Hawass terug als Egyptisch minister van Oudheden

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » zo 17 apr 2011, 13:27

AMSTERDAM

Egyptoloog Zahi Hawass keert terug als minister op het ministerie van Oudheden in Egypte. Dat is de uitkomst van een gesprek tussen Hawass en interim-premier Essam Sharaf, zo melden diverse Arabische media na berichtgeving van staatspersbureau MENA.

Hawass veklaarde woensdag door de premier te zijn overtuigd om terug te keren als minister van Oudheden.

Hawass trad begin maart terug uit die functie omdat hij naar eigen zeggen niet kon aanzien hoe, sinds de revolutie in het land, nog steeds graftombes en musea worden geplunderd.

Hawass aanvankelijk werd na het aftreden van Mubarak op 11 februari door (de inmiddels ook afgetreden) interim-premier Ahmed Shafiq aangesteld als tijdelijk minister van Oudheden.
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Regis

Re: Hawass terug als Egyptisch minister van Oudheden

Bericht door Regis » zo 17 apr 2011, 18:36

Ondertss is wel net bekend geraakt dat hij tot 1 jaar cel, ontslag en een boete is veroordeeld in een zaak rond de nieuwe giftshop van het egyptisch museum. meer achtergrond over het proces http://www.talkingpyramids.com/zahi-hawass-museum-gift-shop/

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » zo 17 apr 2011, 20:26

Mijn hemel wat een ingewikkelde toestand!!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » ma 18 apr 2011, 18:57

Hawass heeft toch niks gejat???
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » ma 18 apr 2011, 19:08

Heb je dat ingewikkelde stuk gelezen over de museumshop?
In het begin kon ik het nog wel volgen, maar toen werd het net The Bold and the Beautiful, intriges en bedriegerijen, niet te kort!
Hij schijnt dus toch wel corrupte dingen gedaan te hebben (met de museumshop) Ach ja als je eerlijk en aardig bent geef toe dan kom je toch nooit zo hoog?
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Regis

Bericht door Regis » zo 24 apr 2011, 18:18

scarabee schreef:Heb je dat ingewikkelde stuk gelezen over de museumshop?
In het begin kon ik het nog wel volgen, maar toen werd het net The Bold and the Beautiful, intriges en bedriegerijen, niet te kort!
Hij schijnt dus toch wel corrupte dingen gedaan te hebben (met de museumshop) Ach ja als je eerlijk en aardig bent geef toe dan kom je toch nooit zo hoog?

het heeft idd wel wat weg van The Bold and the Beautifull <lmoa> Hawass ligt de laatste tijd serieus onder vuur en als je dan ziet dat hij om zijn gelijk te halen in zoiets futiels als een museumshop dingen doet die op het randje van het wettelijke zijn of het zelfs niet meer zijn begin je toch te denken of zijn tegenstanders idd over andere aantijgingen ook niet gelijk hebben. ik ben er eind februari trouwens geweest in die fameuze shop en na de gebeurtenissen van een maand eerder kon ik niet anders denken dan hadden ze dat geld maar in beveiliging gestoken.

Hotep

Bericht door Hotep » ma 25 apr 2011, 18:50

Regis schreef:
scarabee schreef:Heb je dat ingewikkelde stuk gelezen over de museumshop?

het heeft idd wel wat weg van The Bold and the Beautifull <lmoa> Hawass ligt de laatste tijd serieus onder vuur en als je dan ziet dat hij om zijn gelijk te halen in zoiets futiels als een museumshop dingen doet die op het randje van het wettelijke zijn of het zelfs niet meer zijn begin je toch te denken of zijn tegenstanders idd over andere aantijgingen ook niet gelijk hebben. ik ben er eind februari trouwens geweest in die fameuze shop en na de gebeurtenissen van een maand eerder kon ik niet anders denken dan hadden ze dat geld maar in beveiliging gestoken.

Egyptenaren zijn altijd al creatief geweest in het zakenvoeren. En ik hoorde in Egypte van iemand die met hem samenwerkte bij de opgravingen te Gizeh dat hij wel es 'bepaalde objecten' durft verkopen...

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 26 apr 2011, 19:53

Wat ik me afvraag, wie er nu op de oude positie van Hawass zit ?? Toch is ff googlelen.
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”