Nostalgie 2, Taferelen uit Boven Egypte, Part 1

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Nostalgie 2, Taferelen uit Boven Egypte, Part 1

Bericht door Nofret » wo 24 sep 2014, 18:12

De meeste dorpen daar weet ik de naam niet van, kon ze echt niet allemaal onthouden Diverse foto's zijn gemaakt vanuit de Jeep, als we tochten maakten overal en nergens naartoe <egypt> Kan je ook zien aan de vlekken op de ramen, die kan je daar echt niet schoon houden, haha

Afbeelding

Afbeelding
Sommigen maken het af en anderen vinden het wel best zo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gewassen wordt er nog steeds in de Nijl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In the middle of nowere, stond dit ineens, geen idee wat het voor moet stellen, een zandkabouter moskee misschien *21

Afbeelding

Afbeelding
Het stikt van de Dorpjes & Stadjes langs de Nijl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Esna

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gezocht en gevonden, na een hoop gezoek, de Kleine Piramide van El Kula

Afbeelding

Afbeelding
Kinderen bij Medamud, een stuk liever dan die in Luxor !!

Afbeelding
Het Ramesseum Cafe, heerlijk plekje om uit te rusten als je over de West-Bank a/h zwerven bent, om wat te drinken en het eten is er ook lekker <egypt>

Afbeelding
Even boodschappen doen

Afbeelding
Vraag me af wat daar allemaal staat

Afbeelding

Afbeelding
Tempel van Hatsjepsut
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Re: Nostalgie 2, Taferelen uit Boven Egypte, Part 1

Bericht door Thoetmosis XII » wo 24 sep 2014, 18:32

Wat een teringzooi *26 Krotten, ongeplaveide wegen, afval, half afgebouwde hutjes, burqa's, vooroorlogse electriciteitspalen; mijn stelling dat de bakermat van onze beschaving is verworden tot het afvoerputje van de geciviliseerde wereld klopt behoorlijk *04

Is het trouwens nooit gevaarlijk geweest, zo ver die binnenlanden in?? Of is dat vooral iets dat de laatste jaren is geëxplodeerd??
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 24 sep 2014, 18:56

Thoetmosis XII schreef:Wat een teringzooi Krotten, ongeplaveide wegen, afval, half afgebouwde hutjes, burqa's, vooroorlogse electriciteitspalen; mijn stelling dat de bakermat van onze beschaving is verworden tot het afvoerputje van de geciviliseerde wereld klopt behoorlijk

Is het trouwens nooit gevaarlijk geweest, zo ver die binnenlanden in?? Of is dat vooral iets dat de laatste jaren is geëxplodeerd??

Hihihi, nee, er wordt in Egypte niet veel aan afwerking gedaan, hahaha *04 *04

Het was totaal niet gevaarlijk en zoals je wel weet heb ik ook heel veel in m'n eentje rond gezworven, voelde me veiliger in Egypte dan in Nederland. Jammer genoeg is dat nu helemaal anders geworden , zou best nog wel alleen durven, maar zou me er denk ik toch niet echt lekker meer bij voelen *19 *19

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 24 sep 2014, 20:00

Veiliger in Egypte dan in Nederland? Serieus? *26
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 24 sep 2014, 20:20

Thoetmosis XII schreef:Veiliger in Egypte dan in Nederland? Serieus?

Ja, echt, als je weer in Nederland kwam moest je echt weer wennen om gelijk weer op je spullen te letten. In Egypte kon je gewoon je tas naast je zetten bv. op een terras en daar bleef ie ook staan, als je wat vergat kwamen ze je het achterop brengen, dat was wel weer positief <egypt>

Maar nu, pffffffff, pas geleden is een brommer gestolen van iemand in Luxor, de politie deed er niets aan, moesten ze het brommer certificaat hebben, dat was net verlopen, moest degene v/d brommer dat eerst verlengen want anders konden ze geen aangifte opnemen, te belachelijk voor woorden *17

En zo wordt er nog veel meer geroofd en gestolen tegenwoordig, tja, het is natuurlijk armoede troef en dat werkt dat natuurlijk in de hand dan, dus veilig is het er zeker niet meer helaas.
Zelfs hadden ze putdeksels weg gehaald in Luxor een tijdje terug *22

Maar ja de Politie is daar niet je beste vriend (meer) *19

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”