Thoetmosis XII schreef:Wat een teringzooi En dat voor de stad met Egyptes mooiste tempel en de graven van de eerste staatshoofden uit de wereldgeschiedenis Maargoed, heel erg bedankt in ieder geval!!! Ergens ben ik ook wel blij dat het er zo'n bende is, want dan klopt de beschrijving die ik in m'n boek van Abydos geef (de tempel vormt een huizenhoog contrast met het moderne dorpje ("
half op instorting stanende lemen hutjes, afval, ongeplaveide wegen en geburqade huisvrouwen")) tenminste
Zit je stevig trouwens ?? hihi, heb net afgesproken met Fabienne dat we volgend jaar lente naar Luxor gaan en we willen dan ook naar Abydos
Dat je dat durft in deze tijd Maargoed, wel jaloersmakend leuk in ieder geval om alle prachtige monumenten weer eens in het echt te zien!!! En misschien kun je een beetje zand uit Seti's tempel meenemen als talisman voor thuis
Nou de toeristen zooi neemt ook weer wat toe, want zag dat er al heel wat reisbureau's weer reizen die kant uit hebben, zoals Nijlcruises en niet alleen in Nederland. Zelf ga ik me helemaal niet meer in zo'n boot wagen, dat vind ik pas eng, hihi. Heb ze nog wel eens uitgebrand gemeerd zien liggen en nu na al die jaren van verwaarlozing v/d boten en alles, nee, brrrrrr, mij niet gezien
Denk dat die mensen het in de genen hebben, want in meer oosterse landen is het een teringzooi op straat en de bebouwing

En ze schijnen ook altijd herrie te moeten maken en toeteren is ook een favoriete hobby, haha
Maar Fabienne nogal wat rondgezworven in Egypte dus wij redden ons wel

Zoals altijd gaan we natuurlijk niet met een groepsreis of zo, maar gewoon weer ouderwets individueel
Van de week hoorde ik van m'n vriendin die nu al wat jaartjes in Dahab woont, dat ze terug wil verhuizen naar Luxor, dus al met al wordt het wel weer een kleinnn beetje zoals het was
Als het allemaal goed gaat in Egypte en we kunnen zeker gaan, zal ik zand uit Seti's tempel voor je mee nemen. Mocht die kant op gesloten zijn, hoewel Fab & ik ons niet zo gauw laten tegenhouden

( we gaan natuurlijk met de trein, geen georganiseerde exursie, die zo maar niet door kan gaan en je maar een uurtje of zo in de Tempel kan zijn, brrrrr) kan ik als alternatief natuurlijk wat zand meenemen uit Seti's tempel op de West-Bank