HAWASS wil deel SARCOFAAG TERUG

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

HAWASS wil deel SARCOFAAG TERUG

Bericht door Nofret » za 22 apr 2006, 17:16

Hawass hoopt originele gezicht van Sarcofaag terug te krijgen

Het hoofd van de Sarcofaag van Ramses VI,

Na de recente restauratie van de Sarcofaag van Ramses VI, wil men in Egypte ook wel het originele gezicht van de Sarcofaag terug. Deze bevindt zich in het British Museum, en men hoopt dat men ze kan ruilen tegen de replica die men nu heeft moeten gebruiken voor de restauratie. In de oorspronkelijke tombe (en als onderdeel van de Sarcofaag) zou dit immers veel beter tot zijn recht komen dan in het British Museum. Voor één keer lijkt me deze oproep tot teruggave geen overdreven eis. Wie is er immers bij gebaat dat objecten zoals Sarcofagen of Beeldhouwwerken en dergelijke verspreid in fragmenten verspreid over de Wereld bewaard worden? Lijkt me toch vrij absurd om per sé een fragment zélf te willen houden en zo een restauratie te belemmeren…
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » za 22 apr 2006, 20:26

Ik vind dat ze het terug moeten geven dan, want een ruil voor een replica vind ik heel heel erg netjes van ze en als ze het niet aanemen vind ik het wel heel erg hoor !

cleopatraa

Bericht door cleopatraa » wo 26 apr 2006, 7:36

hans.hutting schreef:Ik vind dat ze het terug moeten geven dan, want een ruil voor een replica vind ik heel heel erg netjes van ze en als ze het niet aanemen vind ik het wel heel erg hoor !

daar sluit ik me helemaal bij aan ik vind het beter als iets helemaal kompleet blijft

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » za 29 apr 2006, 8:45

jah het is tog een mooie tegemoet kooming niet dan

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”