Italie en Zwitserland rondreis

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Horus
Priester

Italie en Zwitserland rondreis

Bericht door Horus » vr 02 aug 2013, 19:12

Ik kom net terug van een rondreis door Italie en Zwitserland, en ben dus een tijdje niet actief geweest op het forum.
We hebben een prachtige reis gehad en natuurlijk ook Egyptische musea bezocht <greensmile>
Ik zal een overzichtje geven:

Turijn: prachtig museum met op de onderste verdieping een prachtige beeldengalerij.
Enorm grote collectie, met van alles wat o.a. objecten uit het graf van Nefertari!!!!!
Wat wel grappig was is dat de lichten uit vielen toen we in het museum waren en dat gaf wel een geheimzinnig sfeertje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Florence: het museum was nog niet helemaal af, want ze waren nog 1 zaal aan het schilderen. Een mooie verzameling maar heel heel slecht belicht.
In de sarcofagenkamer kon je bijna niks zien en er waren heel veel lampen kapot in vitrines. Ook was alle uitleg in het Italiaans.
Helaas was ik mijn fotocamera vergeten, maar ik heb wat foto's mogen maken met mijn broers telefoon. (de foto's komen nog, maar staan nog niet op de computer)

San marino: twee vitrines met Egyptische objecten (we kwamen eigenlijk voor een andere tentoonstelling, maar die heb ik nauwelijks meer gezien *04 )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Basel: mooi museum en helemaal niet druk, maar de foto's mocht ik niet 'publiceren' dus ik weet niet of ik ze op het forum mag zetten. Weet iemand of dat mag?
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Thoetmosis XII
Farao

Re: Italie en Zwitserland rondreis

Bericht door Thoetmosis XII » za 03 aug 2013, 11:25

Mooie foto's!!!! En leuk dat je zo veel verschillende musea hebt bezocht waaronder zelfs eentje in San Marino (da's toch zo'n piepklein landje?).

Wat het publiceren van je Baselfoto's betreft; volgens mij mag dat gewoon hoor. Met publiceren wordt bedoeld dat het niet in een boek of krant mag komen om zo een groot publiek te bereiken, maar hier op ons forum mag het gewoon hoor. Anders kunnen ze fotografie daar net zo goed helemaal verbieden.

In het museum van Turijn schijnt trouwens een prachtig beeld van Ramses II te staan. Zwartgekleurd en veel verfijnder dan zijn andere beelden.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » za 03 aug 2013, 17:22

Leuk reisje heb je gemaakt! Héle mooie musea!
Nu zie je weer hoe enorm veel Egyptische spullen over de hele wereld verspreid liggen.
Maar goed ook als je naar de toestand in Egypte kijkt, daar zijn ze nog enigszins veilig.
Prachtige foto's!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Horus
Priester

Bericht door Horus » za 03 aug 2013, 20:13

Dankje Thoetmosis en Scarabee. *03
Het op 1 na mooiste museum wat ik ooit heb gezien. *08
Ja dat is een piepklein landje. Eigenlijk gingen we naar een tentoonstelling over een schilder en dat was toevallig in het archeologisch museum *02
Foto van het beeld van Ramses (van internet): Afbeelding
De andere foto's komen nog.
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » za 03 aug 2013, 20:29

Ja!!!!!! Dat beeld bedoelde ik!!!!!! Zo ongelooflijk mooi. Echt een van de mooiste stukjes beeldhouwwerk die het oude Egypte ons heeft nagelaten <egypt>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Horus
Priester

Bericht door Horus » zo 04 aug 2013, 11:09

Ja inderdaad een prachtig beeld. *02
Helaas heb ik er geen foto van genomen, want er stond daar zo veel <egypt>
Hier nog de foto's van Basel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Achnaton

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » zo 04 aug 2013, 12:07

Dat beeld van Ramses II ken ik natuurlijk, maar héle tijd geleden voor het laatst gezien (op foto's dan)
Indrukwekkend als ik het nu weer even goed bekijk, fijntjes, realistisch en schitterend uitgewerkt! Is ook bekend wie het gemaakt heeft, en zijn er meerdere beelden van deze kunstenaar bekend?
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Horus
Priester

Bericht door Horus » zo 04 aug 2013, 13:33

Dat weet ik niet Scarabee.
Achnaton

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 28 aug 2013, 22:24

Geweldig Horus, pracht foto's !! <egypt>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Horus
Priester

Bericht door Horus » do 29 aug 2013, 14:24

Dankje Nofret <shy>
Achnaton

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”