Conference to address stolen Egypt artifacts

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Hondad

Bericht door Hondad » do 07 jan 2010, 10:50

Wed, 06/01/2010 - 22:06
updated
Fathya el-Dakhakhni

Dr. Zahi Hawass, head of the Supreme Council of Antiquities

Egypt has invited 30 countries currently in possession of antiquities from ancient civilizations to participate in a conference aimed at addressing the issue of stolen Egyptian antiquities now on display in museums around the world.

According to Zahi Hawass, secretary-general of the Egyptian Supreme Council for Antiquities, the conference--scheduled to take place in April--will present a list of stolen artifacts as a first step towards reclaiming them for Egypt.

"We will discuss collective action to be taken by all concerned countries with a view to reclaiming our antiquities in accordance with international law," Hawass explained.

Translated from the Arabic Edition.

scarabee
Farao

Re: Conference to address stolen Egypt artifacts

Bericht door scarabee » do 07 jan 2010, 13:14

Hop daar begint het gezeik om Nefertiti en de steen v Rosetta weer!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

hetepherachet

Bericht door hetepherachet » do 07 jan 2010, 15:17

heeft die man niets nuttigers te doen!

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 07 jan 2010, 20:29

Blijkbaar niet...
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » vr 08 jan 2010, 17:36

Laat de meeste zaken maar blijven waar ze nu zijn, Dat beeld van Nefertete, dat is toch redelijk legaal gegeven aan Duitsland, daar staat ie veilig en goed.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 08 jan 2010, 20:30

Aan de ene kant is het natuurlijk fout dat de Europeanen zoveel Egyptische kunst hebben gestolen. Maar aan de andere kant, de Egyptenaren zelf waren (en zijn) ook niet erg zuinig op hun erfgoed. Hoeveel tempels zijn er wel niet vernietigd in de afgelopen eeuwen? In de Description de l'Egypte staan een aantal tempels getekend die anno 2010 verdwenen zijn. Afgebroken, kapotgemaakt en gesloopt. En dat is met veel meer oudheden gebeurd, dus je zou ook kunnen zeggen dat de Europeanen heel veel hebben gered ipv gestolen. En een aantal jaar geleden werden er geloof ik nog Boeddhabeelden in Afghanistan door de Taliban vernietigd, dus ook in het heden hebben ze niet heel veel respect voor hun geschiedenis in de Islamitische wereld...
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 08 jan 2010, 21:53

Helemaal juist! De Turken zeuren nu over één of ander oud altaar dat de Duitsers in de 19e eeuw mee hebben genomen.
Maar een sultan heeft het voor veel geld aan die Duitser verkocht, hij dacht waarschijnlijk: wat moet ik met zo'n heidens altaar? En nu zeuren dat ze het terug willen hebben!
En het is precies zoals je al zei: als het in Turkije was gebleven dan was er nu waarschijnlijk niets meer van over geweest!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

hetepherachet

Bericht door hetepherachet » zo 10 jan 2010, 8:34

Meneer Hawass heeft volgens mij gewoon een paar standaard mails/persberichten in zijn computer staan, eens in de zoveel tijd gooit hij die eruit.

erwin

Bericht door erwin » wo 13 jan 2010, 8:58

nefer i chet schreef:Laat de meeste zaken maar blijven waar ze nu zijn, Dat beeld van Nefertete, dat is toch redelijk legaal gegeven aan Duitsland, daar staat ie veilig en goed.

Is dat zo? Ik dacht dat dat nou juist een voorbeeld was van het betere jatwerk!! <crazy>

ozzie

Bericht door ozzie » di 23 feb 2010, 19:48

Nee ik vind dat Nefertiti terug moet.
Het beeld is te belangrijk voor egypte.

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”