karnak tempel link

Ken je of heb je een site over Egypte, dan kan je die hier posten.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
luan
Arbeider

karnak tempel link

Bericht door luan » ma 06 nov 2006, 8:05

Kwam laatst deze site tegen

in het frans kan ik niks mee maar het is wel leuk om de foto's te bekijken
zitten paar oude bij ...veel plezier ermee mocht je deze nog niet eerder hebben gezien.

Afbeelding
http://www.cfeetk.cnrs.fr/

Tegenwoordig ook in het Engels <egypt>
LuanArvin-I the First has been in the second great pyramid Chefren in 2005!

luan
Arbeider

verandering karnak tempel

Bericht door luan » wo 08 nov 2006, 8:05

toen wij er eind mei 2005 waren ze ook druk bezig om met grote bouwkraan hele grote stenen opnieuw te plaatsen
zag laats met de ontdekking van beelden onder een muur verderop op dit forum dat dit er al bijna helemaal anders uitziet gaat best mooi zo...

LuanArvin
LuanArvin-I the First has been in the second great pyramid Chefren in 2005!

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » wo 08 nov 2006, 11:10

Ja ze zijn daar altijd aan het werk. ze zijn nu (naast opgraving) ook bezig de pylon van Farao Horemheb te restaureren.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » wo 08 nov 2006, 17:38

jah en ik denk dat de werkzaamheden in de tempel nog lang niet voorbij zijn dat gaat nog wel ene paar jaar duuren
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 09 nov 2006, 7:53

hans.hutting schreef:jah en ik denk dat de werkzaamheden in de tempel nog lang niet voorbij zijn dat gaat nog wel ene paar jaar duuren

Volgens mij zijn ze nooit klaar in Karnak. Als het ene gerestaureerd is dan is het andere nodig aan restauratie toe. En als het andere gerestaureerd is moet het ene weer hoognodig gerestaureerd worden.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 09 nov 2006, 8:21

jah daar stopt het werk ook niet maar het opbouwen is nu wel het belanrijkste
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » do 09 nov 2006, 12:08

en vergeet niet dat er nog regelmatig nieuwe dingen worden gevonden op het complex.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 09 nov 2006, 13:26

dat is ook zo want alles word omgekeerd elke steen daar dus dan zal dat ok wel

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » do 09 nov 2006, 15:08

ja en zoals jullie zeiden... en restaureren zullen ze ook nog wel een jaar of 50/60 genoeg te doen hebben er zijn ook genoeg gebouwen op het complex waar alleen nog de funderingen van staan. maarja, sommige gebouwen zullen ook blijven zoals ze zijn (funderingen) omdat men natuurlijk ook het complex een tijdlang als steengroeve heeft gebruikt.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 09 nov 2006, 15:36

dat het is erg zat dat dat gebeurt is vroeger gelukkig nu niet meer an word alles mooi gemaakt als ik het mee mag maaken en ik leef nog dan zou ik het eind resultaat willen zien

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » do 09 nov 2006, 16:38

hans.hutting schreef:dat het is erg zat dat dat gebeurt is vroeger gelukkig nu niet meer an word alles mooi gemaakt als ik het mee mag maaken en ik leef nog dan zou ik het eind resultaat willen zien

denk niet dat jij of ik dat nog mee zullen maken^^

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » vr 10 nov 2006, 10:32

dat weet je niet dat zie je pas als je dood bent

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » vr 10 nov 2006, 11:09

hans.hutting schreef:dat weet je niet dat zie je pas als je dood bent

dat is waar... maar het lijkt me in ieder geval heel sterk. je zult het wel begrijpen wanner je daar rond loopt :wink: het is gewoon zo immens groot!

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » vr 10 nov 2006, 11:26

Sa-Bastet schreef:
hans.hutting schreef:dat het is erg zat dat dat gebeurt is vroeger gelukkig nu niet meer an word alles mooi gemaakt als ik het mee mag maaken en ik leef nog dan zou ik het eind resultaat willen zien

denk niet dat jij of ik dat nog mee zullen maken^^

als reincarnatie misschien :)
Nefertiti - The beautiful one has come....

Plaats reactie

Terug naar “Egypte links / Egypt Links.”