Piramide foto's

Alles over het Oude en Middenrijk Rijk kan je hier kwijt.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Tutmoses III

Piramide foto's

Bericht door Tutmoses III » do 18 apr 2013, 5:05

Gemaakt vanuit raam hotelkamer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

scarabee
Farao

Re: Piramide foto's

Bericht door scarabee » do 18 apr 2013, 8:50

Mooie foto's, dat wel, maar nog even dan zien we helemaal niets meer van de piramides, dan zijn ze weggemoffeld tussen flatgebouwen en hotels...
Goede reclame
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 18 apr 2013, 9:18

Mooi uitzicht Toetmoses <egypt>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Horus
Priester

Bericht door Horus » do 18 apr 2013, 14:10

Zeker mooi uitzicht!, maar ik ben het wel een beetje met Scarabee eens nog even, en de piramides staan in hartje Cairo.
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 18 apr 2013, 19:13

Tutmoses III schreef:Ik zit gewoon in een simpel hotelletje dat al eeuwen tegenover de sound en light show staat. Er wordt een museum gebouwd bij het giza plateau, maar van hotels zie ik hier niets.

Ik ben een beetje klaar met het negatieve gedoe.

Tja toetmoses, je kan het negatief noemen, maar ze heeft wel gelijk. Trouwens hoe staat het nieuwe museum er nu bij ?? Dat had allang af moeten zijn. Heb je daar een foto van, ben zo benieuwd !!
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 18 apr 2013, 20:17

Ik heb een papieren atlas thuis uit 2008 en daarin staat een luchtfoto van de piramiden van Gizeh. Ten oosten ervan is bebouwing te zien, maar ten westen is alles grotendeels nog onbebouwd. Laatst zat ik op GoogleMaps en zocht ik de piramides daar eens op en wat ik toen zag was iets behoorlijk anders. Ten oosten van de graven van Cheops, Chephren en Mycerinos was niets veranders, maar ten westen is alles stukke voller dan op de foto in mijn papieren atlas. Of je een en ander als "volbouwen" wilt betitelen moet ieder voor zich weten, maar de feiten liegen er in ieder geval niet over...

En nu even zonder genuanceerd diplomatengedoe weer ontopic <lol> Een wonderschoon uitzicht *08 Ik kijk hier al een week of drie tegen baggerwerk aan (zo nu en dan met bijbehorende geur <greensmile> ), dus wat dat betreft (maar dan ook alleen wat dát betreft) zou ik best willen ruilen
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Horus
Priester

Bericht door Horus » vr 19 apr 2013, 21:26

Ik zou ook wel willen ruilen hoor!! *05
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Plaats reactie

Terug naar “Oude Rijk en Middenrijk”