Fanclub Dr. Hawass

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Fanclub Dr. Hawass

Bericht door Nofret » di 25 okt 2005, 21:36

Dr. Hawass heeft nu zijn eigen Fanclub !!

http://www.guardians.net/hawass/Fan_Club/index.htm
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Re: Fanclub Dr. Hawass

Bericht door Thoetmosis XII » zo 24 aug 2008, 18:30

Het is een prima vent hoor, die Hawass. Hij heeft veel gedaan voor de monumenten van het Oude Egypte...
Maar een poster van die vent boven je bed <huh> Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dát willen nnn nnn Ahoewel, mevrouw Hawass heeft vast zo'n poster boven d'r bed kkk kkk

Bij de Toetanchamon-tentoontelling verkochten ze trouwens originele Hawass-Cowboyhoeden kkk kkk
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

erwin

Bericht door erwin » di 26 aug 2008, 20:41

Hij doet goede dingen...

Maar een fan zal ik niet worden van hem... te populistisch...

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 26 aug 2008, 20:58

Thoetmosis XII schreef:Het is een prima vent hoor, die Hawass. Hij heeft veel gedaan voor de monumenten van het Oude Egypte...
Maar een poster van die vent boven je bed <huh> Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dát willen nnn nnn Ahoewel, mevrouw Hawass heeft vast zo'n poster boven d'r bed kkk kkk

Bij de Toetanchamon-tentoontelling verkochten ze trouwens originele Hawass-Cowboyhoeden kkk kkk

Zijn vrouw is Arts en werk veel in het Midden Oosten ergens <egypt>

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » vr 21 nov 2008, 22:00

Als hoofd van het SCA is hij een overbekend figuur in de egyptologie, maar hij heeft veel illustere voorgangers gehad, die ook hun mannetje stonden

Ik heb een rijtje namen, waarvan ik er twee niet ken, Etienne Droiton van 1936 tot 1952, toch in 1939 in dienst tijdens de ontdekking van het koningsgraf van Tanis.
En Eugene Grebaut , van 1886 tot 1892, slechts 6 jaar dus,

Mariete 1858 1881
Maspero 1881 1886
Grebaut 1886 1892
de Morgan 1892-1897
Loret 1897-1899
Maspero 1899-1914
Lacau 1914-1936
Droiton 1936-1952

Daarna??

Na Maspero 1e termijn, waren zijn opvolgers niet echt succesvol, in 1899 aanvaardde Maspero voor de tweede keer de functie : hoofd van de egyptische oudheidkundige dienst

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 21 nov 2008, 22:52

Hawass is een showmannetje, maar aan de andere kant: hij doet enorm veel voor Egypte's oudheid.
Ik vind het wel overdreven dat hij álles maar dan ook álles wat in het buitenland goed opgesteld en beschermd in musea staat, terug wil hebben.
Het is toch juist leuk als in andere delen vd wereld mensen er ook van kunnen genieten? En trouwens ze hebben zóveel, ze kunnen echt wel wat missen hoor.
Je moet het een beetje zien als wij Nederlanders bijvoorbeeld in Noorwegen of Oostenrijk in een museum zijn, en dan opeens een van Gogh zien hangen.

Zahi behandelt vrouwen hetzelfde als mannen, als je goed bent in je werk maakt het voor hem niet uit of je een vrouw bent.
En dat vind ik ook een groot punt in zijn voordeel! <bigsmile>
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

johanotep

Bericht door johanotep » vr 21 nov 2008, 22:59

Het lijkt er soms inderdaad op dat hij een beetje doorslaat, maar hij heeft wel ingesteld dat alle publicaties van vondsten van expedities ook in het Arabisch gepubliceerd moeten worden. Zo krijgen ook meer mensen van de eigen bevolking toegang tot deze informatie, en dat is een goed punt.
Dat hij daarnaast meer en meer egyptenaren laat werken op de sites is in een land met miljoenen werklozen en miljoenen toeristen niet zo vreemd.

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » za 22 nov 2008, 0:08

Als Zahi Hawass geen showmannetje was geweest, was hij nooit zo ver gekomen en had nooit zoveel kunnen doen !! Vergeet niet dat hij veel geld en hulp binnenhaalt om alles te conserveren, restaureren etc etc

Bv het afwaterings project van de Tempels in Luxor is in samenwerking met oa Zweden <happy>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » za 22 nov 2008, 18:00

Zo is dat! Ik zal niet in katzwijm vallen als hij voor me zou staan, maar je moet toch ook altijd naar iemands goede kanten kijken, en die heeft hij beslist!! <egypt>
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”