T.g.v. Koningsdag: het woord 'koning' in hiërogliefen

Hier kan je alles kwijt over Hiërogliefen etc.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Thoetmosis XII
Farao

T.g.v. Koningsdag: het woord 'koning' in hiërogliefen

Bericht door Thoetmosis XII » wo 27 apr 2016, 21:09

Ter gelegenheid van Koningsdag: het woord 'koning' in hiërogliefen (nsw, zoals het dan officieel heet):

Afbeelding

En voor wie wat meer van het koningshiëroglief wil weten:

Afbeelding
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Nofret
Site Admin

Re: T.g.v. Koningsdag: het woord 'koning' in hiërogliefen

Bericht door Nofret » do 28 apr 2016, 6:37

Je hebt je huiswerk weer goed gedaan Toet <happy>

Maar van mij mogen ze dat hele gedoe afschaffen, een koning die jaagt en een koningin die bont draagt, bahhhh en trouwens is dat hele gedoe "verering" niet uit de tijd !! Schijnheilig zooitje is het *17
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » do 28 apr 2016, 11:39

Ook ik begrijp die 'mens' verering niet!
Ik hoorde van de week een vrouw zeggen: Ik ben toch zó benieuwd wat de prinsesjes dragen!
En wat zijn ze toch gewoon hé? Ze brengt haar dochter op de fiets naar school...
Ik ben geen hater, een president zet ook zijn neefjes op goedbetaalde posten, en kost ook een hoop geld. Natuurlijk kweekt de koninklijke fam. goodwil voor Nederland.
Ik begrijp alleen die verering niet! Hetzelfde met popsterren trouwens! (en met Farao's....)
Als ik die teksten lees dan heb ik een teiltje nodig: er was een dame die onder een foto vd koningin schreef: wij speelden in een damesorkestje toen u uitstapte, wij zagen dat u beiden blij verrast was door ons en u zei dat u het prachtig vond!
Mijn hemel mens, die mensen hebben geen flauw idee meer wie er wat speelde!
Natuurlijk Maxima is een knappe vrouw, iemand schreef: ze was op werkbezoek, de volgende dag bezocht ze een school en nu is ze weer karweitjesdag doen. Wat een kanjer!
Tja...en dan te bedenken dat ze tussendoor moet wassen en strijken en de boodschappen binnen moet halen.
De hond uitlaten en stofzuigen, de ramen lappen en koken...
Klap op de vuurpijl tekst: foto van maxima met een paar andere dames: nou die andere vrouwen verbleken helemaal, logisch ook je moet niet naast haar gaan staan, zij is zo mooi, jullie vallen in het niet!
Alsof andere mensen niets waard zijn omdat ze minder geld hebben om een amerikaans gebit aan te schaffen?
Gedverdemme, misschien zijn die andere vrouwen wel veel grotere kanjers!
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 28 apr 2016, 14:34

Tsja, ik vind het eigenlijk allemaal wel prima zo. Het houdt de oude dametjes in Staphorst en omstreken zoet (beter dat ze koningshuisprullaria verzamelen dan dat ze aanslagen plegen, zoals een andere bevolkingsgroep *04), de koning en z'n familie kiezen zelf uiteindelijk natuurlijk ook niet voor dergelijke kruiperigheid (het schijnt dat Willem-Alexander af en toe incognito naar een café hier in Enkhuizen komt om zonder gedoe eromheen een biertje te drinken), ook de beveiliging is niet hun keus (sinds Kennedy wil je als staatshoofd volkomen terecht liever niet meer in een al te open auto zitten) en wat het democratisch gehalte betreft, ach ja, zolang we nog geen nieuwe schoenen hebben moeten we onze oude nog maar niet weg doen. Mijn moeder krijgt in deze tijd van het jaar altijd Amerikaanse toeristen over de vloer en die zijn steevast jaloers op ons koningshuis, want zij hebben elke vier jaar een bizar verkiezingscircus (dat per vier jaar meer kost dan onze royals in dertig jaar). En sowieso, een president, ik zou niet weten wie het moet worden. Heb al niks met Kamerleden en ministers, dus laat staan als we dan nóg zo'n pakkendrager krijgen (da's wel jammer trouwens, dat Willem een pak draagt in plaats van een uniform met strepen, medailles en een sabel *04) *04

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 29 apr 2016, 20:42

Ik heb het ook zuiver en alleen over de achterlijke verering van deze mensen!
Ze zijn helemaal niets beter of minder dan ieder ander! Ik kan niet uitstaan dat mensen andere mensen zo idioot vereren, om helemaal niets!
Juliana was nog inderdaad 'gewoon' maar Bea stond er op dat men haar majesteit noemde....
Ze is gewoon een dochter van een charlatan, waar haalt ze de kak vandaan???
Gewoon mevrouw, en niets meer of minder voor mij.
De mensen doen het zelf, wie gaat er nou uren bij een weg staan om iemand voorbij te zien zoefen?

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 29 apr 2016, 22:06

wie gaat er nou uren bij een weg staan om iemand voorbij te zien zoefen?
Tsja, ieder z'n ding hè. De een staat uren achter een hek voor Willem en Max, de ander voor Justin Bieber, weer een ander voor de Rolling Stones en ik zou zonder twijfelen een extra toegangskaartje + lange rij overhebben om een blik te mogen werpen op deze meneer (mooie foto trouwens, Seetje ligt er echt koninklijk bij!!!) <egypt>

Afbeelding
http://media.gettyimages.com/photos/sethi-i-in-april-2006-at-cairo-museum-egypt-the-mummy-of-seti-i-bears-picture-id76144745

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » za 30 apr 2016, 9:00

Zie mijn vorige berichtjes: "hetzelfde met popsterren en Farao's"

Plaats reactie

Terug naar “Hiërogliefen, Papyrus en Ostraca”