Is dat slim?

Alles over archeologie wat niet past in bovenstaande categoriën, kan je hier posten.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Anna
Farao

Is dat slim?

Bericht door Anna » ma 12 okt 2015, 11:08

Is dit wel zo verstandig?

Egyptian museums to exhibit artifacts at Cairo Airport

Oct. 11, 2015 10:15

Afbeelding

By THE CAIRO POST

CAIRO: The museum of Cairo Airport will exhibit 39 ancient artifacts from different eras to promote tourism in Egypt starting end of October, an official source at the airport told Youm7 Saturday.

Six artifacts belong to the Coptic Museum, 12 were originally exhibited at the Islamic Museum and 21 pieces are from the Egyptian Museum. The artifacts were transferred from the said museums to the airport under heavy security.

The move comes as part of a cooperation protocol between the Ministry of Antiquities and the Aviation Ministry.

The airport chose an area of 50-60 meters to hold the museum, the entrance to which will cost $3. The Antiquities Police will secure the museum internally, while the Cairo Airport police will secure it from the outside, the source added.

Nofret
Site Admin

Re: Is dat slim?

Bericht door Nofret » ma 12 okt 2015, 11:35

Als de situatie normaal was, zou het wel erg leuk zijn zoiets. Als je moet wachten op je aansluiting en/of vertrek van je vliegtuig, is het een mooie gelegenheid om het te gaan bekijken. Aan de andere kant is een vliegveld op het moment nu niet de veiligste omgeving, ondanks alle beveiliging, zou er toch nog wel is wat kunnen gebeuren, kaasje voor die idiote psychopaten, om weer wat erfgoed te vernietigen *17 *17
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » ma 12 okt 2015, 19:57

Ergens is het een heel leuk idee!! En de veiligheid zit wel goed denk ik. Vliegvelden zijn tegenwoordig door- en door beveiligd, terwijl het gemiddelde museum dat veel minder is. Vliegvelden zijn bezaaid met camera's, agenten, poortjes en balies, terwijl het Egyptisch Museum dat allemaal lang niet heeft (het is in wezen een godswonder dat daar nog nooit wat is gebeurd (afgezien van januari 2011)) *19 En inderdaad kunnen mensen nu, tussen hun verbinding door of voor vertrek, even een kijkje nemen <egypt> Maargoed, ook dat heeft twee kanten, want mensen die daar op het vliegveld zijn, die zíjn natuurlijk al in Egypte. Die hoef je niet meer te overtuigen om eens naar Egypte te komen *04 Dan zouden reizende tentoonstellingen, met bijvoorbeeld de stukken uit de kelders van het Egyptisch Museum (of Dal der Koningenreplica's!!! *00), het beter doen lijkt me.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » di 13 okt 2015, 9:12

Mmmm geeft wél een leuk sfeertje.
Al die beveiliging is vaak ook kul, was er niet eens een journalist ongezien in het regeringsvliegtuig gestapt?
Die beveiligingsmensen doen dat dag in dag uit, dan raken ze gewoon ook hun alertheid kwijt.
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Anna
Farao

Bericht door Anna » di 13 okt 2015, 10:17

Thoetmosis XII schreef:En de veiligheid zit wel goed denk ik. Vliegvelden zijn tegenwoordig door- en door beveiligd, terwijl het gemiddelde museum dat veel minder is.

Als ik jou nou vertel dat ik op vliegveld Caïro met een flesje ontsmettingsmiddel in mijn broekzak (want vergeten in de koffer te stoppen) door alle controles ben gekomen, denk je er dan nog zo over?

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 13 okt 2015, 13:05

Zolang de baksjiesh in het rond vliegen in Egypte, hou ik m'n hart vast !!
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 13 okt 2015, 19:46

Al die beveiliging is vaak ook kul, was er niet eens een journalist ongezien in het regeringsvliegtuig gestapt?
Die beveiligingsmensen doen dat dag in dag uit, dan raken ze gewoon ook hun alertheid kwijt.
Klopt. Maarja, wat als een journalist een museumpakje aantrekt en komt melden dat ie wat juwelen van Toet (of andere stukken) komt ophalen voor de verhuizing naar het nieuwe museum?? *26

Als ik jou nou vertel dat ik op vliegveld Caïro met een flesje ontsmettingsmiddel in mijn broekzak (want vergeten in de koffer te stoppen) door alle controles ben gekomen, denk je er dan nog zo over?
*25 Ik dacht, "laat ik nou voor één keer eens m'n vooroordelen over lamlendige Egyptenaren varen en ervan uitgaan dat ze ten minste op het vliegveld in ieder geval professioneel zijn", maar dat was dus duidelijk verkeer gedacht *19

Maargoed, béter zijn ze dus niet beveiligd, maar toch ook niet slechter?? (Of is het Museum van Caïro een half Fort Knox??)

Anna
Farao

Bericht door Anna » wo 14 okt 2015, 11:15

Thoetmosis XII schreef:Of is het Museum van Caïro een half Fort Knox??)

Toen ik er was (2008) niet, maar ik moest wel mijn camera bij de ingang achterlaten.

Anna
Farao

Bericht door Anna » ma 07 dec 2015, 11:05

Het is zo ver!

Egypt Opens New Museum at Cairo International Airport

Tourism

December 6, 2015

Afbeelding

Egypt’s Ministry of Antiquities is set to inaugurate a new museum at Cairo International Airport on Monday.

In a press release, Egypt’s Minister of Antiquities Mamhdouh el-Damaty said that the museum will hold 38 pieces of antiquities which had previously been hosted at the Egyptian Museum, the Coptic Museum, and the Museum of Islamic Art.

The move is aimed at boosting transit tourism, said the Minister.

“The existence of the museum at the airport will help boost transit tourism as it hosts unique pieces that represent different stages of Egyptian civilization,” said Minister el-Damaty.

Egypt has recently been attempting to attract tourism and boost revenues through a number of campaigns. Recently, the Ministry of Antiquities said that photography would be allowed for the first time at the Egyptian Museum in Cairo until January 7.

Tourism in Egypt has recently faced a number of blows after a Russian airplane carrying 224 passengers crashed in the North Sinai. Following the crash, a number of countries have cancelled flights to Egypt and a world squash championship event that was due to be held in Cairo was cancelled.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » ma 07 dec 2015, 14:24

Het is goed bedoeld allemaal, maar ik vrees dat het weinig (lees: niets) gaat helpen. Bezienswaardigheden heeft Egypte genoeg, da's het probleem niet, maar men wil rust, veiligheid en vrede, alvorens op het vliegtuig die kant op te stappen, en dat is helaas stukke lastiger te realiseren *19

Misschien kunnen ze beter gaan nadenken over grote reizende tentoonstellingen. Ook daar kunnen ze een zakcentje mee verdienen en het veiligheidsprobleem is op die manier ook opgelost (hoewel, Parijs...) *21

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen / Generic Information.”