kort verslag reis 1 sept - 13 sept

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Mikey

kort verslag reis 1 sept - 13 sept

Bericht door Mikey » ma 14 sep 2009, 8:06

hallo

ben sinds gisterenavond terug uit egypte.

Caîro, gizeh bezocht met de tombes van Qar en Idu (de andere tombe (ben naam vergeten) was gesloten) en de kleine piramide bezocht, was inbegrepen in de prijs.

volgende dag, naar saqqarah (alle mastabas bezocht die open waren, een supersite), dashur en Abusir (alleen maar tot de entree, zijn niet binnengegaan, waren wat vermoeid)

koptische en islamistisch cairo gedaan ( we wisten niet dat op vrijdag, vele moskeeen gesloten waren voor niet-moslims)

binnenvlucht naar luxor met egyptair
op 1 dag: tempel van sethi 1, ramesseum, medinet habu en tempel van hatsepsut (prachtig maar die verkopers aan de uitgang bij de tempel van hatsepsut was echt "te" veel..direct met 5 of meer man rond 1 persoon om iets kunnen te verkopen.

1 dag: edfu , el kab en isna

edfu: veel te veel volk, een pak meer dan 2 jaar geleden

el kab: ik denk dat we de enigste toeristen waren van de dag, geen kat, maar super mooi, 4 graven bezocht
isna, het was toen al +-12 uur 's middag, we waren de enigste toereisten, mooi

vallei der koningen, edelen en kunstenaars
(was wat te veel voor 1 dag, ik was kapot)
vallei der koningen, bezocht, tauwersnat ken juiste naam niet meer), horemheb en ramses IV
1 groot nadeel : sinds 28 augsutus, zijn foto-toestellen en camera's verboden in de vallei der koningen.
4 jaar en 2 jaar gelden konden we nog foto's nemen van de vallie en de buitenkant van de graven, nu NIETS MEER !! vind ik zeer erg.
veel meer volk dan 2 jaar geleden.

vallei der kunstenaars en edelen, bijna geen toeristen.

wat me erg opviel, in de vallei der edelen, 2 jaar geleden waren er huizen en veel kinderen, nu niets meer, alles is weg.
vroeger was er nog een bar/cafe in de vallei der edelen, en nu zaten we daar uitgedorst :D
4 graven bezocht, rechimire,...

Later meer !!

Nofret
Site Admin

Re: kort verslag reis 1 sept - 13 sept

Bericht door Nofret » ma 14 sep 2009, 9:43

Jeetje ben je alweer terug <shocked> dat gaat snel zeg !! Mooie dingen gezien zie ik. Trouwens tegenover de Nobelen is het Ramesseum Cafe, waar je heerlijk kan zitten, heb je die niet gezien ?? Je komt er langs als je rechtsaf naar het Ramesseum gaat, gelijk links, ga daar altijd ff uitpuffen heel veel cola drinken en een hapje eten. Tip voor als je weer gaat (als het tenminste niet gesloopt is dan <verward> <pale> )

Ben reuze benieuwd naar je foto's <egypt> <egypt>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

hetepherachet

Bericht door hetepherachet » ma 14 sep 2009, 17:05

Trouwens tegenover de Nobelen is het Ramesseum Cafe, waar je heerlijk kan zitten, heb je die niet gezien ?? Je komt er langs als je rechtsaf naar het Ramesseum gaat, gelijk links, ga daar altijd ff uitpuffen heel veel cola drinken en een hapje eten. Tip voor als je weer gaat

Ik heb daar een keer gegeten....broodje ei....dat heb ik geweten....hele avond en nacht erna aan het kotsen geweest. Cola drink ik daar nog wel....eten, mij niet gezien... <no>

Wist niet dat je sinds augustus geen foto's meer in het Dal der koningen mag nemen. Dat het in de graven niet mocht was me wel bekend, maar dat de omgeving ook niet meer mag is nieuw voor me.
Ach de omgeving van het dal zelf heb ik op foto's staan, geen hele bijzondere foto's.

Mikey

Bericht door Mikey » ma 14 sep 2009, 17:54

nee, dat wisten we niet en vind het wel zeer jammer.

ik vroeg aan een gids de reden, en deze vertelde me dat ze vaak problemen hadden met russen en dat de russen foto's namen in de graven.

bij de 2de bewaker in de koningsvallei (in dat kotje waar men vroeger de camera's moest afgeven) vroegen we wat met de gsm, .....en met de gsm is er geen probleem...
toch unfair, omdat er een paar rotte appelen tussen zitten, word iedereen gestraft.

ik heb wel in een paar graven (saqqara, el kab) een paar foto's genomen maar altijd zonder flash..

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 14 sep 2009, 19:14

Ik heb daar een keer gegeten....broodje ei....dat heb ik geweten....hele avond en nacht erna aan het kotsen geweest.

Jeetje <verward> <shocked> Heb er zo vaak gegeten, maar nooit ergens last van gehad <egypt>

Afbeelding

Mikey

Bericht door Mikey » di 22 sep 2009, 11:02

hallo

dus hier de eerste foto's.
ik moet het in deze formaat plaatsen, heb de andere formaten geprobeerd van imageshack,imagehosting..en deze kwamen allemaal de groot uit..
eerste foto's van EL KAB: super mooi.zeer blij dat we deze bezocht hebben.
2 reeks foto's van ISNA

later volgen er nog foto's..
(ik heb de personen op de foto's (amateuristisch verwijderd <shy> ) <greensmile>

EL KAB:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Temple of ISNA:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wat betekend deze afbeelding?

