Opschoning Forum

De regels van het oude Egypte forum.
Nieuwe leden, lees de forumregels aub!

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Opschoning Forum

Bericht door Nofret » do 23 jan 2014, 11:37

Ben bezig met het opschonen v/h Forum, dus schrik niet als je in ene minder berichten hebt staan, dat gebeurt doordat er diverse onderwerpen verwijderd zijn.

Zoals felicitaties ed, stonden er zelfs nog op van 2008 *22
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Nofret
Site Admin

Re: Opschoning Forum

Bericht door Nofret » ma 17 feb 2014, 12:15

Nou dat opschonen daar gaat heellllll veel tijd inzitten, dus ben nog wel een poosje zoet. Ben alle off topic's uit de onderwerpen aan het verwijderen, dode links er tussen uit a/h halen en zoveel mogelijk te vervangen door recente links die het dus wel doen. Foto's die het niet meer doen, vervangen zoveel als mogelijk.

Maar ga gestaag door want het was echt wel is nodig om de topics ook leesbaar te maken voor gasten en aantrekkelijker te maken voor potentiele nieuwe leden. Dus de topics te laten bestaan uit het onderwerp waar het over gaat.

Gelukkig heb ik nu meer tijd daarvoor en hopelijk klaar voor het vogel spot seizoen weer begint <egypt>

Horus
Priester

Bericht door Horus » ma 17 feb 2014, 14:21

Hihi, ik zag ook al dat de ledenlijst ook behoorlijk is opgeschoond.
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » ma 17 feb 2014, 15:28

Dat is veel werk, maar wél goed werk. Zoals je zegt: de topics interessant maken voor eventuele nieuwe leden, en inderdaad zijn er vaak kruisjes in de plaats van foto's gekomen.
Tja ik had het al gezegd: blij dat je er weer bent!!!! *06
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Anna
Farao

Bericht door Anna » ma 17 feb 2014, 18:53

Dank je, Nofret, voor al je nijvere werk! *06

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 17 feb 2014, 21:34

Moet zeggen dat er al heel wat verwijderd is, zelfs zoveel dat er van des betreffende topics niet veel meer over is dan het onderwerp. Zo veel off topic, dat ik er zelfs een beetje wanhopig van wordt, het lijkt wel eindeloos !!

Als we het forum echt goed willen houden, heb ik toch echt wel jullie hulp nodig anders is het zo weer vervuild, zal ik maar zeggen en totaal niet aantrekkelijk voor mensen die info willen en/of zouden willen registreren *19

Misschien is het een goed idee om de babbelbox te gebruiken voor off topic onderwerpen, tenslotte is die daarvoor opgestart. Weet dat dat soms lastig is en maak me er zelf ook soms schuldig aan, maar als ik nu zie hoeveel tijd er al zit in het opschonen, ben nog maar pas bij de 18e Dynastie *22

Veel antwoorden zoals, ohhhh prachtig, schitterend, leuk etc etc en meer staat er dan niet en dat is erg jammer, want het zou toch mooier zijn om wat uitgebreider op de onderwerpen te reageren, met bv meer informatie, wat ook weer aantrekkelijker wordt voor een groter publiek.

Wil echt het gezellige niet uit het forum halen, want dat maakt het juist ook zo leuk om op het forum te zijn, daarom is er ook de babbelbox en andere topics waar we met elkaar kunnen keuvelen. En wil er ook geen forum van maken meer tig mensen erop, maar een paar leden erbij met echte interesse voor het oude egypte zou wel zo leuk zijn *03
Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel <egypt>

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » ma 17 feb 2014, 23:31

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Maar het blijft natuurlijk een feit dat niemand (maar dan ook echt niemand) kan tippen aan jouw enorme foto-archief. Ik zou dolgraag ook weleens een fotootje willen plaatsen, maar ik kom helaas niet veel verder dan die Ramses I-stele in het Allard Pierson en een paar foto's vanuit het RMO <lol>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » di 18 feb 2014, 10:36

Ik begrijp het Nofret, ik heb soms ook dat ik denk: oh leuk, prachtig!
Maar het is een beetje dubbel: als je niet reageert op een bericht waar iemand moeite voor heeft gedaan en foto's voor heeft uitgezocht, vind ik dat soms een beetje onaardig, maar verder dan: leuk/prachtig kom je dan vaak niet. Dus: helemaal begrepen!

Ook waar: soms is het *11 gaan héél erg leuk en gezellig! En eerlijk ook: vaak rol je van het ene onderwerp in het andere, want zo zit een mens (en een gesprek) nu eenmaal in elkaar.

Om helemaal alles ernstig en droog te gaan behandelen is niet leuk, dus moeten we maar proberen de 'gulden middenweg' te bewandelen!
<greensmile> *22 <bigsmile> *07 (Wil me nog even uitleven met de smilies nu het nog kan!)

