijgen die gasten nog van mij! allemaal oplichters!
Zodra ze een toerist zien, zien ze alleen nog maar geld.
Waar ik ook zo kwaad om kon worden: de Kenyanen hebben allemaal een hekel aan de Indiërs. Deze zijn begin vorige eeuw naar Kenya gekomen om te werken aan de spoorlijn. Deze mensen hebben héél hard gewerkt én gespaard! Dan konden ze na enige jaren een piepklein winkeltje kopen, weer sparen, en weer een iets groter winkeltje...
Ze lieten hun kinderen (ze namen er 2 of 3) leren, als gevolg dat er veel Indiase tandartsen, advocaten en artsen zijn.
Nu zijn de Kenyanen dus kwaad, want ze horen niet in Kenya. Maar als ze het alleen vd Kenyanen moeten hebben, dan hebben ze helemaal niet te vreten! Die gasten liggen alleen maar op hun reet, en het enige waar ze moeite voor doen is kinderen maken en toeristen oplichten. Zo dat moest er ff uit....
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 29 apr 2009, 19:02

Het zijn net beesten...
Slapen, eten en paren, meer doen ze niet <neutraal>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 29 apr 2009, 22:06

Jij kunt het toch veel beter "to the point" brengen dan ik hé??

De spijker op z'n kop! <greensmile>

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » za 02 mei 2009, 2:41

scarabee schreef:Jij kunt het toch veel beter "to the point" brengen dan ik hé??

De spijker op z'n kop! <greensmile>

Helemaal mee eens !! Dus niet alleen in Egypte dat vreselijke gedrag, ongelooflijk hoe primitief die lui nog zijn en het jammere is dat ze niets bij te brengen is ook nog Grrrrrrrrrrrrrrrrr

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » za 02 mei 2009, 15:33

Heb ik nog niet eens verteld: we zitten een avond in de dorpsdisco (in Kenya dus)
We zitten daar met Afrikaanse vrienden een colaatje te drinken. Komt er een meisje binnen, komt bij onze tafel staan, wijst op mijn man en smoest wat met één van de jongens.
Ze zei oké, en liep weg.
Mijn man vroeg: wie was dat en wat vroeg ze over mij? Want dat was wel erg duidelijk.
Och zei die jongen: dat was een meisje uit mijn dorp, en die vroeg of ik er even voor kon zorgen dat die blanke vent met haar meeging voor (weetikveel) zoveel dollar!!!
Ik zei ze heeft het wel over mijn man hoor, en niet over een half brood!
Ach ja heel normaal allemaal.

Toen we de disco uitgingen 's nachts, liep ze voor ons uit, ineens doet ze een paar stappen opzij, hurkt aan de kant van het pad, doet haar benen uit elkaar en begint te plassen! Ze stond op en liep gewoon weer verder! Ze had niet eens een broek aan! Lust je nog peultjes?

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » za 02 mei 2009, 20:40

Als Geert Wilders zoiets zou zeggen werd ie door alles en iedereen verketterd en uitgekotst.

Dat slaat niet op mij, hij zegt wat veel mensen denken. Hoewel het soms anders kan en ik het niet altijd eens ben met zijn uitspraken (maar ja dat is het geval met alle polititieke gevallen)
Vindt dat hij lef heeft !! Maar goed geen discussie over politiek aub <shocked> <pale>

Mikey

Bericht door Mikey » di 22 sep 2009, 16:04

onze duurste uitstap was deze van edfou, el kab en isan, we hebben 250 pond betaald.

maar we hadden een super taxi.. niet te vlug rijden, stoppen wanneer we wouden..etc

Amonhotep

Bericht door Amonhotep » vr 24 aug 2012, 13:39

Weet iemand de actuele prijzen?? alvast bedankt!

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 13 sep 2012, 20:39

Amonhotep schreef:Weet iemand de actuele prijzen?? alvast bedankt!

Hier in ieder geval de lijst met de toegangs prijzen:

http://www.cyclejp.com/luxor/SCHEDULE.HTML

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”