Ramesseum, Recente Foto's

Hier kan je alles posten over Farao Ramses II.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Ramesseum, Recente Foto's

Bericht door Nofret » do 25 mei 2006, 21:58

Deze foto's heb ik afgelopen keer in het Ramesseum gemaakt,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De Moeder van Ramses II

Afbeelding
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 25 mei 2006, 22:02

wouw heel heel erg mooi zeg de kleuren kun je ook nog ene beetje zien
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

peer

Bericht door peer » wo 07 jun 2006, 21:22

Hier ben ik langs geweest, en kon er zelfs naar toe maar het was zo warm dat ik die overgeslagen heb, het is zonde ik weet het, maar het was niet uit te houden in die hitte. En dan is rustig kijken er ook niet bij, maarja ik wist van deze foto's dus ken ik ze lekker vanachter mijn beeldscherm bekijken.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 08 jun 2006, 5:36

Dat hoor ik vaak van mensen dat als het in Egypte echt heel erg warm is, dat het er niet uit te houden is en dat het in de schaduw maar iets van 5 a 10 graden koeler is ,maar het is zeker een schitterende Tempel vooral nu hij gemaakt is.
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

peer

Bericht door peer » zo 03 sep 2006, 6:53

Tja het was al 13.00 uur, en 40 graden ongeveer, dan is het niet eens fijn om ergens rustig op je gemak te gaan kijken,

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » zo 03 sep 2006, 8:48

prachtige foto's Nofret... ik vind het Rammeseum prachtig om z'n kleur... jammer dat de pylonen vernietigd zijn.

Tja het was al 13.00 uur, en 40 graden ongeveer, dan is het niet eens fijn om ergens rustig op je gemak te gaan kijken,

de hitte vind ik in Egypte eigenlijk wel mee vallen... tenminste, je moet weten wat je aan moet trekken, genoeg rusten etc. ik ging bijvoorbeeld elke dag na de excursies van de toeristen ff lekker slapen in m'n airo-gekoelde kamer en dan later soms nog naar andere zelf-ondernomen excursies. en toen ik er was was het zomer... dagelijks temperaturen van 48 graden... heb zelfs een paar dagen 53 mee gemaakt.

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » zo 03 sep 2006, 20:11

Ja dat ken ik, maar ik ga altijd op pad hoe warm het ook is, gewoon rustig aan, af en toe lekker op de voet van een zuil ofzo zitten en veel water mee en drinken :D :D

Omdat ik meestal in het voor en najaar ga, is het iets koeler en dat is prettig omdat ik graag loop naar de Tempels en Tomben, zo zie je veel meer als je door de heuvels en Gurna loopt :)

Als je bv van de Tempel van Hatsjepsut langs de Tempel van Mentuhotep loopt en zo door de heuvels heen loop je zo naar het Ramesseum of door naar Deir el Medina, De Valley of the Queens of naar Habu, dat is zoooooooooo heerlijk om te doen en heb zo al het een en ander aan Potscherven met nog wat kleur erop en stukken graniet gevonden !! :D Die stukken graniet zijn van iets geweest een beeld of iets dergelijks, aangezien er daar geen graniet voorkomt, dat komt uit Aswan.

Nu ik dit schrijf zie ik mezelf alweer lopen in november , HEIMWEE......... :lol:
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » zo 03 sep 2006, 21:13

geweldig joh, die vondsten van je... maar wat doe je er eigenlijk mee ? want het lijkt me onethisch om te laten liggen, maar je mag ze ook niet mee nemen volgens mij. verder kunnen ze ook nog gewoon normale potscherven zijn aangezien daar men tot op de dag van vandaag potten van klei maakt en kleurt.

waarom ga je eigenlijk in het voorjaar of najaar ? het is dan qua temperatuur wel wat koeler, maar het is dan ook veel drukker... geef mij maar gewoon de rustige perioden van de zomer! kan je tenminste goed foto's maken zonder er steeds 2 of 3 toeristen op te hebben en je kunt soms gewoon ECHT in rust rondlopen.

PahefimTjaat

Bericht door PahefimTjaat » zo 03 sep 2006, 22:49

Ik begon te huilen toen ik de foto's zag, ...
zo mooi...

ik vraag me af hoe ze die dingen toch hebben kunnen plaatsen vroeger ...

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » zo 03 sep 2006, 23:48

de hele oppervlakte bedekken met zand zodat ze erbij kunnen :)

cleopatraa

Bericht door cleopatraa » di 05 sep 2006, 18:49

cker wel mooie foto's :D

@ nofret, lijkt me ook zo heerlijk om daar te lopen het lijkt me ook dat je dan veel beter de sfeer enz. proeft van hoe het is meer als dat je met busjes ofzow gaat.

horemheb

Warm?

Bericht door horemheb » ma 10 sep 2007, 10:41

Deze tempel is ook heel gaaf, maar warm? Wat is daar warm, als je kort ervoor in Amarna 55 graden om je oren hebt gehad, dan is alles daarna koel.

Cuby

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » ma 10 sep 2007, 19:03

Ik kan die fotoos niet oproepen van het ramsesseum

cleopatraa

Bericht door cleopatraa » ma 10 sep 2007, 20:54

Die van Nofret kan ik wel zien maar die van sa ook niet

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » di 11 sep 2007, 8:13

Klopt. Hij is toen al zijn foto's kwijtgeraakt. Ik heb de kruisjespost dan ook maar even verwijdert :wink:
Nefertiti - The beautiful one has come....

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » za 22 sep 2007, 9:08

neferaten schreef:Klopt. Hij is toen al zijn foto's kwijtgeraakt. Ik heb de kruisjespost dan ook maar even verwijdert :wink:

nou...ik ben alleen m'n hosting kwijtgeraakt hoor ^^ de foto's heb ik gelukkig nog :P

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » za 22 sep 2007, 21:54

hihi ja dat bedoelde ik ook eigenlijk :roll:
Nefertiti - The beautiful one has come....

Anchesenamon

Re: Ramesseum, Recente Foto's

Bericht door Anchesenamon » ma 28 jul 2008, 16:39

gelukkig , 'k zou ook graag eens naar het Rameseum gaan we zijn der 4 keer voorbijgereden met de bus maar geen enkele keer gestopt , jammer , mooie foto's trouwens ! <prima>

Plaats reactie

Terug naar “Ramses II / Ramesses II.”