Giza Plateau to be revamped, with peddlers removed..

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Giza Plateau to be revamped, with peddlers removed..

Bericht door Nofret » di 12 aug 2014, 11:01

Giza Plateau to be revamped, with peddlers removed, horse rides regulated:

First phase of a new rehabilitation project will regulate the price of horse and camel rides and place souvenir peddlers in a designated area.
Nevine El-Aref , Tuesday 24 Jun 2014

Afbeelding

A plan to restore Giza Plateau after three years of neglect since Egypt's 2011 uprising is set to kick off within two weeks, says the antiquities ministry.

A ministerial committee comprised of antiquities and heritage minister Mamdouh El-Damaty, tourism minister Hisham Zaazou and Giza governor Ali-Abdel Rahman has toured the site several times to gauge its condition and has decided to launch the first phase of the rehabilitation process.

These first steps include repaving all the roads within the grounds as well as installing signs to direct visitors and provide information about the sites. Other signs will be installed to inform tourists of the official ticket prices and the costs of activities like horse and camel riding.

Tourists have long complained over the pushy nature of touts offering horse and camel rides on the grounds, especially since there are no fixed prices – a problem that the signs should fix, said El-Damaty, the antiquities minister.

Peddlers – another source of harassment – will be placed in a designated zone outside the archaeological site at the Mena House Hotel, at the plateau's entrance.

Other plans for the first phase include a parking lot and erecting a large wall to enclose the plateau. The sound and light show will also be revamped and operating again.

The ministry is in the process of coming up with the required budget to complete a planned visitors centre at the plateau, said El-Damaty.
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

scarabee
Farao

Re: Giza Plateau to be revamped, with peddlers removed..

Bericht door scarabee » di 12 aug 2014, 14:06

Echt leuk vind ik het niet allemaal, maar ze hebben nu eenmaal al jaren geleden de sfeer verpest door hun bedriegerij en opdringerigheid!
Ik weet nog dat zo'n kamelenmafkikker mijn fotocamera uit mijn handen trok, hij zou wel even een foto nemen van ons bij de piramides! Daar moest hij wel geld voor hebben natuurlijk!
Ik wilde de camera terugpakken, maar kreeg hem niet, hij begon als een dolle aan de hendel te trekken, de fotorol schoot los, ik vloekte hem uit en toen kwakte hij hem terug. Wat een kloothommels allemaal bah! Was nog blij dat alleen de rol los was...
Nu moeten ze terug naar af, prima!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 12 aug 2014, 19:50

Eens. En dat ze de wegen enzo opknappen is ook meer dan terecht, want een site van dergelijk statuur hoort er niet bij te liggen als een halve krottenwijk. Júíst omdat het het laatst overgebleven wereldwonder van de oudheid is en dé parel op de kroon van de werelderfgoedlijst zou het er daar netjes, respectvol en waardig bij moeten liggen.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 13 aug 2014, 10:36

Kan je nagaan hoe het weer verloederd is daar, sinds Zahi Hawass er niet meer is, want hij had er al paal en perk aan gesteld en was er ook nog druk doende mee !!
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Horus
Priester

Bericht door Horus » vr 15 aug 2014, 13:32

Het is gelukkig een vooruitgang, ook al mogen ze van mij de paarden en kamelen verbieden.
Het is leuk voor de toeristen en de een inkomstenbron voor de Egyptenaren, maar zahi heeft eens in een interview uitgelegd hoe slecht het eigenlijk is voor de oudheden. Vreselijk *19
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Anna
Farao

Bericht door Anna » za 16 aug 2014, 11:00

Blij toe dat het wordt aangepakt, ze beginnen het toerisme weer serieus te nemen.

Over het asfalt. Toen onze groep stond te wachten om het piramidecomplex in te gaan, kwam er een man met een aantal paarden langs galopperen. Nog geen 200 meter bij ons vandaan gingen alle paarden onderuit op het gladde asfalt. Omstanders stonden op hem te mopperen omdat hij veel te hard reed - wat ook zo was op dat achterlijke asfalt. Ik heb tranen met tuiten staan janken omdat sommige paarden er moeite mee hadden overeind te komen. Op zo'n moment háát je zo'n land! *15

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”