Gezicht van RAMSES II

Hier kan je alles posten over Farao Ramses II.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Gezicht van RAMSES II

Bericht door Nofret » vr 24 feb 2006, 19:35

Aangezien Ramses II een regeerperiode heeft gehad van ong. 67 jaar, heeft hij ook heel wat af kunnen bouwen en zijn er diverse beelden van hem gevonden.
Ramses had nogal de gewoonte om zich beelden van vroegere Farao's toe te eigenen en zijn naam erop te zetten.
Een goed voorbeeld is het beeld van Amenhotep III en Sobek in het museum van Luxor, dat beeld heeft hij helemaal vol laten beitelen met zijn naam :?

De beelden op deze foto's zijn voor zover ik weet haast zeker van Ramses de Grote, himself :)

Afbeelding
Luxor Tempel

Afbeelding
Tempel van Karnak

Afbeelding
Ramses als Kind, Cairo Museum

Afbeelding
Britisch Museum, Londen

Afbeelding
Museo Egizio di Torino, Italie
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » vr 24 feb 2006, 20:56

maar je ziet wel dat het ramses is fint ik hij lacht altijd op zijn beelde

Sinuhe

Bericht door Sinuhe » ma 19 jun 2006, 15:39

Ik geloof weinig van dat ramses de 2de achter in de tachtig was toen hij stierf.

Rudolph Virchow onderzocht de schedel van de mummie ramses de 2de en verbaasde zich over de vorm van de kaakbeen; het kon niet dat van een hoogbejaarde man zijn.

Elliot smith:

"De tanden zijn schoon en in een vooortreffelijke staat; ze waren licht versleten. Het is een zonderling probleem uit te maken, hoe deze uitzonderlijk oude man gezonde en nauwelijks afgesleten tanden kon hebben."

Ik heb deze argumenten opgezocht nadat ik in het cairo museum oog om oog stond met de mummie van ramses de 2de. Toen geloofde ik het al niet van zijn hoge leeftijd die tanden vond ik veel te perfect.

Nebcheproere Tutanchamun

Bericht door Nebcheproere Tutanchamun » ma 19 jun 2006, 16:12

Hmm, redelijk zwaar om aan te snijden, het is iedereen zo gezegd dat hij het zou zijn en het wordt door bijna iedereen als waar gezien.
Toch zeker niet minder interessant, veel mensen durven op zo'n dingen niet ingaan.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » ma 19 jun 2006, 16:20

hoe oud moet hij dan wel zijn geworden ? dat vraag ik me dan wel af

wie moet dan de rest van de jaaren van zijn regerings tijd hebben geregeerd ?

als farao at je denk niet het zelfde brood als gewoonen mensen waar zand tussen zat om het sneller te kunnen vermaalen het graan ik denk dat het dan veel meer moeite voor is gedaan dus dat de tanden niet zo afgesleeten zijn kan wel
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 19 jun 2006, 18:06

Sinuhe schreef:Ik geloof weinig van dat ramses de 2de achter in de tachtig was toen hij stierf.

Rudolph Virchow onderzocht de schedel van de mummie ramses de 2de en verbaasde zich over de vorm van de kaakbeen; het kon niet dat van een hoogbejaarde man zijn.

Elliot smith:

"De tanden zijn schoon en in een vooortreffelijke staat; ze waren licht versleten. Het is een zonderling probleem uit te maken, hoe deze uitzonderlijk oude man gezonde en nauwelijks afgesleten tanden kon hebben."

Ik heb deze argumenten opgezocht nadat ik in het cairo museum oog om oog stond met de mummie van ramses de 2de. Toen geloofde ik het al niet van zijn hoge leeftijd die tanden vond ik veel te perfect.

Weet niet waar ze dat vandaan halen maar, het is al vanaf het begin bekend dat zijn gebit zich juist in een zeer slechte staat bevond !!

Details: The mummy of Ramesses II was probably found in the side chamber off the second passage of DB 320. It was unwrapped at a public relations gala staged by Gaston Maspero on June 1'st, 1886. Ramesses II had been covered by a Nut shroud. Beneath lay the body of an old man, perhaps an nonagenarian at the time of his death, who suffered from severe arthritis of the hips, arteriosclerosis of the lower legs, and extremely bad dentition. G. E.
----------------
Laatst gewijzigd door Nofret op ma 19 jun 2006, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 19 jun 2006, 18:56

Inderdaad wat Nofret zegt lees ik dus ook echt overal. Ik weet niet beter of dat dat zo is. Volgens mij had hij zelfs zeer nare ontstekingen enz. :?
Nefertiti - The beautiful one has come....

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 19 jun 2006, 19:07

Hier wat stukjes over Ramses II :

Zo is nu duidelijk geworden dat de bekende farao Ramses II stokoud geworden is en uiteindelijk waarschijnlijk aan een flink kaakabces is overleden....

Ramses was, zelfs als oude man, lang voor een Egyptenaar. Hij was 1.75 meter. Aan het einde van zijn leven had hij artritis en liep hij krom. Ook had hij last van zijn gebit, zoals veel Egyptenaren toen hadden.

Ben je niet in de war met Ramses IV over hem las ik nl de volgende dingen :

His reign lasted no more than six years.
Ramesses IV is thought to have been in his forties when he became king.
The remains indicate that Ramesses was a small man who was bald, had a long nose and good teeth.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » di 20 jun 2006, 6:41

Inderdaad, in al mijn boeken valt ook te lezen dat Ramses erg oud werd en een slecht gebit had.
En het was zijn 13e zoon (Merneptah) die hem opvolgde, als Ramses op een 'normale' leeftijd stierf zou het toch niet zijn 13e zoon zijn die hem moest opvolgen. Dan was het gewoon de eerste zoon.

Hele mooie beelden overigens, vooral die laatste vind ik geweldig.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » di 20 jun 2006, 7:37

Bedoel je met Elliot Smith Grafton Elliot Smith (1871-1937) ?

Ik heb een heel stuk over hem gelezen en ik las oa het volgende :
For the most part, even when he was alive but especially these days, his ideas about Ancient Egypt were and are regarded as entirely wrong.

Plaats reactie

Terug naar “Ramses II / Ramesses II.”