Sahtori's Doodles

Hier kan je al je gedichten, verhalen, tekeningen en meer plaatsen.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Sahtori Kamaya
Arbeider

Sahtori's Doodles

Bericht door Sahtori Kamaya » zo 30 aug 2015, 22:07

Ik werk aan allerlei tekeningen momenteel. Voor een Novel dat ik aan het schrijven ben. Het is moeilijk voor me om realisme te tekenen.

Boek 1 verteld (tevens worden de karakters gebruikt in een strip) over een kind's ziel dat haar moeder is kwijt geraakt - iedereen die overlijd komt bij de "Goden" terecht. ([i]Yup gebaseerd op de Goden van Egypte) Terwijl Aset en Asir om hun dochter rouwen merkt Heru een merkwaardig jong meisje op in het oude Egypte. Het moment dat ze zich manifesteert komen de Ouderen tot de conclusie dat hun jongste kind zichzelf gereïncarneerd heeft op de verkeerde planeet. Niets wetende over haar ware aard, volgt Heru zijn zuster. [/i]

Wat moeilijk was is het interpreteren van gezichten. Bijvoorbeeld een belangrijk gezicht is deze van: "Thati" - 'Tetisheri'

Ik had beelden gezien (op het internet, ik heb nog niet echt veel in musea's geweest, noch in Egypte jammer genoeg...) van Thati. Dus ik dacht, hoe zou ze eruit zien wanneer ze wakker zou worden. De grijze haartjes, een zachte hint van groen in haar ogen. Ze heeft bruine ogen, maar ik weet mensen die een kleine hintjes hebben van een andere kleur. Dat heb ik dus bij Thati ook gedaan.

Afbeelding

De familie van mijn personage zien er meer Cartoon uit. Vanwege mijn stijl. Zoals ik vanboven vernoemde, realisme is niet mijn ding. Maar ik kan de Ouderen, me zo inbeelden.

Afbeelding

Heru, zijn voorhoofd markering die de zon voorstelt met vleugels rondom heen; rode/oranje ogen. Ietjes kleiner dan hun vader; Asir. Zoals je kan zien. (Ze hebben ook andere namen op de tekeningen) Met lang wit/gouden haren. Wanneer hij zich transformeert in zijn reizende vorm; de valk. Zie je een rijke beeld van goud glimmeren door zijn veren.

Voor de lol ->

Afbeelding
Hij is niet gebaseerd op de 'Na'Vi' ... Had een paar mensen die me dat vroegen ...

De Ouderen/Wijzen/Creators - zijn gebaseerd op leeuwen. Ik koos de leeuw vanwege de trots die zij toonden, maar de oren zijn meer gebaseerd op katten. De grote van een Oudere kan tussen de 4 a 8,5 meter bedragen. Meestal zijn de oudste van de familie deze hoogte. Aset is best klein ongeveer 4 meter, terwijl dat Asir over 5 meter is.

Afbeelding

Dit verhaal is fictie, ik weet iedereen heeft zijn versie van de Goden en Oud Egypte. Ik ga niet in discussie over hoe de Ouderen er uit zien in de strip en verhaal. Het is immers mijn eigen denkbeeld. Ik heb bepaalde vragen en ik toon dingen (heb het aan Nofret gevraagd) vanwege een beetje accurate te hebben in het eerste boek. (O.A - oorlog, huizen, konings huizen, buiten de stele's die ik al ken ... )

Het eerste boek speelt zich af, in het Oude Egypte - o.a 17de Dynastie.

Dit is niet gebaseerd op Pauline Gedge haar boeken - ik ga dat erbij vermelden. Vanwege dat er een tweeling word vermeld. Twee keer zelfs. Heeft niet met Kamose noch Ahmose te maken.
Maar met de adoptie die Tetisheri en Ahhotep gedaan hebben. Het heeft met een theorie te maken vanwege dat het bloedlijn bij Kamose stopt. (Ook al is er een "Sit-Kamose")
Er is een grot gevonden met een graffiti, van twee zonen van Kamose, "Dejuthi en Theti" terwijl hij co-regent was met Ahmose. Ik denk dat Kamose en Ahmose inderdaad broers waren (als je de zussen tussen die twee berekend kan het daarom zijn waarom er een zogezegd grote leeftijdsverschil is.) Er was nog iemand tussen Seqenenre en Kamose voor deze aan de macht kwam, een broer(?) van Seqenenre - deze die de oom is natuurlijk van Kamose en Ahmose.

