Cairo denies mummy was destroyed

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 01 okt 2007, 13:32

Egypt's Supreme Council of Antiquities (SCA) yesterday denied that a team of Japanese archaeologists had destroyed a 3700-year-old mummy.SCA Secretary General Zahi Hawass said the report of the destruction of the mummy that was found in Saqqara,

Giza, by archaeologists from the University of Waseda, was "untrue and baseless".The story was broadcast as part of a Japanese documentary."Investigations found out that because the mask was too big for the head, the space between the mask and the face was filled with linen," Hawass added."What was shown in the documentary was the archaeologists removing the linen, not destroying the mummy."
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

erwin

Bericht door erwin » di 02 okt 2007, 19:52

Het zou niet de eerste mummie zijn die sneuvelt. In het verre verleden werden mummies zelfs gebruikt om te dienen als brandstof voor stoomlocomotieven.

Voor mij wel een vraag waar ik nog niet uit ben: moet je echt alle mummies bewaren of mag je ze ook weer met eerbied begraven, zonder dat je er verder naar om kijkt (en ze dus geld kosten). Niet alle mummies zijn geschiedkundig belangrijk.

Eigenlijk heb ik tijdens het typen mijn antwoord al gevonden. :idea:

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » vr 05 okt 2007, 16:59

het zou tja als je hem opgraaf komt het blood te staan een lucht en komt er een rotting proses in gang dus as je het opgraaft is het er nsel mee gebeurt dan kan je het beter met eerbied opbergen
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

ozzie

Re: Cairo denies mummy was destroyed

Bericht door ozzie » di 23 feb 2010, 19:53

Het grote probleem van egypte is momenteel dat er zoveel gevonden wordt.
Als je alles naar waarde zou conserveren en opslaan cq tentoonstellen dan zou dat veel te duur worden.
Aan de andere kant vind ik wel dat als je iets blootlegt, je ook verantwoordelijk bent dat er niets mee gebeurd.
Kijk bijv eens naar pompei, hoe lang zal dat nog bestaan?
Het lag veilig onder de lava, nu heeft het met toerisme-erosie en luchtvervuiling te maken gekregen.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » di 23 feb 2010, 20:47

Dit is dus wat ik bedoel: Egypte heeft al zo gigantisch veel, in het museum in Cairo stonden de kelders vol met dingen die nooit getoond werden: geen plaats!
Oké het nieuwe museum wordt natuurlijk veel en veel groter, daar kunnen ze wel wat kwijt, maar waarom dan zo zeuren over dingen die in buitenlandse musea veilig staan?
Het is toch niet leuk dat mensen alleen maar Egyptische dingen kunnen bekijken in Egypte? En op deze manier wek je ook geen belangstelling. Als nu een schoolklas naar een museum in Europa gaat, en ze zien dingen uit Egypte, dan wordt hun belangstelling gewekt, dat is toch mooi?
En er zijn ook massa's mensen die het geld niet hebben om naar Egypte te gaan.
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

ozzie

Bericht door ozzie » di 23 feb 2010, 21:12

Je moet natuurlijk wel begrijpen dat hoe meer je met eigen identiteit bezig bent, hoe belangrijker die voor je wordt.
Dat is met name met egypte zo, ze zien alles wat ooit het land heeft verlaten als een gat in de eigen identiteit.
Reden temeer om alles wat in het buitenland is (van belang uiteraard) terug te vragen.
Ik moet wel zeggen dat voorwerpen van de hand van Tutmosis bijzonder mooi zijn.
Reden genoeg om ze terug te vragen.
Heb je ooit zijn werk bekeken?

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”