Nieuwe documentaire

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Hotep

Nieuwe documentaire

Bericht door Hotep » ma 25 apr 2011, 18:56

Er is een nieuwe documentaire uit, volledig gemaakt door Zahi Hawass.
Er staan tien afleveringen op van elk een uurtje (Gizeh, the 'Lost Tombs' of Thebes, in de kelders van het museum van Caïro, Sakkarra...).

het is best wel interessant (vooral Sakkara, omdat je dan een beeld krijgt van de gigantische tunnels onder de trappenpiramide). En ook minder bekende graven komen aan bod (Rekhmera, de vrouw van Teti, Sechemchet, ...).

Helaas, we moeten wel héél wat show en toneel slikken van Hawass en z'n handlangers. Ieder ontdekking of ieder bepaald detail wordt behandeld alsof het DE ontdekking is. En Zahi Hawass gebruikt ook sterke worden als 'het mysterie is eindelijk opgelost!', zo beweert hij te weten hoe de piramiden echt gebouwd zijn.

De aflevering van het museum is niet zo speciaal, hij haalt eigenlijk gewoon wat objecten van onder het stof die niet zo spectaculair zijn.

En zijn handlanger, die vaak uitleg geeft in de aflevering van Sakkara, is precies bezig aan een auditie voor een derde rangs Hollywood film.

in ieder geval: het is een goeie docu in verband met beeldmateriaal omdat Zahi Hawass ons meeneemt naar locaties 'waar nog nooit een camera geweest is'.
Negatief punt: niet altijd even interessant, en hééél wat show à la Hawass.

Ik zou je gewoon de koop aanraden voor de aflevering van Sakkara.

scarabee
Farao

Re: Nieuwe documentaire

Bericht door scarabee » ma 25 apr 2011, 19:13

Die show is ook precies de reden dat ik ook nooit meer naar reportages op National Geographic kijk, helemaal gek word je daarvan!
Constant dezelfde stukken film die wel 6/7 keer in een uur voorbijkomen! En elke keer een blok ertussen dat je naar Nat.Geogr.kijkt, en dan starten ze wéér de film op met de laatste 10 minuten die we net gezien hebben.
Op die manier zit je 2 uur te kijken naar wat niet meer dan drie kwartier film bijelkaar is! Nee daar trap ik niet meer in!
Ik zal nooit die reportage vergeten dat ze met een robotcamera een piramide ingingen. Een heisa en een show en een geschreeuw, niet te geloven. En wat kwam er tenslotte uit: helemaal niets! Nee dat gingen ze weer in de volgende geweldige reportage laten zien. <anger>
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Hotep

Bericht door Hotep » ma 25 apr 2011, 19:35

scarabee schreef:Die show is ook precies de reden dat ik ook nooit meer naar reportages op National Geographic kijk, helemaal gek word je daarvan!
Constant dezelfde stukken film die wel 6/7 keer in een uur voorbijkomen! En elke keer een blok ertussen dat je naar Nat.Geogr.kijkt, en dan starten ze wéér de film op met de laatste 10 minuten die we net gezien hebben.
Op die manier zit je 2 uur te kijken naar wat niet meer dan drie kwartier film bijelkaar is! Nee daar trap ik niet meer in!
Ik zal nooit die reportage vergeten dat ze met een robotcamera een piramide ingingen. Een heisa en een show en een geschreeuw, niet te geloven. En wat kwam er tenslotte uit: helemaal niets! Nee dat gingen ze weer in de volgende geweldige reportage laten zien. <anger>

Inderdaad, alhoewel, ik vond die show best spannend. Ik ben toen speciaal opgebleven om die live te volgen toen die voor het eerst werd uitgezonden! ondertussen heb ik hem al een aantal keren gezien...

en ze hebben gezegd dat ze binnenkort (zo na die aflevering) een nieuwe onderzoek zouden doen en weer live uitzenden... er kwam niets meer van. Ik heb nog een mail gezonden naar de verantwoordelijke voor het NGC kanaal om te vragen of er daar al iets rond gemaakt werd. Maar het e-mailadres klopte niet meer...

anyway... we werden aan het lijntje gehouden dus.

Regis

Bericht door Regis » ma 25 apr 2011, 20:19

heb je ook de titel?

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 26 apr 2011, 18:59

volledig gemaakt door Zahi Hawass
Goh, da's ook voor het eerst dat die zich actief met de Egyptologie bemoeit <lol>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Hotep

Bericht door Hotep » wo 27 apr 2011, 13:44

Regis schreef:heb je ook de titel?

EGYPTE
met egyptoloog Zahi Hawass

eeuwenoude mysteries
nieuwe ontdekkingen

Ik heb deze gekocht in de Boekenvoordeel te Oostende. Gezien deze filialen een gelijksoortig aanbod hebben, zul je hem vast wel tegenkomen in een filiaal bij jou in de buurt.

Regis

Bericht door Regis » za 30 apr 2011, 19:23

Hotep schreef:
Regis schreef:heb je ook de titel?

EGYPTE
met egyptoloog Zahi Hawass

eeuwenoude mysteries
nieuwe ontdekkingen

Ik heb deze gekocht in de Boekenvoordeel te Oostende. Gezien deze filialen een gelijksoortig aanbod hebben, zul je hem vast wel tegenkomen in een filiaal bij jou in de buurt.

misschien toch wel de moeite om eens te gaan kijken daar dan.

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”