Afbeelding

Mikey

Bericht door Mikey » di 22 sep 2009, 16:05

bij de tempel van edfou, zoveel volk.
ze staan overal (ook in luxor) tye vragen om euro muntstukken te wisselen in biljetten. we doen dit natuurlijk soms en dan..maar in edfou hebben ze ons proberen te bestelen aan de ingang van de tempel,(bij de parking)...op het moment van het wisselen, nemen ze jou biljet af (bij ons 10 euro) en geven ze jou euro centjes...wij natuurlijk met 2 man eruit, en luid roepen , dief, geef ons ons 10 euro terug..etc..

natuurlijk veel volk rond ons, met een paar agenten..en dan komt er iemand af die ons die 10 euro teruggaf..

naar het schijnt krioelt het van valse 2 euro's... dus pas op..we hebben er vanaf dan extra opgelet en hebben ze toch redelijk veel tegengekomen die we niet wensten te vervangen.

horemheb

Bericht door horemheb » wo 23 sep 2009, 8:54

Kan niet wachten op de volgende serie met verhaal.
Geweldig .
Horemheb <egypt>

Mikey

Bericht door Mikey » wo 23 sep 2009, 10:11

moest iemand weten hoe ik makkelijk foto's in een groter formaat kan plaatsen, laat het me weten.

horemheb

Bericht door horemheb » wo 23 sep 2009, 17:13

Dat staat onder how to,s bovenaan op deze website, is heel makkelijk.
Van Edfu klopt, mag het niet zeggen, maar ze zijn daar het meest crimeneel in allerhande zaken. Verder in Egypte viel het erg mee.
horemheb

horemheb

Bericht door horemheb » wo 23 sep 2009, 17:15

horemheb schreef:Dat staat onder how to,s bovenaan op deze website, is heel makkelijk.
Van Edfu klopt, mag het niet zeggen, maar ze zijn daar het meest crimeneel in allerhande zaken. Verder in Egypte viel het erg mee.

Ik zelf verklein de foto,s eerst met het mooie progje [url]High Quality Photo Resizer Version 5.0 (Freeware)[/url] heel makkelijk in gebruik, en daarna dus wat onder how to,s staat doen.

horemheb

Mikey

Bericht door Mikey » wo 23 sep 2009, 18:59

Tempel van Edfu:

"veel te veel volk" 4 jaar geleden was er al veel volk, maar nu was er nog meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op weg naar Edfu, El Kab en Isna

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
onze taximan..zeer vriendelijk ('t was geen babelaar) maar was 1 van de beste van de 4 keer egypte.

Afbeelding

Afbeelding

met ik de foto's van El Kab in een groter formaat plaatsen? (formaat zoals deze post?)
wat betekend die afbeelding bij de tempel van Isna (dat wit vierkantje, zie post)

grtzz

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 23 sep 2009, 19:33

wat betekend die afbeelding bij de tempel van Isna (dat wit vierkantje, zie post)

Kan het niet goed zien <verward>

Het beste is omde Edfu Tempel te bezoeken als de Cruiseschepen er niet zijn of buiten hun bezoektijd <egypt>

Mikey

Bericht door Mikey » wo 23 sep 2009, 19:35

zal deze week die afbeelding groter posten.

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » do 24 sep 2009, 7:45

Leuke foto's <egypt>

Hihi grappig een foto van je taxichauffeur. Zou ik nooit op gekomen zijn. Ik zou het denk ik niet eens durven vragen <shy>
Nefertiti - The beautiful one has come....

Mikey

Bericht door Mikey » vr 25 sep 2009, 13:50

hier de foto van de tempel van Isna.

het bevindt zich, als je binnenkomt, aan je rechtkant, tegen de muur van de voorkant (in de tempel), op een zekere hoogte (5-6 meter?)

Afbeelding

Mikey

Bericht door Mikey » vr 25 sep 2009, 14:07

ons hotel, jolie ville, heeft een boot, die drie keer gratis naar luxor (winterpalace) gaat en terugkeert.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dit is het bootje van het hotel

Afbeelding
<== dit is het domein van het hotel

ons zwembad(je) <lol>

Afbeelding

op het domein van het hotel staat er een boom (zie foto)
de zaden van de boom zijn verwikkeld in zijdedraadjes waarmee deze dan door de wind kunnen meegenomen worden. het is de 3 keer dat we in dit hotel gaan en elke keer nemen we zaden mee (met die zijdedraadjes)
we hebben in de maand mei een paar testen gedaan met het zaaien, en momenteel hebben we 3 kleine boompjes (+-40 cm hoog, met kleine stekels op de stam) ..ik betwijfel of deze bomen de winter zullen overleven.. het zijn supermooie bomen
Afbeelding

moest er iemand een paar foto's die ik in het begin heb gepost, groter willen zien, bijv: van El Kab, geef een seintje.. <wink>

Mikey

Bericht door Mikey » wo 30 sep 2009, 10:48

Mikey schreef:hier de foto van de tempel van Isna.

het bevindt zich, als je binnenkomt, aan je rechtkant, tegen de muur van de voorkant (in de tempel), op een zekere hoogte (5-6 meter?)

Afbeelding

iemand die weet wat bovenstaande afbeelding betekent?

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”