Menna TT 69

Heb je iets te vragen of te vertellen over Nobelen, Ambtenaren en het Kunstenaarsdorp Deir el Medina dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Menna TT 69

Bericht door Nofret » vr 10 jan 2014, 14:57

Laatst dacht ik toevallig, wat gebeurt er met al m'n foto's als ik er niet meer ben ?? Gaan ze alles weg gooien natuurlijk wat zonde eigenlijk !! Nu is m'n oude vriend Stan net voor het nieuwe jaar overleden en hij had ook enorm veel foto's, hij woonde in Luxor en het was zijn passie dus hij kon zijn hart ophalen daar en verder in Egypte, jemig waar zullen al die foto's nu zijn ??
Nu heb ik nog best veel foto's die hij heeft gemaakt en in na gedachtenis en om deze niet te laten verstoffen, heb ik besloten om het een en ander van hem op het forum te zetten, zodat die in ieder geval niet verloren gaan

Begin met de Tombe van Menna, prachtige reliefs en kleuren daar nog te vinden.
Informatie over Menna kan je hier vinden:

http://www.touregypt.net/featurestories/mennat.htm

Fotografie: Stan Kowalsky, thank you Stan !! <egypt>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Horus
Priester

Re: Menna TT 69

Bericht door Horus » vr 10 jan 2014, 16:33

Prachtige tombe!!!
Ik heb hem nooit in het echt gezien, maar veel foto's van de schilderingen staan in boeken, zoals de visserscene, en het verwerkingsproces van het graan.
Echt een waar meesterwerk is deze tombe.
Bedankt Nofret voor het uploaden en bedankt Stan voor de foto's *08
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Anna
Farao

Bericht door Anna » vr 10 jan 2014, 18:24

Jeetje, wat mooi *08 ! Ik ken dit graf ook alleen uit de boeken. Heel leuk om de plaatjes nu in de context van het graf te zien!

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 10 jan 2014, 19:25

Wat gigantisch mooi!!!
Wat een verfijning, wat een kleuren! Ja we kennen de foto's (de meeste) maar zo dichtbij, fantastisch! *08
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 10 jan 2014, 20:58

Wauw!!!!!! Prachtig!!!!!!! Mooie foto's!!!!!!!

Wat ik trouwens heel erg mooi vind zijn de dieren. Die vissen op de derde foto heeft echt schubben en dat katje op de laatste twee een echt patroontje in z'n vacht. Geen egale kleur, maar iets echt realistisch. Schitterend!!!!! Of dat spitsmuisje helemaal onderaan de laatste foto - de wijze waarop die pootjes zijn getekend klopt volgens mij compleet met de werkelijkheid. Het zijn échte dierenpootjes en niet simpel stokjes. Mooi!!! <egypt>

Misschien kun je z'n beste foto's in een boekje laten drukken? Bij de HEMA (of bij bol.com of bij tig andere sites) kun je al voor een tientje of twee tientjes fotoboeken laten drukken.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Plaats reactie

Terug naar “Nobelen, Beambten & Deir el Medina”