Abydos

Heb je een leuk reisverhaal over Egypte of heb je bv. slechte of goede ervaringen gehad op een reis naar Egypte, of heb je Vragen ?? Kan je dat hier plaatsen. Mooie Foto's zijn ook altijd welkom !

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Abydos

Bericht door Nofret » zo 28 sep 2014, 11:59

Nou Toeter, had niet veel van het Dorp Abydos, dus maar is ff op het net gespeurd. Het zal je geen verrassing zijn dat het er daar niet anders uitziet dan in de rest van Egypte <crazy>

Zit je stevig trouwens ?? hihi, heb net afgesproken met Fabienne dat we volgend jaar lente naar Luxor gaan en we willen dan ook naar Abydos, dus zal ook van het dorp zelf foto's maken <egypt>

Nu dus een paar van het net afgeplukte opname's:

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Rechts de Ingang van Seti's Tempel

Afbeelding Afbeelding
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Re: Abydos

Bericht door Thoetmosis XII » zo 28 sep 2014, 13:10

Wat een teringzooi *17 En dat voor de stad met Egyptes mooiste tempel en de graven van de eerste staatshoofden uit de wereldgeschiedenis *19 Maargoed, heel erg bedankt in ieder geval!!! Ergens ben ik ook wel blij dat het er zo'n bende is, want dan klopt de beschrijving die ik in m'n boek van Abydos geef (de tempel vormt een huizenhoog contrast met het moderne dorpje ("half op instorting stanende lemen hutjes, afval, ongeplaveide wegen en geburqade huisvrouwen")) tenminste *04

Zit je stevig trouwens ?? hihi, heb net afgesproken met Fabienne dat we volgend jaar lente naar Luxor gaan en we willen dan ook naar Abydos
Dat je dat durft in deze tijd *26 Maargoed, wel jaloersmakend leuk in ieder geval om alle prachtige monumenten weer eens in het echt te zien!!! En misschien kun je een beetje zand uit Seti's tempel meenemen als talisman voor thuis *06
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » zo 28 sep 2014, 14:44

Thoetmosis XII schreef:Wat een teringzooi En dat voor de stad met Egyptes mooiste tempel en de graven van de eerste staatshoofden uit de wereldgeschiedenis Maargoed, heel erg bedankt in ieder geval!!! Ergens ben ik ook wel blij dat het er zo'n bende is, want dan klopt de beschrijving die ik in m'n boek van Abydos geef (de tempel vormt een huizenhoog contrast met het moderne dorpje ("half op instorting stanende lemen hutjes, afval, ongeplaveide wegen en geburqade huisvrouwen")) tenminste

Zit je stevig trouwens ?? hihi, heb net afgesproken met Fabienne dat we volgend jaar lente naar Luxor gaan en we willen dan ook naar Abydos
Dat je dat durft in deze tijd Maargoed, wel jaloersmakend leuk in ieder geval om alle prachtige monumenten weer eens in het echt te zien!!! En misschien kun je een beetje zand uit Seti's tempel meenemen als talisman voor thuis

Nou de toeristen zooi neemt ook weer wat toe, want zag dat er al heel wat reisbureau's weer reizen die kant uit hebben, zoals Nijlcruises en niet alleen in Nederland. Zelf ga ik me helemaal niet meer in zo'n boot wagen, dat vind ik pas eng, hihi. Heb ze nog wel eens uitgebrand gemeerd zien liggen en nu na al die jaren van verwaarlozing v/d boten en alles, nee, brrrrrr, mij niet gezien <crazy>

Denk dat die mensen het in de genen hebben, want in meer oosterse landen is het een teringzooi op straat en de bebouwing *22 En ze schijnen ook altijd herrie te moeten maken en toeteren is ook een favoriete hobby, haha

Maar Fabienne nogal wat rondgezworven in Egypte dus wij redden ons wel <egypt> Zoals altijd gaan we natuurlijk niet met een groepsreis of zo, maar gewoon weer ouderwets individueel *01

Van de week hoorde ik van m'n vriendin die nu al wat jaartjes in Dahab woont, dat ze terug wil verhuizen naar Luxor, dus al met al wordt het wel weer een kleinnn beetje zoals het was *02

Als het allemaal goed gaat in Egypte en we kunnen zeker gaan, zal ik zand uit Seti's tempel voor je mee nemen. Mocht die kant op gesloten zijn, hoewel Fab & ik ons niet zo gauw laten tegenhouden <crazy> ( we gaan natuurlijk met de trein, geen georganiseerde exursie, die zo maar niet door kan gaan en je maar een uurtje of zo in de Tempel kan zijn, brrrrr) kan ik als alternatief natuurlijk wat zand meenemen uit Seti's tempel op de West-Bank <egypt>

