einde van het toerisme in Egypte?

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Regis

einde van het toerisme in Egypte?

Bericht door Regis » ma 03 okt 2011, 16:43

Boven de Egyptische toeristische sector, die al erg te lijden had onder de Arabische Lente, hangt een nieuw zwaard van Damocles. Als de Moslimbroeders na de verkiezingen hun zin krijgen, zal een vakantie in het land van de farao's nooit meer hetzelfde zijn. Een bikini- en alcoholverbod loert immers om de hoek.

In november zijn er verkiezingen in Egypte. Men verwacht dat de Partij voor Vrijheid en Gerechtigheid, de politieke vleugel van de Moslimbroederschap, de stembusslag vlot zal winnen. Nieuwe gedragsregels voor toeristen staan hoog op het lijstje van deze conservatieve politici. "De strandtoeristen moeten rekening houden met de waarden en normen van onze samenleving", aldus de secretaris-generaal van de partij.

De Moslimbroeders pleiten naast een bikini- en alcoholverbod ook voor gescheiden stranden voor mannen en vrouwen. Zij willen bovendien piramides, sfinxen en andere monumenten die versierd zijn met on-islamitische afbeeldingen aan het publieke oog onttrekken.

Toch zal het volgens sommige bronnen zo'n vaart niet lopen. Bij gebrek aan grote olie- en gasvoorraden is Egypte immers veel te afhankelijk van het toerisme waardoor de Moslimbroerders het zich niet kunnen permitteren om deze sector droog te leggen. Bovendien zouden miljoenen Egyptenaren opnieuw de straat opgaan als hun voornaamste inkomstenbron wordt afgepakt. Afwachten maar welke weg Egypte zal inslaan na de verkiezingen van november. (kve)
http://www.demorgen.be/dm/nl/2907/Magazine/article/detail/1328088/2011/10/03/Bikini--en-alcoholverbod-voor-toeristen-in-Egypte.dhtml

In Iran en Afghanistan dachten ze ook lang dat het zo'n vaart niet zou lopen maar eens die mannen serieus aan de macht waren werd het enkel nog erger.

scarabee
Farao

Re: einde van het toerisme in Egypte?

Bericht door scarabee » ma 03 okt 2011, 19:04

Mijn mening is tweedelig:

Om tempels enzo met on-islamitische versieringen aan het oog te onttrekken vind ik onzin, en gescheiden stranden is belachelijk en uit de tijd,
maar...ik zal je óók eerlijk vertellen dat ik me weleens schaam als ik een toerist zie lopen met ontblote bierbuik, tattoo's en een afgezakte lange korte broek.
Om van de 'dames' nog maar te zwijgen, dik in de 60 en dan met korte broekjes waar de gerimpelde billen uithangen, korte naveltruitjes met vetrollen en piercings eronderuit, vrouwen die in piepkleine bikini's rondwandelen terwijl een lange wijde jurk ze toch meer zou flatteren.
Wat dat betreft zouden ze inderdaad weleens wat meer rekening met anderen kunnen houden.

Eigenlijk zouden deze mensen een bekeuring moeten krijgen wegens 'onesthetisch gedrag'
Dat er regeltjes komen waarin deze dingen verboden zouden worden brengt weer problemen met zich mee, want: waar leg je de grens, en nog belangrijker: wie bepaalt wat wél en niet kan?
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Regis

Bericht door Regis » ma 03 okt 2011, 23:00

Goh dat bikini- en alcoholverbod daar maak ik me geen zorgen over eigenlijk. Je weet nu eenmaal dat de zeden anders zijn in dat soort landen dus dat is nu eigenlijk al een beetje je aanpassen. Als je niet bereidt bent dat te doen blijf dan weg ginder. Wat me meer verontrust is het verstoppen van alles wat niet islamitisch is. Het begint daarmee maar waar eindigt het? Als je ziet wat er in Afghanistan gebeurd is met bvb de Boeddha's van Bamyan. Je hebt heden ten dagen maar een paar idioten en springstof nodig om te slagen in wat Al-Aziz Uthman in de 12de eeuw niet lukte.

Cheops

Bericht door Cheops » di 04 okt 2011, 15:39

Allemaal onzinregeltjes van die moslimpartij. Het is al die jaren toch goed gegaan in de toerisme? Ze zouden gewoon eens wat beveiligers bij expedities moeten laten meegaan ter bescherming van de toeristen(ik heb vaak gehoord dat mensen werden ontvoerd in de woestijn nabij Abu Simbel bijvoorbeeld). Een alcoholverbod is prima, maar een bikini/zwembroek hoort gewoon bij de badplaatsen langs de Rode zee zoals Sharm al-sheikh. Egypte zou namelijk wel erg veel inkomsten (onnodig) mislopen als ze dat verbod ook zouden invoeren en zullen een enorme achterstand krijgen met andere toeristische landen. Neem bijv Turkije, dat is toch ook islamitisch en daar hebben ze toch ook geen verbod?

Ik vind dat alles moet blijven zoals het nu is of was in ieder geval. Dat met de on-islamitische tempels is helemaal onzin trouwens...

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 04 okt 2011, 18:34

Als die moslimbroeders alles afkeuren wat on-islamitisch is moeten ze om te beginnen niet meedoen aan de verkiezingen. Een democratische stembusgang is namelijk niet het meest voor de hand liggende begrip bij de term "islamitisch"...
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”