Luxor

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Horus
Priester

Luxor

Bericht door Horus » ma 13 mei 2013, 13:48

Gisteren ben ik terug gekomen van een weekje Egypte met mama, papa, broer en zusje. *02
Heel erg leuke week gehad, maar helaas maar 1 dag Luxor bezocht omdat mijn broer en zusje niet echt dezelfde passie als ik hebben. <egypt>
We hebben heel veel gezien, maar weinig foto's, want dat mag niet in de graven hé. *03
Dal der koningen: Ramses IV, Setnacht en tawesrt, Ramses IX, Ramses VI, Toetankhamon.
Dal der edelen: Sennejem, Irnu, Ramose, Khabimhab, oserhab
Dal der koninginnen: amon ter Khebshef, Khab em nasch
Er kan een schrijffoutje in zitten <egypt> , maar erg mooie graven vooral het graf van Set nacht en Tawesrt was erg mooi *02
Ook nog 2 graven in Deir el-medina bezocht die ook heel erg mooi waren! (wel de namen vergeten)
Helemaal niet zo onrustig als vele zeggen, alleen een paar lastige verkopers, maar dat blijf je houden hé *06
Fantastische reis!!! *08
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

saskia28

Re: Luxor

Bericht door saskia28 » ma 13 mei 2013, 15:46

Oh, super! je bent wel naar de mooiste graven geweest geloof ik :)
ik dacht eigenlijk dat ze maar een paar graven per dag openzetten voor publiek?
wel mooi dat het niet zo onrustig was als gedacht <egypt>

ik zou ook wel heel graag nog een keer naar egypte willen, maar helaas ben ik in mijn familie ook de enige die de interesse heeft :)

groetjes Saskia

Horus
Priester

Bericht door Horus » ma 13 mei 2013, 17:08

Niet alle graven zijn geopend dus je moet je aanpassen aan de geopende graven, en als je een kaartje koopt mag je maar drie graven bezoeken.
Voor het graf van Ramses VI en Toetankhamon moet je een extra kaartje kopen.
Het was trouwens helemaal niet druk, we stonden helemaal alleen in het graf van Toet, en ook in de andere graven was bijna niemand.
Misschien kun je je familie vertellen dat er ook mooie stranden zijn in Egypte. <egypt>
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » ma 13 mei 2013, 19:25

Nou....je hebt in ieder geval héle mooie dingen gezien! Ja het graf van Setnacht is ook supermooi!!
Geen wonder dat het overal zo stil is, er is ook geen positieve reclame voor Egypte op dit moment. Maar jij kan weer even op een hele mooie vakantie terugzien!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”