Dus daarom deze theorieën die me niet met rust laten sinds ... dat ik nog op het middelbaar zat.

Ik spreek over drie boeken (daarom dat ik het vermeld vanwege dat Pauline Gedge drie boeken over deze familie schreef) Het Eerste boek gaat dus over het leven in Oud-Egypte.
Het tweede boek gaat over hoe het na de moord, hoe ze verder gaan in het naleven, terug bij de Ouderen thuis, allemaal wachtende en wakende over hun familie leden.
Derde boek gaat over het heden, daar wil ik later op ingaan...

Voor Nofret - het oude stripje dat we gedaan hebben over Ahmose en Kamose als woestijn vossen. (LOL) Had beloofd die jou eens te laten zien. Hahaha (Sommige pagina's missen jammer genoeg ... )
Trouwens, Nofret, deze strip was BIJNA verkocht! Ze willen deze nog, maar Ivana en ik werken niet meer samen ... Dus awww ... (heeft niets te maken met het verhaal waar ik daarnet dus over bezig was)

Afbeelding
Afbeelding
De Tweeling waarover ik het had
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Een oude tekening voor Nofret. Ik hoop dat je het nog mooi vind ...

Dus de kinder strip, heeft niets te maken met het verhaal daarboven. Maar ik had aan Nofret en anderen tijdens een Forum Meeting beloofd deze werken te tonen...
Hopelijk vind je ze mooi. :)

- Kay
"You're only given a spark of madness.
You mustn't lose it."
Robin Williams

Anna
Farao

Re: Sahtori's Doodles

Bericht door Anna » ma 31 aug 2015, 10:07

Wauw!!! Wat voor technieken gebruik je? Het ziet er een beetje airbrush-achtig uit, klopt dat? Of doe je het heel anders?

Leuk verhaal ook <egypt>

Sahtori Kamaya
Arbeider

Bericht door Sahtori Kamaya » ma 31 aug 2015, 11:54

Een mix - tekenen op papier, inscannen, digitaal inken (toen in photoshop - nu in SAI) kleuren en de schaduw effecten zijn met een Airbrush Pen gedaan in SAI - het is enorm veel werk.

Zeker de gebouwen van de strips waren niet makkelijk. (Nu zou ik het makkelijker vinden - strip is van ongeveer 2007)

Thati was met verschillende penselen gemaakt. Voor haar haren Airbrush, Ik heb een Wacom Tablet, het is ongeveer tekenen zoals op papier maar beetje anders ^^
You mustn't lose it."
Robin Williams

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 31 aug 2015, 15:01

Superknap *26 Vindt de 1e tekening ook zoooooo mooi <egypt> En de onderste vind ik nog steeds mooi, je hebt een heel mooi Talent Kay *08 <happy>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » ma 31 aug 2015, 22:35

Ongelooflijk, je bent gewoon een volleerd striptekenaar *25 Petje af, echt onwijs knap dat je zo professioneel kunt tekenen. Super!!! *08 *08
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Anna
Farao

Bericht door Anna » di 01 sep 2015, 10:36

Het ziet er echt heel erg goed uit! Ik zou die strip graag willen hebben *06

Sahtori Kamaya
Arbeider

Bericht door Sahtori Kamaya » di 01 sep 2015, 23:09

Well, ... dan heb je misschien geluk. Er is iemand die intresse toont in die strip. Alhoewel ik 'Oasis' niet voort wil zetten. Deze persoon vind dat ik er mee voort moet gaan.

Jeetje, De hele familie in vosjes, ... in Oud Egypte.

Ik probeer dan beetje meer realisme in te brengen, ... nope ze willden de vosjes. Kamose, Ahmose, Seqenenre, Aahotep, Thati, ... als vosjes.

