Een oude luchtfoto (1904) van Caïro

Alles over archeologie wat niet past in bovenstaande categoriën, kan je hier posten.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Thoetmosis XII
Farao

Een oude luchtfoto (1904) van Caïro

Bericht door Thoetmosis XII » za 24 okt 2015, 22:17

Genomen vanuit een luchtballon, in 1904. Niet zo propvolgebouwd als nu en met rechts het Egyptisch Museum in aanbouw:

Afbeelding
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/CH-NB_-_Aegypten%2C_Kairo_und_Nil_-_Eduard_Spelterini_-_EAD-WEHR-32043-B.tif/lossy-page1-1280px-CH-NB_-_Aegypten%2C_Kairo_und_Nil_-_Eduard_Spelterini_-_EAD-WEHR-32043-B.tif.jpg
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Nofret
Site Admin

Re: Een oude luchtfoto (1904) van Caïro

Bericht door Nofret » zo 25 okt 2015, 10:17

Wat gaaf zo'n oude lucht opname en wat een wereld van verschil met nu

Bij het Museum een paar jaartjes later

Afbeelding

Afbeelding
Foto heb ik gemaakt vanuit de flat van vrienden, die in Cairo wonen, hutje mutje op elkaar gebouwd
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » zo 25 okt 2015, 17:32

Enerzijds wordt het er allemaal niet mooier op, alles zo volgebouwd en op elkaar gestouwd, maarja, aan de andere kant, waar moet je anders naartoe met 90.000.000 inwoners *19

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » di 27 okt 2015, 16:18

Jammer dat die mensen niet aan geboorte beperking doen, ze zouden het zoveel beter kunnen hebben.
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 27 okt 2015, 22:34

Hopelijk komt dat te zijner tijd nog goed. Hier hadden gezinnen vroeger ook bizar veel kinderen (en ergens is dat maar goed ook, want mijn moeder was de 13e (!!), dus als m'n grootouders bij 3 waren gestopt, dan waren mijn moeder, en daarmee ikzelf, er nooit geweest *26).

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 30 okt 2015, 10:19

Dat had inderdaad erg geweest... wij hadden je zéker heel erg gemist!!! *09

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 30 okt 2015, 17:22

Als je erover nadenkt is het best fascinerend: er hoefde in het verleden maar iets heel, heel kleins anders te zijn gelopen en het heden had er totaal anders uitgezien. Iemand die een trein mist, bijvoorbeeld, en daardoor zijn partner-in-spe nooit ontmoet. Maar ook in het groot: er is een Britse jongeman geweest die tijdens de Eerste Wereldoorlog een Duitse soldaat in het vizier had (dit is geen grapje, was kort geleden écht op tv). Hij kón, als ie wilde, die Duitser doodschieten, maar aangezien hij (die Duitser) gewond was, besloot de Engelsman, onder het mom van "iemand die al op de grond ligt, geef je geen trap na", niet te schieten. Achteraf heeft die Engelsman daar behoorlijk spijt van gekregen, want die Duitser, inderdaad, was Adolf Hitler *26
Of Achnaton, als die geen Amarna-revolutie had doorgevoerd, dan was Egypte misschien groter en machtiger geweest en daarmee nooit in verval geraakt. Of die ene Rus (ook echt gebeurd) die, na een melding op de radar, niet besloot om conform de protocollen meteen te schieten (wat de Koude Oorlog zou hebben uitgebreid tot échte oorlog), maar eerst even af te wachten en te kijken of het geen foutje betrof. Als je erover nadenk is het fascinerend. Als ik (of om het even wie op het forum) nooit dat boek of die film over Egypte had gezien, als kind, dan had ik nu misschien een andere hobby *26

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » zo 01 nov 2015, 21:55

Toen Adolfje vier jaar oud was, heeft iemand hem van de verdrinkingsdood gered.
Ach je weet nooit hoe een dubbeltje rolt, ik denk dat hij achteraf ook dacht , had ik hem maar een duwtje extra gegeven...

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen / Generic Information.”