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » zo 28 sep 2014, 18:16

Van de week hoorde ik van m'n vriendin die nu al wat jaartjes in Dahab woont, dat ze terug wil verhuizen naar Luxor, dus al met al wordt het wel weer een kleinnn beetje zoals het was
Lang leve Sisi *02 *02

Als het allemaal goed gaat in Egypte en we kunnen zeker gaan, zal ik zand uit Seti's tempel voor je mee nemen.
Wauw, dat zou echt geweldig zijn!!!! Een flesje zand uit het heilige Abydos!!!! <egypt> Samen met het Dal der Koningen is dat sinds een paar jaar toch wel m'n favoriete plek in Egypte geworden <egypt>

Zijn er eigenlijk nog plekken waar je nog niet bent geweest en die je graag nog zou willen zien?? Of is je hele verlanglijstje al afgevinkt?? <lol>

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » zo 28 sep 2014, 18:43

Zijn er eigenlijk nog plekken waar je nog niet bent geweest en die je graag nog zou willen zien?? Of is je hele verlanglijstje al afgevinkt??

Hihi, in Egypte raak je nooit uitgekeken, we willen naar Abydos omdat dat zoooooooooo lang is geleden en zeker naar Philae en lekker een dagje met de boot naar Dendera, verder maar is bij Toet kijken, zijn nep Tombe dan, dus dat is in ieder geval nieuw en er zijn wat nieuwe Tombe's open bij de Nobelen. Verder nog geen idee, in Egypte loopt toch altijd alles anders dan je in gedachten of gepland hebt, in ieder geval ben ik al blij dat we gaan

Oh ja en de nieuwe nep Corniche/boulevard bewonderen, haha

Afbeelding
Foto van Stan.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » ma 29 sep 2014, 11:08

Leuk trouwens om te lezen dat je enthousiasme weer helemaal terug is!!!

Maar afgezien van individuele tombes op de West-Bank; zijn er ook nog plaatsen waar je nog nooit geweest bent of dat niet?? Ergens bij het Nassermeer of in Midden-Egypte?? Of afgelegen piramides misschien??

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 29 sep 2014, 20:21

Er zijn nog zat site's waar ik nog niet geweest ben, vooral in de Delta.

Anna
Farao

Bericht door Anna » di 30 sep 2014, 10:23

De oases in de westelijke woestijn, ben je daar ook geweest?

Fantastisch dat je gaat! Ik hoop wel dat die *16 *15 onrust rondom de IS geen roet in het eten gooit. Maar daar gaan we nog even niet van uit!

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 30 sep 2014, 18:01

Dankzij Sisi klimt Egypte juist weer een klein beetje uit het dal. Het is te bidden dat die trend doorzet en zich uitspreidt over de rest van het Midden-Oosten <egypt>

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » vr 03 okt 2014, 10:52

De oases in de westelijke woestijn, ben je daar ook geweest?

Nee, ben daar nooit geweest, op een of andere manier hebben die me nooit zo aangetrokken en nog steeds niet. Foto's ervan heb ik wel van m'n vriendin gekregen die in Egypte woont, dus daarvoor hoef ik er ook niet naartoe, hihi

Door al die toestanden de afgelopen jaren is het er ook niet van gekomen om de Fayoum ( eigenlijk is het niet echt een Oase) te ontdekken, dat was wel het plan, vooral de opgravingen uit het Middenrijk, daar is het wel ( in mijn ogen dan) de moeite waard om is te gaan rondzwerven <egypt>

Ben niet verder gekomen dan Meidum, tot nu toe, maar dat ligt meer op de rand van de Fayoum.

Maar gezien de situatie in Egypte zal het nog wel even duren, voor dat er van komt helaas, *19 ( echt balen, nu ik zoveel tijd heb *18 )

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 03 okt 2014, 15:15

Klopt het dat dat soort afgelegen gebieden vaak nog iets onveiliger zijn dan de rest van het land of niet?? Want zeker met alle dreiging van nu lijkt het me doodeng om als enige westerling door zo'n gebied te dwalen *26

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » vr 03 okt 2014, 16:56

Thoetmosis XII schreef:Klopt het dat dat soort afgelegen gebieden vaak nog iets onveiliger zijn dan de rest van het land of niet?? Want zeker met alle dreiging van nu lijkt het me doodeng om als enige westerling door zo'n gebied te dwalen

Nou in de Fajoum zal het wel mee vallen, denk ik, maar je gaat er vanuit Cairo naar toe en om nu daar nu je standplaats te maken, hmmm, nu maar ff niet, want daar rommelt het nog regelmatig behoorlijk. Weet nog dat ik er is was en naar de Khan( souk) was geweest en een paar dagen later werd er daar een aanslag gepleegd en toen was alles nog goed zeg maar. Nu heb je dus nog veel meer kans dat je ergens in verzeild raakt *19

Heb geen zin in een verkorte fut, haha

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen, Tip's, Vragen & Foto's / Travel Story's, Tips etc.”