Hollanders zuunig???

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
scarabee
Farao

Hollanders zuunig???

Bericht door scarabee » ma 27 dec 2010, 22:14

Ik zag in het topic over die Rome-reis weer iets voorbijschuiven waar ik altijd witheet van word!

Namelijk die achterlijke onzin over die Hollandse zuinigheid die ons al eeuwen achtervolgd!

Let op:
Wie staat er het 1e klaar met open knip als er ergens op de wereld een aardbeving/tsunami/ramp is?
Wie stuurt meteen een ploeg redders met honden? (Ook naar moslimlanden waar ze gruwen van honden, maar ze mogen ze wél onder het puin uithalen!)
Wie maakt in het buitenland mee dat fransen/spanjaarden/duitsers/noem maar op, gruwelijk op hun centjes zitten? (ik!)
Welke auto's staan er in Spanje rijen dik bij de Lidl voor de deur? Juist, dikke duitse mercedessen!
Wie moest in frankrijk de diesel betalen? (ik) het was 50 euro en één cent, de fransman moest en zou die ene cent hebben!!! Ik heb hem toen uit nijd 2 briefjes van 50 gegeven!!!

En dan loop je in het buitenland op een markt en wat hoor je dan? (En nog het meeste v.Hollanders zelf) Kijke kijke nie kope!!!
Tegen mij moeten ze hun smoel dichthouden, want ik vreet ze levend op die klojo's!
En helemaal die achterlijke hollanders die dan stom staan te ginnegappen, ja wij zijn zuunig hé?
Ja lekker ga maar door met jezelf zo naar beneden te halen.
WIJ NEDERLANDERS KUNNEN JUIST HEEL VEEL MISSEN!!!!!! <anger>
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

scarabee
Farao

Re: Hollanders zuunig???

Bericht door scarabee » di 28 dec 2010, 10:04

Tja, ook Schotten zijn gierig, de Belgen dom, Duitsers hebben een grote bek, en Italianen praten teveel...
De oorsprong hiervan zal inderdaad wel in een verre oudheid liggen.
Maar hoe dan ook: Ik heb geen Schotse vrienden, maar wel Belgische die zijn absoluut niet dom, ik heb me altijd heerlijk gevoeld tussen de Italianen en op de camping waar wij 's zomers 5 maanden staan kennen wij heel veel Duitsers, ze zijn gastvrij, behulpzaam en met één stel gaan wij al járen om, hele lieve mensen!
Maar ach, misschien moet ik het ook wel een beetje meer relativeren en het meer als een grapje zien?
Ik heb dat vaak geprobeerd, maar toch steekt altijd weer die neiging op om er tegen in te gaan.
Maar eerlijk is eerlijk, ik spreek mezelf ook weleens boos toe als ik denk: ja maar als een ander dat zegt ben je boos! Ach we zijn allemaal mensen en hebben allemaal onze eigenaardigheden! <shy>

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 28 dec 2010, 19:49

Ik heb op een Belgische website ooit eens een Hollandermop gelezen: "Hoe maakt een Hollander tomatensoep? Hij schenkt kokend water in een rood bord!" <lol> <lol> <lol> <lol>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

atoem-ra

Bericht door atoem-ra » di 28 dec 2010, 22:22

de hollandse zuinigheid stamt uit de 17e en 18e eeuw ook wel bekent als de gouden en zilveren eeuw. schepen van de voc (eerste nv van nederland) maakt de schepen zo dat ze weinig belasting hoefde te betalen en veel winst kon maken. dus ja het is logisch dat mensen denken dat nederlanders gierig zijn, is dit een vooroordeel? ja, maar bevooroordelen wij ook niet anderen? <egypt>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 29 dec 2010, 9:40

Dat is ook wat ikzelf al vertelde hierboven: zelf zeg je ook weleens iets...

