Zahi Hawass vervangen door Abdel-Fattah el-Banna

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Regis

Zahi Hawass vervangen door Abdel-Fattah el-Banna

Bericht door Regis » zo 17 jul 2011, 23:54

Zahi Hawass is opnieuw minister af.
http://www.nytimes.com/aponline/2011/07/17/world/middleeast/AP-ML-Egypt-Antiquities-Minister.html?_r=1

scarabee
Farao

Re: Zahi Hawass vervangen door Abdel-Fattah el-Banna

Bericht door scarabee » ma 18 jul 2011, 9:07

Typisch een geval van zelfoverschatting/zelfverheerlijking.

Ik vind dat hij ongetwijfeld lof verdient voor het promoten van Egypte's oudheden, en zodoende weer nieuwe interesse opgewekt heeft in de hele wereld.
Ik denk niet dat er zonder hem zoveel documentaires over het oude Egypte op tv te zien waren geweest.
Tja een modelijn, maar het is nu eenmaal een pompeus mannetje, ijdel en zelfvoldaan.

Wie hoog klimt, kan diep vallen.... <rolleyes>
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 18 jul 2011, 16:59

Nou zag het net pas dat Zahi is ontslagen, ze worden steeds idioter daar pffff. Zogenaamd omdat hij teveel verweven was met Mubarak's regering, is het geen giller !! Die man heeft nog geen mens vermoord en is alleen maar super druk geweest om die Klote monumenten van hen in stand te houden en te herstellen, wat een hoop geld in het laatje bracht door de toeristen die ze aantrekken en dat stelletje moordenaars en corrupten zitten nog overal op hun posten in Egypte !!
Domheid ten top, mag lijden dat de hele boel vergaat nu, sorry voor mijn taal en over de monumenten, maar kan dat stelletje idioten daar helemaal niet meer luchten of zien. Wat een logica weer, grrrrrrrrrrrrrr <anger> <anger> <anger>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Regis

Bericht door Regis » ma 18 jul 2011, 17:14

ze moeten hem duidelijk niet daar in Egypte getuigen deze beelden van toen hij gisteren zijn kantoor verliet http://www.youtube.com/watch?v=0Ubm5yoIfuk&feature=player_embedded#at=26

tja er is de link met vooral suzanne moebarak, zijn uitspraken van vlak voor de val van het regime en veel mensen nemen hem ook heel zijn communicatie rond die inbraak en de plunderingen in januari en februari kwalijk. Tot zijn ontslag in maart bleef hij volhouden dat er eigenlijk zo goed als niets aan de hand was en laatst las ik dan ergens dat Hawass bevestigde dat er uit het museum en zijn kelders 1200 items verdwenen zouden zijn in januari maar op een paar na zouden het geen 'topstukken' zijn. Er is trouwens enige tijd geleden voor het eerst een beeld vrijgegeven van de opslagplaats van de russische missie in Kom Tuman (Memphis) na de plunderingen http://www.nkj.ru/upload/iblock/4e3/4e3fe444e774eb13401462e4e7d50314.jpg

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 18 jul 2011, 17:34

Ach wat kan hij nou aan die plunderinegen doen, daar had het leger moeten ingrijpen en die paar dingen die hij heeft "gedaan" is een lachertje met wat die regering en haar vriendjes overal i/h land hebben uit gevreten, sukkels zijn het, blijf erbij !! Dat volk zeker kan geen verschil zien en dat hij wel veel werk creeerde voor hen, bij/in de Monumenten, hoeveel leven er niet van het toerisme ??? Niet dankzij de regering wel door de inspanningen van Hawass om de boel op orde te houden, wat die man allemaal voor elkaar heeft gekregen, door zijn karakter en zijn passie !! Hebben al z'n voorgangers niet voor elkaar gekregen, die lieten de boel de boel, dus Zahi had heel wat "achterstallig onderhoud" heb er jaren rond gezworven dus weet prima waar ik het over heb !!

liever zo iemand die voor de Monumenten zorgt met een arrogantie etc dan zo'n slome lul, die er alleen maar zit, voor z'n positie en er geen bal voor doet, alleen z'n salaris opstrijken en de centen v/d toeristen in z'n zal steekt ipv terug te laten vloeien voor de monumenten !!

maar ja dat kan je het volk niet wijs maken, stelletje idioten. Kijk is naar die zogenaamde revolutei, wat hebben ze daar van terecht gebracht ?? Nu kunnen ze weer gaan demonstreren, worden er een paar wakker, ja feest vieren omdat Mubarak opstapte, hahahahaha de ergste kliek zat/zit er nog en die moeten de boel gaan hervormen, hahahahaha <crazy> <crazy>

In ieder geval zijn ze nu hun grootste reclame zuil kwijt, Hartelijk gefeliciteerd Egypte, hebben jullie toch weer mooi gedaan, hahaha <crazy> <lmoa>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » ma 18 jul 2011, 21:19

Maar ik begreep eruit dat hij alleen van die ministerspost afgezet was??!