We zullen zien hoe het betaald want ik zie het niet echt zitten het verhaaltje verder te zetten. Het is iets waar ik maar een maand of 2 max 3 heb aan gewerkt maar mijn ander werk ... nope ...
You mustn't lose it."
Robin Williams

Anna
Farao

Bericht door Anna » wo 02 sep 2015, 10:42

Het is toch wel heel opmerkelijk dat iemand belangstelling heeft voor iets wat zich afspeelt in het Oude Egypte. Ik bedoel maar: mijn boek kon niet bij een reguliere uitgeverij terecht. Ik heb het in eigen beheer uitgegeven.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 02 sep 2015, 15:01

Eigenlijk is dat raar, dat men het oude Egypte niet zo ziet zitten, want bij het RMO is de Egyptische afdeling volgens mij altijd by far het populairst *21

Sahtori Kamaya
Arbeider

Bericht door Sahtori Kamaya » wo 02 sep 2015, 18:01

Het is iemand die ook boeken schrijft. Of het zeker is, dat weet ik niet. Ze is best bekend (blijkbaar want ik ken haar werken niet) ze verkoopt haar werken op Amazone.com.

Ze sprak al over 'adult' scenes. Maar ik zei dat het familie vriendelijk moest blijven.
Dit werk word niet uitgegeven. Het is meer online werk om het voort te zetten en daar centjes van te krijgen.

Wat er van gaat komen, dat weet ik niet. Ik weet alleen dat ik dit niet echt zo zie zitten :/

Als jullie begrijpen wat ik bedoel T_T
You mustn't lose it."
Robin Williams

Anna
Farao

Bericht door Anna » do 03 sep 2015, 10:24

Sahtori Kamaya schreef:Als jullie begrijpen wat ik bedoel T_T

Ja zeker, want je levert jezelf en je werk wel over aan een vreemde. Dat maakt je heel kwetsbaar. Dus dat je daar eens goed over na wilt denken, is alleszins begrijpelijk *03

Sahtori Kamaya
Arbeider

Bericht door Sahtori Kamaya » do 03 sep 2015, 19:32

Wat de broers vinden van een plotse belangstelling.

Afbeelding

Ahmose: Bro, ... They like us?
Kamose: *turns around* ?

Afbeelding

Kamose: *turns to his brother* Ahmose are you okay?
Ahmose: You see, there's this bunch of people on the internet ... Uuuh ...
Kamose: Should I be concerned, little brother? ...

*writer points at scenery - Ancient Egypt*

lol, wel, we krijgen 200$ per maand om Oasis te herstarten. Als een begin betaling. Ondertussen blijf ik wel voort schrijven voor een meer realistisch verhaal ... Want 'Vosjes' ... Je begrijpt me? .. lol

Ik hoop dat jullie de joke begrijpen ... Internet ... lol ...
You mustn't lose it."
Robin Williams

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 07 sep 2015, 10:30

Ach, Vosje zijn wel schattig & het is ook aantrekkelijk voor jongeren en ze leren dan "spelenderwijs" wat meestal wel blijft hangen dan.

Vlot het een beetje met de inspiratie ??
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Sahtori Kamaya
Arbeider

Bericht door Sahtori Kamaya » ma 07 sep 2015, 21:12

Nieuwe design van de broers - links Ahmose - Rechts Kamose.

2007 vs nu ... Wat vinden jullie, woestijnvosjes :D

Afbeelding
You mustn't lose it."
Robin Williams

Anna
Farao

Bericht door Anna » di 08 sep 2015, 10:03

Hmmmm, "foxy lads" ("lekkere knullen") !