Weet je trouwens Thoeter, hoe het koperdraad ontstaan is? Twee Hollanders die vochten om een cent... <crazy>

wim hoppenbrouwers

Bericht door wim hoppenbrouwers » wo 29 dec 2010, 11:48

Hallo, Waar heb ik toch de laatste vrekkenkrant met Rometips gelaten? <shocked>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 29 dec 2010, 18:50

Zeg Wim, wil je nog antwoord geven op de vraag wat jouw avatar voorstelt?
Als je vindt dat het ons niet aangaat zeg het dan maar gewoon hoor!

atoem-ra

Bericht door atoem-ra » wo 29 dec 2010, 19:38

sorry hoor wou alleen een toelichting geven <blush>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 29 dec 2010, 21:43

Sorry? Waarvoor?
De Hollandse zuinigheid is wereldwijd berucht. In Engeland hebben ze het over een: "Dutch treat" Ik geloof als iemand teveel af wil pingelen.
En de term: "A Dutch wife" is ook bekend, weet alleen niet meer waarvoor.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Voor elke cultuur, voor elk volk zijn er wel zulke vooroordelen.
Schiet me opeens te binnen: "Hoe begint een Joods kookboek?" "Men lene een ei..." <lol>

wim hoppenbrouwers

Bericht door wim hoppenbrouwers » do 30 dec 2010, 9:05

scarabee schreef:Zeg Wim, wil je nog antwoord geven op de vraag wat jouw avatar voorstelt?
Als je vindt dat het ons niet aangaat zeg het dan maar gewoon hoor!

Haha. Wel,Toen ik mijn eigen Avatar wilde uploaden, bleek deze te groot.
Dus ben ik gaan snuffelen in de voorhanden avatars van dit forum en kwam deze enge tegen.
Het is niet onderbouwd om de oorsprong niet te kennen. Maar hij is zo lekker mysterieus als veel zaken uit het verleden.
<hibye>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » do 30 dec 2010, 10:00

Mysterieus? Ik vind het meer een beetje onsmakelijk die enge kop!
Zoiets als King Kong, of uit een horrorfilm. <evilmad>
Als je dan toch iets mysterieus wil zijn er wel mooiere dingen te bedenken.

Maar...waar bemoei ik me mee? Het is jouw avatar en ik moet me daar gewoon buiten houden! Ik was alleen nieuwsgierig (en nog meerdere forumleden hoor) wat het nu eigenlijk voorstelt. Maar dat weet je zelf dus ook niet.
Oké opgelost dus! <happy>

Hotep

Bericht door Hotep » ma 03 jan 2011, 9:52

Welkom in de wereld der stereotypen en vooroordelen. Zo zie je maar dat het niet altijd voor "allochtonen" is weggeleged. :d

Ramses II

Bericht door Ramses II » wo 17 aug 2011, 16:46

Ik vind dat ook allemaal zever hoor scarabee, al die stereotieps... Mensen zouden eens moeten nadenken voor ze iets zeggen over iets / iemand ! <anger> <thunder>

Cheops

Bericht door Cheops » do 18 aug 2011, 9:01

Dit zijn inderdaad allemaal stereotypes! Bij deze stereotypes zijn Engelsen allemaal 'gentlemen', Amerikanen dik en Canadezen leven in Iglo's.
Nou, ik heb familie in Canada wonen en die leven toch echt niet in iglo's.
En ook in Engeland is lang niet elke man een gentlemen, integendeel zelfs, laatst nog in het nieuws over al die rellen, nou als je daar aan meedoet ben je zeker geen gentlemen!

En tja, sommige Amerikanen zijn weliswaar iets te dik, maar lang niet alle! Dat land is zo immens groot!

Maar goed, ik vind ons Nederlanders helemaal niet ´te zuinig´. Alhoewel, volgens mij, als we langs Luxemburg rijden willen we wel even allemaal ons voordeel daar doen en daar even tanken omdat het daar veel goedkoper is <lol>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 19 aug 2011, 15:55

Er is natuurlijk ook een heel groot verschil tussen 'zuinig' en 'vrekkig' !

Ik vind zuinig zijn beslist geen verkeerde eigenschap, ik gooi bijna nooit eten weg, en wat ik zelf kan maken, ga ik niet kopen.
Maar je moet roeien met de riemen die je hebt, ik denk dat als ik multimiljonair was ik nooit een tas van Louis Vuton zou kopen.
Tussen goed leven en decadentie zit ook verschil.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”