KV 7 , TOMBE van RAMSES II

Hier kan je alles posten over Farao Ramses II.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

KV 7 , TOMBE van RAMSES II

Bericht door Nofret » wo 03 sep 2008, 21:11

Zoals jullie wel zullen weten is de Tombe van Ramses II, zwaar beschadigt en zodoende gesloten voor het publiek mmm Heb wel een paar foto's van de voorkant kunnen maken, mooie reliefs zijn daar nog te zien <happy>

Afbeelding
De Ingang van KV7

Afbeelding
Maat

Afbeelding

Afbeelding
Ra-ms-ss, mery amun

Afbeelding
Sa Ra, Zoon van Ra

Afbeelding

Afbeelding

Het is wel ironisch dat juist de Tombe van een van de langst zittende Farao's zo vernield is, meer dan 7 stortbuien/vloeden heeft de Tombe te verduren gehad mmm

Howard Carter heeft de ingang vrij gemaakt in 1917 en later nog is in 1921, dus vlak voor hij Toetankamon vond.
De Tombe is niet de langste maar wel ong. de grootste en men denk dat hij eraan begonnen is in zijn 2e regeringsjaar.
Er zijn in de Tombe nog afbeeldingen te vinden van de 12 divisions uit het boek Amduat, dit is nergens anders terug te vinden in een andere Tombe's in de Vallei.
Verder zijn er nog afbeeldingen te vinden uit Het Boek van de Poorten en het Mondopenings Ritueel.

Wat foto's van in de Tombe:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Plattegrond van de Tombe:
Afbeelding
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Thoetmosis XII
Farao

Re: KV 7 , TOMBE van RAMSES II

Bericht door Thoetmosis XII » do 04 sep 2008, 18:08

Jammer dat het zo enorm beschadigd is, en begrijpelijk dat ie daarom dicht is.

Rare plattegrond ook, de meeste tombes uit die periode (Horemheb, Sethi I, Merneptah) zijn "recht". De tombe van Ramses II maakt vlak vóór de grafkamer ineens een knik van 90°. De "eerste generatie tombes" maakte allemaal zo'n knik (Thoetmosis III, Amenhotep II, Thoetmosis IV, Amenhotep III), maar aan het einde van de 18e en gedurende de 19e dynastie was de tombeplattegrond "recht". Ramses II vormt de uitzondering op de regel, zou dat met de kwaliteit van de steen te maken hebben???
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » do 04 sep 2008, 19:08

ik denk persoonlijk door de lange levens verwachting want zo oud was een uitzondering vergelijk baar dat iemand nu 110 of ouder word en ik denk omdat ie af was en hij nog niet dood tog maar grooter gemaakt moest worden altans k weet niet hoe jullie daar over denken ?

btw
ondanks de beschadegingen ziet het er echt geweldig uit
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Hotep

Bericht door Hotep » ma 21 jun 2010, 17:22

hans.hutting schreef:ik denk persoonlijk door de lange levens verwachting want zo oud was een uitzondering vergelijk baar dat iemand nu 110 of ouder word en ik denk omdat ie af was en hij nog niet dood tog maar grooter gemaakt moest worden altans k weet niet hoe jullie daar over denken ?

btw
ondanks de beschadegingen ziet het er echt geweldig uit

Naar mijn mening bouwde men het graf zo groot mogelijk. Mijn leerkracht geschiedenis aan de hogeschool zei dat men pas stopte met bouwen of probeerde af te ronden wanneer het einde van het leven in zicht was. Plotselinge overlijdens hadden dan ook een staking in de bouw tot gevolg (zoals bij bepaalde piramiden). Een lang leven betekende dan ook dat men langer kon doorwerken.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » ma 21 jun 2010, 20:29

Als ze idd in zijn 2e regeringsjaar begonnen zijn met bouwen, nou dan hebben ze wel hun hart op kunnen halen en lang genoeg de tijd gehad om er iets moois van te maken! <egypt>
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Horus
Priester

Bericht door Horus » do 02 aug 2012, 16:09

Kun je nagaan hoe prachtig die tombe eruit gezien heeft toen hij klaar was.
Als er ooit een tijdmachine uitgevonden wordt ga ik daar naartoe. <knikken>
Wat ik wel zielig (maar ook wel appart) vind is het graf voor al zijn kinderen. (meer als honderd)
Bestaan er nog meer van die graven of is deze uniek?
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » za 04 aug 2012, 13:26

Ja Horus, daar hebben wij het ook weleens over gehad: we zouden graag in de tijdmachine van professor Barabas willen stappen, en dan even uitstappen in oud Egypte!!
Maar ja, dan wil ik meer: dan stap ik ook even in de middeleeuwen uit (behalve als ze een dorp platwalsten)
En och dan even naar de 19e eeuw, en misschien even een kijkje nemen in het oude Babylonië?? <egypt>

En natuurlijk.... even instellen op een paar weekjes terwijl ze de piramides aan het bouwen waren!
Misschien dat we dat raadsel dan ook meteen even meepikken!

Horus
Priester

Bericht door Horus » za 04 aug 2012, 16:58

Ja maar aan de andere kant is er dan niks meer over te discuseren. <smilenice>
en dan zou dit forum ook niet bestaan.
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » za 04 aug 2012, 19:54

Yep!
Niet alle geheimen moeten ontrafeld worden!! Dan blijft er nog iets te fantaseren over!

Horus
Priester

Bericht door Horus » zo 05 aug 2012, 9:52

Precies dus laat die profesor Barabas nog maar even niets uitvinden <greensmile>
Achnaton

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 14 sep 2012, 20:39

Ik zou dan naar 1817 flitsen en Belzoni afleiden zodat ie Sethi's tombe niet zou ontdekken. Extra lading keien erover en hopen dat het pas in deze eeuw zou worden ontdekt. Dat zouden alle reliëfs nog intact zijn, de kleuren onaangeroerd en alles piekfijn op orde. Sixtijnse Kapel, eat your heart out!!!!
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Plaats reactie

Terug naar “Ramses II / Ramesses II.”