Anna
Farao

Bericht door Anna » di 18 feb 2014, 11:38

Ik snap je dilemma. Maar het is idd zo dat we soms van het ene in het andere onderwerp rollen. Ik heb bijvoorbeeld net een paar foto's van de tempel van Satis op Elefantine gepost in een thread die eigenlijk over Karnak gaat. Ik kan me voorstellen dat je liever had gezien dat ik die in de 18e dynastie had gezet.

Verder is het zo dat je inderdaad schitterende foto's post, en daar kan ik ook niet aan tippen. Ik voel overigens net als anderen dat het niet erg beleefd is om er niets over te zeggen. Wat dat betreft wijkt dit forum denk ik niet veel af van andere fora, zeker niet omdat er juist redelijk veel foto's worden gepost. Maar om daarin te snijden vind ik persoonlijk ook geen optie, want foto's verduidelijken veel.

Misschien moeten we het op ons nemen om meer over ons favoriete onderwerp te posten. Ik zou bijv. een item over Thoetmosis III kunnen opstarten. Is dat een idee?

Horus
Priester

Bericht door Horus » di 18 feb 2014, 13:44

scarabee schreef:Ik begrijp het Nofret, ik heb soms ook dat ik denk: oh leuk, prachtig!
Maar het is een beetje dubbel: als je niet reageert op een bericht waar iemand moeite voor heeft gedaan en foto's voor heeft uitgezocht, vind ik dat soms een beetje onaardig, maar verder dan: leuk/prachtig kom je dan vaak niet. Dus: helemaal begrepen!

Goed verwoord Scarabee.
Je wil wel reageren, anders is dat onaardig.
Mijn kennis is heel wat minder dan bij de andere forum leden, dus ik heb niet altijd iets toe te voegen. *20
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » di 18 feb 2014, 16:45

Dat vind ik nogal meevallen hoor, we weten allemaal het nodige. Alleen heeft iedereen een favoriet of favoriete periode, waar je dan vanzelfsprekend weer iets meer van weet dan het andere.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 19 feb 2014, 0:34

Maar het is een beetje dubbel: als je niet reageert op een bericht waar iemand moeite voor heeft gedaan en foto's voor heeft uitgezocht, vind ik dat soms een beetje onaardig, maar verder dan: leuk/prachtig kom je dan vaak niet.
Ik voel overigens net als anderen dat het niet erg beleefd is om er niets over te zeggen.
Je wil wel reageren, anders is dat onaardig.
Zo denk ik er ook over. Als iemand moeite doet en allemaal prachtigmooie foto's op het forum zet is het een beetje onbeleefd om er niks van te zeggen. En je verdient al die complimenten volkomen Nofret, want jij hebt in je eentje meer en betere foto's dan de rest van het forum bij elkaar <egypt>

Ik zou bijv. een item over Thoetmosis III kunnen opstarten. Is dat een idee?
Ik vind dat een topidee!!!!!!!! Als je het dan maar wel een beetje inleidt en niet meteen met al z'n militaire campagnes gaat strooien, want ik weet bijna niks over Thoetmosis III haha <lol> Dan zie ik meteen door alle feiten de feiten niet meer <lol> Maargoed, dat is vind ik dus juist het leuke, dat we allemaal zo een onderwerp hebben waarvan we iets meer weten dan de rest. Samen staan we sterk (RMO-rondleiders, -infobordjes en -curatoren, eat your hearts oud <lol>)!!!!!
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Anna
Farao

Bericht door Anna » wo 19 feb 2014, 11:01

Oké, ik ga eraan werken. Zal niet meteen morgen zijn, maar volgende week is het vakantie en de week erna gaat zoon een week naar Rome (traditionele Rome-reis!). Dan is het wschl zó stil in huis dat ik van ellende in de computer kruip!

Ik wil volgende week ook zien uit te vissen hoe ik eigen foto's op het forum krijg. Ik heb er wel geen duizenden maar toch zeker wel 700+!

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 19 feb 2014, 11:13

want ik weet bijna niks over Thoetmosis III haha <lol>

Kijk Horus, dat bedoel ik dus, we hebben allemaal bepaalde favo's waar we dan iets meer van weten, zelfs Toeter heeft daar last van!!! <greensmile>

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 19 feb 2014, 13:05

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Maar het blijft natuurlijk een feit dat niemand (maar dan ook echt niemand) kan tippen aan jouw enorme foto-archief.

Ja snap wel dat dat archief aardig groot is, maar daar gaat het niet om, op het net is zat te vinden <egypt>

Om helemaal alles ernstig en droog te gaan behandelen is niet leuk, dus moeten we maar proberen de 'gulden middenweg' te bewandelen!