Natuurlijk blijft hij de persoon die 'Egypte's oudheden weer op de kaart heeft gezet!'
Hij heeft heel veel gedaan, zonder meer, maar had toch wel iets eenvoudiger kunnen blijven.

Ik kan me best voorstellen dat zijn pompeuze gedrag mensen tegen de haren instrijkt.
Maar dat, en de smerige kliek die na Mubarak is blijven hangen, zijn twee verschillende dingen!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Seti

Bericht door Seti » wo 20 jul 2011, 10:19

Zawass heeft uiteraard goede dingen gedaan om Egypte te promoten (zoals Nofret aangaf), maar hij heeft bovendien wel steeds zichzelf gepromoot. Wie ook maar een haartje vóór hem ging staan werd weggewerkt. Denk maar eens aan Rudolf Gantenbrink, de man die het onderzoekswagentje voor de gangen van de Cheops piramide ontwierp. Hij mocht zelfs Egypte niet meer in en later kwam Hawass met zo'n zelfde ding, samen met zijn maatjes van National Geographic, alsof hij het zelf had uitgevonden. Ook die twee Belgen Bauval en Gilbert werden na hun boek "Het Orion Mysterie" stelselmatig tegengewerkt. Nooit meer wat gehoord van die jongens. Via een contact met een student uit Leiden, die een keer meewerkte aan de opgravingen in Saqqara, hoorde ik , dat de groep daar constant "op eieren moest lopen" om hun accreditatie niet te verliezen. De meeste gidsen in Egypte - die overigens wel uitkijken om in het openbaar hun mond open te doen - kunnen hem wel vreten. Volkomen gericht op het grote geld (ook nu niet meer) uit Amerika. En dat terwijl de meeste toeristen daar allang niet meer vandaan komen.

Maíre

Bericht door Maíre » di 30 aug 2011, 15:42

Seti schreef:Zawass heeft uiteraard goede dingen gedaan om Egypte te promoten (zoals Nofret aangaf), maar hij heeft bovendien wel steeds zichzelf gepromoot. Wie ook maar een haartje vóór hem ging staan werd weggewerkt. Denk maar eens aan Rudolf Gantenbrink, de man die het onderzoekswagentje voor de gangen van de Cheops piramide ontwierp. Hij mocht zelfs Egypte niet meer in en later kwam Hawass met zo'n zelfde ding, samen met zijn maatjes van National Geographic, alsof hij het zelf had uitgevonden. Ook die twee Belgen Bauval en Gilbert werden na hun boek "Het Orion Mysterie" stelselmatig tegengewerkt. Nooit meer wat gehoord van die jongens. Via een contact met een student uit Leiden, die een keer meewerkte aan de opgravingen in Saqqara, hoorde ik , dat de groep daar constant "op eieren moest lopen" om hun accreditatie niet te verliezen. De meeste gidsen in Egypte - die overigens wel uitkijken om in het openbaar hun mond open te doen - kunnen hem wel vreten. Volkomen gericht op het grote geld (ook nu niet meer) uit Amerika. En dat terwijl de meeste toeristen daar allang niet meer vandaan komen.

Hier ben ik het helemaal mee eens....het werd hoog tijd dat Zwahi Hawass opstapte.

Cheops

Bericht door Cheops » do 01 sep 2011, 8:34

Ik ben het ook met Seti eens. Zahi Hawass heeft natuurlijk goede dingen gedaan maar hij promoot zichzelf de laatste tijd wel heel erg ook al betekent dit dat hij andere egyptologen ruw aan de kant drukt.
Dit stuk heb ik van de wikipedia van mr. Hawass:

De meeste egyptologen prijzen Hawass voor zijn inzet voor de egyptologie en ook de wijze waarop hij zijn landgenoten meer betrokken heeft bij de studie van hun voorouders. Maar er komt de laatste tijd ook meer kritiek op de wijze waarop Hawass zichzelf naar voren schuift, vooral in de populaire media, als de autoriteit van de egyptologie. Er is bijna geen onderzoek in Egypte meer mogelijk zonder eerst 'tribuut' te bewijzen aan Hawass, sommigen noemen hem zelfs De Onvermijdelijke. Als een egyptoloog ooit kritiek op hem leverde, of hem niet raadpleegt of zelfs passeert alvorens nieuwe ontdekkingen bekend te maken, krijgt deze bijna zeker geen toestemming meer voor nieuwe opgravingen

Ik vind dat dit alles goed samenvat. Ik ben geen tegenstander van meneer Hawass maar ik vind wel dat hij ook andere mensen dingen eens moet gunnen zonder nadrukkelijke toestemming bij hem te vragen. Hij lijkt wel bang dat iemand beroemder word als hem en daar erger ik me wel enigzins aan.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 01 sep 2011, 17:17

Die discussie lijkt me inmiddels overbodig. Voor- of tegenstander, Hawass is inmiddels vertrokken.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”