Zahi Hawass Cleared of Corruption Charges

Wil je iets kwijt over Dr. Zahi Hawass, de Directeur-Generaal van het archeologisch instituut in Egypte, dan kan je dat hier.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Zahi Hawass Cleared of Corruption Charges

Bericht door Nofret » di 20 mei 2014, 16:38

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!~ *02 *02 En NU terug in zijn FUNCTIE Hopelijk !!

Prosecutors have shelved complaints filed against the former antiquities minister which alleged he wasted public funds
Ahram Online, Tuesday 20 May 2014

Afbeelding

Egypt's leading prosecutor for public funds cases has cleared world-renowned Egyptologist Zawi Hawass on charges of wasting public money and illicit gains.

Hawass, who served as antiquities minister under ousted president Hosni Mubarak, was also accused by former colleagues of neglecting Egypt's heritage sites and sending unique artefacts abroad, such as two Tutankhamun exhibitions in 2008.

Further complaints alleged that Hawass was guilty of illicit gains through his clothing line, which features photos of himself and Egyptian artefacts.

However, after two years of investigations into the complaints, Ahmed El-Bahrawi, First Attorney-General for Public Funds Prosecution, decided on Tuesday to dismiss the allegations.

This is not the first time such accusations have been levelled at Hawass. Past investigations have also cleared him of charges.

Investigations for this round of allegations showed that all Egyptian antiquities in question were displayed through legal means abroad and were secured against damage. Also, all revenues from the international exhibitions were placed in the government's coffers, prosecutors said.

Prosecutors also decided that the charges regarding Hawass' clothes line were invalid and that all documents submitted with the complaints were fake.

Hawass has gained prominence in the international media throughout his career, appearing in several documentaries and television series, including Chasing Mummies: The Amazing Adventures of Zahi Hawass, which was aired on the History Chanel in 2010.

Awarded a doctorate in Egyptology from the University of Pennsylvania in 1987, Hawass is the author and co-author of several books, his latest being Ancient African Kingdoms on the Nile: Nubia, released in 2012. He was profiled as one the world's 100 most influential people by Time magazine in 2006.
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Anna
Farao

Re: Zahi Hawass Cleared of Corruption Charges

Bericht door Anna » di 20 mei 2014, 17:04

Nou, ik ben benieuwd! *26

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 20 mei 2014, 17:41

Nou ik ook, wat slim zijn ze niet daar, terwijl hij toch een hoop kan betekenen om het toerisme weer te lokken, met z'n gevoel voor publiciteit. Trouwens als hij dat heeft gelezen over de "Tombe van Merit-Aton" zal ie wel even een teil nodig gehad hebben, nadat hij van zijn stoel was gevallen van ergenis, haha

Hopelijk komt er dan ook weer licht in de duisternis voor m'n kennis Mostafa, die met hem van het toneel is verdwenen omdat hij niet meer wist wie hij kon vertrouwen en een flinke depri heeft opgelopen, die was nota bene ook dag en nacht a/h werk net als Zahi een van de weinigen die te vertrouwen was !!
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » di 20 mei 2014, 20:48

Ik hoop maar zo dat hij ook in de media van alle blaam gezuiverd wordt!!
Hij heeft enorm veel betekend voor Egypte, en ook hoop ik dat Mostafa weer op zijn plek terug komt. Deze mensen verdienen dit absoluut niet, jij hebt altijd verteld dat Mostafa één van de weinige was die te vertrouwen is, en nooit uit was op eigen gewin.
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Horus
Priester

Bericht door Horus » do 22 mei 2014, 14:17

Sorry ik ben weer even op het forum, want ik had het heel druk.
De laatste weken op school zijn altijd zo vol gestoken met proefwerken enzo. *22

Maar wat goed dat hij zijn functie terug heeft. *02 *02
Hebben ze eindelijk gezien hoe goed hij is!!!! *08
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Plaats reactie

Terug naar “Zahi Hawass”