Nefertari

Hier kan je alles posten over Farao Ramses II.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nebcheproere Tutanchamun

Nefertari

Bericht door Nebcheproere Tutanchamun » di 28 feb 2006, 22:59

Nefertari, de hoogste koninklijke gemalin van ramses 2.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 28 feb 2006, 23:51

Nefertari was erg geliefd bij Ramses II, wat ook al blijkt uit de Tempel die hij naast die van hemzelf in Abu Simbel heeft laten oprichten.
Maar vooral haar Tombe in de Valley of the Queens is een meesterwerk en een van de mooiste Tomben die er zijn !!

Afbeelding

Helaas is de Tombe gesloten voor het publiek, als je hem zou willen zien, is er af een toe een mogelijkheid, Kent Weeks de bekende Egyptoloog die werkt aan KV 5, de Tombe van de zonen van Ramses II, had pas geleden een reis georganiseerd die 5000 dollar kostte + 500 dollar donatie voor zijn werk en in deze reis zat ook het bezichtigen van de Tombe van Nefertari.

Dus je moet er wel heel veel geld voor neertellen om de Tombe nog ooit eens te kunnen bezichtigen

:shock: :)
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 01 mar 2006, 7:53

Ergens is het toch wel goed dat de toegang zo duur is, als er elke dag een paar honderd toeristen in de tombe lopen is dit prachtige graf binnen een paar jaar verdwenen. Moet er niet aan denken...
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Nebcheproere Tutanchamun

Bericht door Nebcheproere Tutanchamun » wo 01 mar 2006, 7:55

Ben jij er al geweest nofret?

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 01 mar 2006, 17:24

Nee helaas heb ik deze Tombe nooit gezien :cry: Maar als ik nog eens rijk wordt dan ga ik er zeker naar toe !!

Afbeelding
Osiris, Tombe van Nefertari

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » do 02 mar 2006, 9:23

Prachtige foto...

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » do 02 mar 2006, 10:02

je hij hat meerdere vrouwen maar vna nefertati hiel hij echt de anderen vrouwen waaren aleen voor zijn genot en de kinden van die vrouwen hadden ook geen recht op de troon

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » vr 03 mar 2006, 12:30

Men zegt wel eens dat hij na het overlijden van Nefertari zijn dochter Merit-Amun heeft getrouwd, dit omdat ze de titel "Grote Koninklijke Vrouw"had gekregen.
Hier kan ik het niet helemaal mee eens zijn, het gebeurde namelijk wel meer dat dochters die titel kregen, maar dat wil niet zeggen dat ze dan met hun vader getrouwd zijn geweest. Naar mijn bescheiden mening was dat ook niet zo.

Afbeelding
Merit-Amun, Dochter van Ramses II

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 03 mar 2006, 13:52

Een prachtig beeld :shock: :shock: :shock: :shock:

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » vr 03 mar 2006, 16:35

ja ik ken het beeld het is zo zo mooi echt een prachtig beeld die gene die dit heeft gemaakt was echt een perfectionist

Merykara

Bericht door Merykara » za 04 mar 2006, 16:37

de anderen vrouwen waaren aleen voor zijn genot en de kinden van die vrouwen hadden ook geen recht op de troon[/quote]

Ja dat is waar maar zijn 13de zoon Merneptah besteeg de troon na Ramses en hij is niet de zoon van Nefertari maar van Iset-nofret.
Werd voor hem dan een uitzondering gemaakt?

Nebcheproere Tutanchamun

Bericht door Nebcheproere Tutanchamun » za 04 mar 2006, 16:41

Het kwam gewoom omdat hij de kinderen -de meeste althans- van de 'grote gunstelinge' overleefd had.

de anderen vrouwen waaren aleen voor zijn genot en de kinden van die vrouwen hadden ook geen recht op de troon

Ja dat is waar

hmmm, de meesten, de concubine's waren idd voor het genot alleen, maar de grote echtgenote's niet hoor, hoewel 'de grote gunstelinge' de enige is die ramses echt beminde, kijk maar naar haar tempel.

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » za 04 mar 2006, 18:56

nou het besten kan nofret daar antwoord op geven of dat zo is dat er voor hem een uitzondering is gemaakt ik weet dat niet ik weet aleen dat die vrouwen voor het vermaakt van de farao waaren

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » za 04 mar 2006, 20:09

Vergeet niet dat de Farao's vaak huwelijken sloten uit politieke overwegingen, zo werden verdragen met andere landen vaak besloten met een huwelijk van de Farao met een dochter van de Koning van het desbetreffende land. :)

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » za 04 mar 2006, 20:13

oow zo dusdat kind het gewoon recht op de troon maar hoe was dat me de anderen gestelt ijgluk

Nebcheproere Tutanchamun

Bericht door Nebcheproere Tutanchamun » za 04 mar 2006, 20:19

Nofret schreef:Vergeet niet dat de Farao's vaak huwelijken sloten uit politieke overwegingen, zo werden verdragen met andere landen vaak besloten met een huwelijk van de Farao met een dochter van de Koning van het desbetreffende land. :)

Ja inderdaad, ook bij RAMSES was dat het geval, als zegel op het vredesverdrag

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » za 04 mar 2006, 20:38

Als er bij de 1e Koningin geen troon opvolger was, dan koos de Farao een troon opvolger bij een van zijn andere vrouwen.

Kijk maar naar o.a. Toetmoses II, die had geen zoon bij Hatsjepsut, dus werd zijn opvolger een zoon die hij bij een andere vrouw had, die de latere Toetmoses III werd.

Afbeelding
Isis, de moeder van Toetmoses III, Cairo Museum

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » za 04 mar 2006, 20:41

wouw mooi beeld zeg (ff iets off tipic werd de naar isis het zelfde geschreven als isis de goding)

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » ma 06 mar 2006, 13:38

Ja haar naam werd hetzelfde geschreven , alleen stond er natuurlijk niet het determinatief van een godin bij :) dus het staat er zo:

Afbeelding

hans.hutting

Bericht door hans.hutting » ma 06 mar 2006, 14:58

bedankt nofret maar haar mummie waar is die ?"

Plaats reactie

Terug naar “Ramses II / Ramesses II.”