Tourists see perpendicular sunrays on Ramses II face

Hier kan je alles posten over Farao Ramses II.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 25 okt 2006, 17:25

Monday, October 23, 2006

Some 4,000 tourists converged at dawn on Sunday on Abu Simbel Temple to watch the perpendicular sunrays on the face of the statue of ancient king of Egypt, Ramses II.

Authorities in the governorate of Aswan, Upper Egypt, set up two giant screens so that tourists outside the temple could also see the picturesque phenomenon.

The sun falls on Egypt's renowned Pharaoh twice a year, on February 22, the date of his birth, and on October 22, the date of his accession to the throne of Egypt.
Afbeelding
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » wo 25 okt 2006, 18:08

leuk zeg ik wist helemala niet dat dat op zijn geboorte dag en zijn troon bestijging gebuurde echt heel mooi is dat dan moet je wel hee erg slim zijn om dat uit te kunne vogelen dat de zon er dan schijnt was ik daar maar bij :D
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » wo 25 okt 2006, 18:56

het is dan zoooo druk daar!

Nephthys

Bericht door Nephthys » wo 01 nov 2006, 18:53

lijkt me best moeilijk hoe ze dat gedaan hebben

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » wo 01 nov 2006, 19:47

jah hoe ze dat berekend hebben enzo
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

PahefimTjaat

Bericht door PahefimTjaat » do 02 nov 2006, 12:55

Wow, talk about brainpower...

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 01 mar 2007, 17:26

http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » do 01 mar 2007, 22:58

en geweldige gebeurtenis, maar ik weet niet of ik het ooit mee zou willen maken met die drukte!

Ochytoe

Bericht door Ochytoe » do 01 mar 2007, 23:06

lijkt me best moeilijk hoe ze dat gedaan hebben

Het voordeel was dat over het algemeen 365 dagen per jaar daar de zon scheen. Daarnaast waren er priesters die de hele dag/nacht niets anders deden dan het verloop van de zon/maan/sterren/planeten in de gaten houden (ik moet toegeven dat dit baantje, samen met de job van René van Walsem, hoog op mijn verlanglijstje staat :lol: )

Het blijft een feit dat de Egyptenaren dit soort zaken feilloos waar wisten te nemen en er vervolgens nog praktisch mee omgingen ook (denk ook maar eens aan het uitlijnen van de piramides).

Sa-Bastet

Bericht door Sa-Bastet » do 01 mar 2007, 23:10

astronomie vind ik ook echt heel interessant

Plaats reactie

Terug naar “Ramses II / Ramesses II.”