Algemeen Interview met Huub Pragt

Ken je of heb je een site over Egypte, dan kan je die hier posten.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 15 jan 2009, 18:25

De website Geschiedenis.nl hield op woensdag 14 januari 2009 een vraaggesprek met Huub Pragt: http://www.geschiedenis.nl/index.php?go ... ht_id=3032
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Thoetmosis XII
Farao

Re: Algemeen Interview met Huub Pragt

Bericht door Thoetmosis XII » do 15 jan 2009, 18:28

Geschiedenis.nl: In het voortgezet onderwijs komen we meestal niet veel verder dan Aton, Toetanchamon en een prent uit het dodenboek. Zowel in de onderbouw als in de bovenbouw. We moeten snel door met de Grieken en Romeinen... Heeft u zicht op wat er in het voortgezet onderwijs wordt verteld over Egypte en wat is uw mening over de stof en de plaats die Egypte inneemt in het curriculum?
Huub Pragt: Uiteraard vind ik wat er op de middelbare scholen over het oude Egypte wordt aangeboden veel te beperkt. Dat heeft dan niet alleen te maken met het feit dat ik er zo bezeten over ben. Ik vind namelijk dat het oude Egypte een veel grotere invloed heeft gehad dan we denken op onze maatschappij. Met name de invloed van het oude Egypte op andere oude culturen, zoals de Grieken, is vaak onderbelicht. De uitvinding van het schrift en ontwikkelingen in de kunst hebben een grondslag in het oude Egypte. Ik geef steeds meer workshops op middelbare scholen en iedereen is altijd erg enthousiast. Dat kan dan gaan over het hiërogliefenschrift, maar ook over de Egyptische cultuur in brede zin.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 15 jan 2009, 19:34

heeft ie groot gelijk in want zelf als je het niet intereseerd weet je er maar weinig van en zelf aton hat ik op de basischool noooooiiitt gehoord
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

PharaohAkhenaten

Bericht door PharaohAkhenaten » do 15 jan 2009, 20:22

nouw, ik heb voorgezet onderwijs gehad, en we hadden er in de week 3 uur geschiedenis, toen we dus onderwerp egypte hadden, mijn leraar kon het zo mooi vertellen, hij pikte dan de meest bekende farao's uit en vertelde er vet veel over. en dat de egyptenaren inteligente mensen waren enz. als je hem er over liet vertellen, vermaakte hij zich...
Mijn zusje doe HAVO...toen ze die onderwerp kreeg, deed die leraar van haar er weinig aan, en wou zowat die hoofdstuk overslaan <shocked>

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 15 jan 2009, 20:37

bij de de hooge school bij costum geschiedenis en mode geschiedenis word het oude egypte niet eens wat over gezecht
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Plaats reactie

Terug naar “Egypte links / Egypt Links.”