Ja zo iets en als we de "serieuze" topics zoveel mogelijk over het onderwerp laten gaan, maken we het aantrekkelijker voor potentiele nieuwe leden <egypt>

Ik heb bijvoorbeeld net een paar foto's van de tempel van Satis op Elefantine gepost in een thread die eigenlijk over Karnak gaat. Ik kan me voorstellen dat je liever had gezien dat ik die in de 18e dynastie had gezet.

Dat past niet erg nee, dus ga ik die weer weg halen, hihi *07 maar wat dan juist heel erg gaaf zo zijn is een topic over Elefantine !! Want dat is een boeiend onderwerp en jij als ik dat zo lees was daar erg enthousiast over, dat snap ik helemaal, want was/ben zelf ook graag daar, zoveellllllll te ontdekken en zo kunnen we elkaar aanvullen ook met foto's, dat zou super leuk zijn !!

Verder is het zo dat je inderdaad schitterende foto's post, en daar kan ik ook niet aan tippen. Ik voel overigens net als anderen dat het niet erg beleefd is om er niets over te zeggen. Wat dat betreft wijkt dit forum denk ik niet veel af van andere fora, zeker niet omdat er juist redelijk veel foto's worden gepost. Maar om daarin te snijden vind ik persoonlijk ook geen optie, want foto's verduidelijken veel.

Niemand hoeft aan mijn foto's te tippen, ben nu eenmaal een geluksvogel die er veel is geweest en daarom ben ik echt niet beter dan jullie hoor !! En inderdaad foto's zijn natuurlijk juist gaaf om te posten, omdat je dan veel duidelijk kan maken, maar op het net zijn er zat te vinden, meer dan ik heb, dus iedereen heeft eigenlijk een grote database <egypt>

Misschien moeten we het op ons nemen om meer over ons favoriete onderwerp te posten. Ik zou bijv. een item over Thoetmosis III kunnen opstarten. Is dat een idee?

Kijk hier wordt ik nou blij van, dat is een super idee, net zo als het topic over Seti I, dat iedereen zoveel als kan info opzoekt en erbij zet, zo krijg je super topics en ook heel aantrekkelijk voor anderen !! *08

Mijn kennis is heel wat minder dan bij de andere forum leden, dus ik heb niet altijd iets toe te voegen.

Nu ga ik ff streng zijn Horus *05 Dat je kennis "minder" is dan bij anderen is geen excuus, hoe denk je dat anderen alles geleerd hebben ?? Boeken lezen natuurlijk, zoals in mijn tijd en nu hebben we het alles overtreffende internet, toen ik zo nog zo jong was als jij hadden we dat nog niet, nog niet eens een PC, kon je je het nog niet eens voorstellen. Clou: Opzoeken die handel. <egypt> Horus, je bent toch ook in Egypte geweest ?? Dan heb je toch wel foto's die je ook kan plaatsen als je die hebt , voor bij een onderwerp, zou gaaf zijn <egypt> Zo is je kennis binnen no time opgekrikt en wil je nog steeds Egyptologie gaan studeren trouwens ?? Wilde dat ook vroeger, maar moest toen zo nodig als hippie tegen de bom en zo gaan demonstreren en als het nou geholpen had kon ik er nog mee leven, maar het heeft helaas geen zoden a/d dijk gezet, het is alleen maar erger geworden *19 Dus zit nu met spijt als haren op m'n hoofd *18

Dat vind ik nogal meevallen hoor, we weten allemaal het nodige. Alleen heeft iedereen een favoriet of favoriete periode, waar je dan vanzelfsprekend weer iets meer van weet dan het andere.

Inderdaad en zoals ik al schreef, het internet is een onuitputtelijke bron <egypt> En het is juist helemaal gaaf als je een topic(s) plaats over je favo tijdperk (en)

Wat ik ook nog wil zeggen, is dat ik de Leden die het forum toch onder mindere tijden draaiende hebben gehouden, zelf heb ik de laatste jaren niet veel aandacht a/h forum besteed en heb ik het zelfs willen sluiten. Maar onder "protest" van Toeter en Scarabee, dit idee toch laten varen, daar ben ik nu super blij mee en Horus jij ook heel erg bedankt want zie dat je er ook al weer wat jaartjes bent en er ook aan mee heb geholpen. *08 *08 En Anna hartstikke blij dat jij er ook bent als echte Egypte liefhebbber ben je een super aanwinst voor het forum !! *02

Dus nogmaals allemaal heellllllll veellllllll DANK !! En ook voor het mee denken om van het Forum een nog mooier forum te maken *02

Horus
Priester

Bericht door Horus » wo 19 feb 2014, 15:54

Nofret schreef:
Mijn kennis is heel wat minder dan bij de andere forum leden, dus ik heb niet altijd iets toe te voegen.

