vraagje ....

Hier kan je alles kwijt over Hiërogliefen etc.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
hans.hutting
Vizier

vraagje ....

Bericht door hans.hutting » wo 25 mar 2009, 18:30

weet toevallig iemand of er een symbool was voor de herinnering? dat je iets gedenkt of dat er iets herinnerd word enzo ? de gedachten als iemand snapt wat ik bedoel hahaha

k vroeg het me opeens af of er zo iets was haha dacht ik gooi het er op en wie weet met wat jullie koomen aangezien mijn hierogliefen kennis niet echt euuuu ontwikkeld is hahah <shy>
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

cleopatraa

Re: vraagje ....

Bericht door cleopatraa » wo 25 mar 2009, 22:09

heb niet special een teken kunnen vinden maar wel een werkwoord sh3 wat betekend remember. sh3w is hiervan het naamwoord wat betekend remembrance, memorial

http://hieroglyphs.net/0301/cgi/lookup_free.pl

probeer anders op deze site te zoeken op die engelse termen dan zie je ook de tekens voor je

Het oog van Horus

Bericht door Het oog van Horus » do 26 mar 2009, 21:17

Hier zie je het staan:
Afbeelding

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » za 18 apr 2009, 10:22

k zie het nu pas hihi maar heel erg bedank maar het onderste stukje daar staat tog het teeken voor miljoen ? dat op een stokje soort plant achtig iets?
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

hetepherachet

Bericht door hetepherachet » za 18 apr 2009, 10:27

Is 1000

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » za 18 apr 2009, 23:00

oowww oke hihi

maar heeft het nu ook een numerieke betekenis of dat niet?

hetepherachet

Bericht door hetepherachet » zo 19 apr 2009, 8:37

Nee, het teken is losstaand een numeriek teken, kan ook voorkomen in andere woorden, dan met de klankwaarde Ha

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » di 21 apr 2009, 10:32

ik had nog even rond gekeeken naar de zin `` de goede herinneringen`` sechaoe neffer

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Hiërogliefen, Papyrus en Ostraca”