Europeanen in Egyptische kledij

Wil je iets vertellen of heb je een vraag over het dagelijkse leven in het oude Egypte , zoals: gewoonten, voeding, gebruiken, werk, opvoeding, enz. dan kan je dat hier posten.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
nefer i chet

Europeanen in Egyptische kledij

Bericht door nefer i chet » wo 10 sep 2008, 19:36

In de eerste helft van de 19e eeuw gingen vele europese reizigers in Egypte gekleed in Eg, kledij.
In de hoop niet gezien te worden als buitenlander, maar liever nog droegen ze kleding van de egyptische Ottomaanse elite, die een geprotecteerde gedeelte vormde van de maatschappij.
De Turken waren er toen de veroveraars.
Europees gekleed wordt een reiziger zelden beledigd of gemolesteerd, maar als turk gekleed dwingt men respect af.
Burchardt, de Zwitser die Abu Simbel en Petra herontdekte, was ook iemand die zo gekleed ging, hij schrijft aan zijn ouders in Zwitserland, Ik vraag me af of jullie me zouden herkennen, wanneer jullie me nu zouden zien.

mc cooper

Re: Europeanen in Egyptische kledij

Bericht door mc cooper » wo 10 sep 2008, 19:59

cool... maar wat is nu het beste om te dragen als je naar egypte gaat? weinig meenemen en daar aanschaffen? (wat zijn de prijzen daar eigenlijk?)

of gewoon de hollandse toerist uithangen met een kodak,canon of sony , korte broek met veel zakken , rugzak met eten en drinken , en hoe kan t ook anders: teenslippers die vastgetaped zijn omdat ze al 2 jaar geleden stuk zijn gegaan?

wel interressant te horen dat daar zo op gelet werd!
is egypte eigenlijk een duur land? of hangt t er echt vanaf of je in een toeristisch gebied zit?

greetz pet

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 10 sep 2008, 20:41

Dat was in de 19e eeuw mc cooper, waar Neferich het over heeft kkk kkk <egypt>

Tegenwoordig gewoon normaal kleden, niet te bloot natuurlijk, behalve aan de Rode Zee daar zijn ze wel wat gewend <egypt>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 11 sep 2008, 18:36

Dus je mag je Volendamse kledendracht thuislaten kkk kkk kkk

Deed Champollion dat ook niet, zich Egyptisch kleden???
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 11 sep 2008, 19:29

zullen we dan zo naar egypte gaan ?

zo volgens de laatste straat mode?
Afbeelding
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Anchesenamon

Bericht door Anchesenamon » do 11 sep 2008, 19:45

kkk kkk ik denk dat je in egypte Egyptische kledij veel meer opvalt dan een gewone toeristen outfit
maar ja ligt er natuurlijk aan waar je naar toe gaat [

[ kkk

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 11 sep 2008, 19:47

hihi ik denk als je zo gaat volgens te mode term new rave dat je 100% opvalt hahahahah
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Plaats reactie

Terug naar “Het dagelijkse leven / Daily Life.”