Nu ga ik ff streng zijn Horus Dat je kennis "minder" is dan bij anderen is geen excuus, hoe denk je dat anderen alles geleerd hebben ?? Boeken lezen natuurlijk, zoals in mijn tijd en nu hebben we het alles overtreffende internet, toen ik zo nog zo jong was als jij hadden we dat nog niet, nog niet eens een PC, kon je je het nog niet eens voorstellen. Clou: Opzoeken die handel. <egypt> Horus, je bent toch ook in Egypte geweest ?? Dan heb je toch wel foto's die je ook kan plaatsen als je die hebt , voor bij een onderwerp, zou gaaf zijn <egypt> Zo is je kennis binnen no time opgekrikt en wil je nog steeds Egyptologie gaan studeren trouwens ?? Wilde dat ook vroeger, maar moest toen zo nodig als hippie tegen de bom en zo gaan demonstreren en als het nou geholpen had kon ik er nog mee leven, maar het heeft helaas geen zoden a/d dijk gezet, het is alleen maar erger geworden Dus zit nu met spijt als haren op m'n hoofd

Wat ik ook nog wil zeggen, is dat ik de Leden die het forum toch onder mindere tijden draaiende hebben gehouden, zelf heb ik de laatste jaren niet veel aandacht a/h forum besteed en heb ik het zelfs willen sluiten. Maar onder "protest" van Toeter en Scarabee, dit idee toch laten varen, daar ben ik nu super blij mee en Horus jij ook heel erg bedankt want zie dat je er ook al weer wat jaartjes bent en er ook aan mee heb geholpen. En Anna hartstikke blij dat jij er ook bent als echte Egypte liefhebbber ben je een super aanwinst voor het forum !!

Dus nogmaals allemaal heellllllll veellllllll DANK !! En ook voor het mee denken om van het Forum een nog mooier forum te maken

Ik bedoel ook helemaal niet dat ik niks wíl leren, maar dat wat minder weet dan jullie. Dus kan ik ook minder vaak iets toevoegen.

Ja, ik wil nog steeds Egyptologie studeren!!! *02 Lijkt mij echt fantastisch.
Ik ben mij ervan bewust dat hierin bijna geen werk te vinden is, maar dan doe ik iets wat ik leuk vind.
Egypte is mijn grootste hobby, dus het zou fantastisch zijn om van mijn grootste hobby mijn werk te kunnen maken.

(Ik doe trouwens mijn profielwerkstuk over gewoontes, gebruiken, enz. uit het oude Egypte die vandaag de dag nog worden gebruikt. <egypt> )

Foto's in Egypte hebben we weinig genomen, want we hebben vooral genoten en onze ogen uit gekeken, maar ik kan wel eens even kijken wat ik kan vinden. <egypt>

Toen er sprake was van het sluiten van het forum vond ik dat heel jammer, want ik was er nog maar net en het was erg gezellig.
Ik wou graag dat het forum door bleef bestaan, maar ik wou jou ook niet iets tegen je zin laten doen.
In ieder geval ben ik heel erg blij dat de Egyptekoorts is terug gekomen en dat het forum is blijven bestaan.
Daarom wil ik iedereen bedanken, want ik leer hier ongelofelijk veel en het is enorm gezellig. *08 *08
Achnaton

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 19 feb 2014, 17:03

Ik bedoel ook helemaal niet dat ik niks wíl leren, maar dat wat minder weet dan jullie. Dus kan ik ook minder vaak iets toevoegen.

Hoho, dat bedoel ik helemaal niet Horus dat je niets wilt leren *26 Begrijp me aub niet verkeerd *19 Zoals ik het al schreef als je iets niet weet kan je het zoeken op het net, dat bedoel ik <egypt>

Horus
Priester

Bericht door Horus » wo 19 feb 2014, 18:01

Aah, okee. <egypt>
Sorry voor het misverstand. *20
Achnaton

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 19 feb 2014, 21:10

Mooie woorden Nofret, we zijn ook superblij dat het forum weer 'opgeleefd' is! En inderdaad, we zijn ook blij met Anna, een goede stimulans voor ons allemaal.
Persoonlijk zat ik er destijds erg mee toen er sprake was van sluiten, ik verveel jullie al vanaf 2008, en eigenlijk wilde ik dat nog wel even wat langer blijven doen.
Om een kort verhaal lang te maken: Ik ben weer helemaal Happy!!! *02

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 19 feb 2014, 21:56

Hihi dat is mooi *02

Ben nu pas bij de Amarna periode *22 Een mooie afleiding dit <egypt>

Plaats reactie

Terug naar “Regels en Mededelingen van het oude Egypte forum”