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 08 sep 2015, 13:53

Hoe zou Seti eruitzien als vos?? Vast heel wijs, dus misschien is hij meer een uil dan!! *00

Sahtori Kamaya
Arbeider

Bericht door Sahtori Kamaya » wo 16 sep 2015, 21:42

Sorry dat het zo lang aan het duren is, het is al een tijdje af.
Maar hier zijn Ahmose en Kamose in kleur

Afbeelding

In de strip versie is Ahmose ongeveer 4 jaar jonger dan Kamose. (Ik weet heeft een baard maar deze versie is de iets oudere versie van Ahmose, het is eigenlijk voor comedy doeleinden ... )

Waarom, omdat er plekken zijn gevonden waar Kamose zijn cartouche plaatste samen met Ahmose - als co-regent. Die twee moeten echt close met elkaar geweest, want het is niet de enige plek waar ik het heb gevonden.
Als Ahmose zijn oudere broer op het leeftijd van 10 had verloren dan zou hij het zeker aan een van zijn zonen gegeven hebben
"Theti" en "Dejuthi" (De tweeling in het geschreven verhaal waar ik mee bezig ben) Wat me ook doet denken dat die twee echt degelijk broers van elkaar waren.

Ik ben er zeker van dat Ahmose niet zo jong was toen die aan de troon kwam. Ik probeer meer bewijzen enzo te zoeken. Maar geloof me, dat is enorm moeilijk.

Zeker ook met het DNA en blijkbaar veel mummies die in de verkeerde kist zitten. (dafu?)

Het zijn "fennecs" woestijn vosjes .... Waarom, ik weet het niet, men heeft me dat nog gevraagd omdat ik nog geen beelden met 'Fennec' vosjes heb terug gevonden, buiten de rode vos. Ik zou het niet weten waarom ik voor dit heb gekozen, omdat het 'cute' is ...?
You mustn't lose it."
Robin Williams

Anna
Farao

Bericht door Anna » do 17 sep 2015, 14:00

Sahtori Kamaya schreef:Ik zou het niet weten waarom ik voor dit heb gekozen

Omdat ze in de woestijn leven? *09

Ziet er trouwens weer mooi uit! Ik zou het echt tof vinden als je er iets mee ging doen!

Sahtori Kamaya
Arbeider

Bericht door Sahtori Kamaya » do 17 sep 2015, 15:03

Yup, ben er mee bezig :)

https://books.google.be/books?id=ANRi7cM5ZwsC&pg=PA273&lpg=PA273&dq=rock+inscriptions+kamose+ahmose&source=bl&ots=dVcZglFeTp&sig=MY6wbuDha65CSg-y30YYtEV5rG4&hl=nl&sa=X&ved=0CCUQ6AEwAWoVChMIvI--16D-xwIVSH4aCh0wdwFX#v=onepage&q=rock%20inscriptions%20kamose%20ahmose&f=false

n both inscriptions "the names of Ahmose follow directly below those of Kamose and each king is given the epithet di'nh which was normally used only of ruling kings. This indicates that both Kamose and Ahmose were ruling when the inscription were cut and consequently that they were coregents."[19] Since Kamose's name was recorded first, he would have been the senior coregent. However, no mention or reference to Ahmose as king appears in Kamose's Year 3 stela which indirectly records Kamose's first campaign against the Nubians; this can only mean that Kamose appointed the young Ahmose as his junior coregent sometime after his third year prior to launching a second military campaign against the Nubians.[20] As a result, Kamose's second Nubian campaign must have occurred in his Year 4 or 5. The target of Kamose's second Nubian campaign may have been the fortress at Buhen which the Nubians had recaptured from Kamose's forces since a stela bearing his cartouche was deliberately erased and there is fire damage in the fort itself.[21]
A slightly longer reign of five years for Kamose has now been estimated by Ryholt and this ruler's time-line has been dated from 1554 BC to 1549 BC to take into account a one year period of coregency between Ahmose and Kamose.[22] Donald Redford notes that Kamose was buried very modestly, in an ungilded stock coffin which lacked even a royal uraeus.[23] This may imply that the king died before he had enough time to complete his burial equipment presumably because he was engaged in warfare with his Kushite and Hyksos neighbours.

Ik las ergens dat men denkt dat de mummie van Ahmose misschien niet de juiste is. ???
Er zijn wel veel verwisselingen gebeurd...
You mustn't lose it."
Robin Williams

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 17 sep 2015, 20:18

Echt heel, heel, heel knap. Petje af!!!!! *08

Heeft dat blauw en geel, die verschillende kleuren van hun kleding, nog een betekenis eigenlijk??

Plaats reactie

Terug naar “Creatief & Egypte”