The real face of Cleopatra?

21e Dynastie en de latere Dynastien

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

The real face of Cleopatra?

Bericht door Nofret » di 16 dec 2008, 22:31

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... patra.html
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

johanotep

Re: The real face of Cleopatra?

Bericht door johanotep » di 16 dec 2008, 22:39

Zoals Julius Ceasar al zei: Die neus, oh die neus.

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » di 16 dec 2008, 22:44

Ik was zo dom om de reacties bij dat artikel te lezen.
De Grieken waren zwart ? De Romeinen ook ?? Waaaaaat ?!
*zucht* *slikt woede in* Ik zeg niks meer...
Nefertiti - The beautiful one has come....

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 16 dec 2008, 22:53

Huhhhhhhh dat had ik nog niet gezien <lol> <lol>
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

PharaohAkhenaten

Bericht door PharaohAkhenaten » wo 17 dec 2008, 8:20

Cleopatra...*zucht* Niet 1 van mijn favorieten

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » wo 17 dec 2008, 8:21

Wauw..Hoe krijgt ze het voor elkaar om van een roodharige Griekse vrouw een zwarte vrouw (incl cornrows) te maken ??

Als urgument voor de "zwarte" Cleopatra geeft ze aan dat de familie al 300 jaar in Egypte woonden en ze dus vast "gemengd" waren.
Wat een gel*l.
Al waren ze "gemengd" (wat niet zo was) met de Egyptenaren waren dat dan zwarte Egyptenaren ?
Nefertiti - The beautiful one has come....

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » wo 17 dec 2008, 19:56

Allereerst vind ik ook de ptolemaeen tijd interessant , je was me trouwens net voor, met het artikel, Nofret,
Zo Egyptisch was inderdaad de familie van Cleopatra niet, inteelt was hen niet vreemd.
De vader van Cleopatra had zijn jeugd zelfs doorgebracht in Griekenland, toem ptolemaes 11 was vermoord, waren zijn enige mannelijke erfgenamen twee jongens wiens vader Ptolemaus 9 was, en de moeder een onbekende Griekse.
De oudste van de twee jongens werd naar Egypte gehaald, en werd Ptolemeus 12, de vader van Cleopatra.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 17 dec 2008, 20:55

Ze komt mij een beetje té donker over. Dit gezicht heeft duidelijk negroïde trekken, maar dan wel gemixt.
Ze heeft geen negroïde neus, en vrij smalle lippen, maar ik geloof niet dat ze er zo heeft uitgezien. Trouwens hoe kunnen ze dat nou in Godsnaam weten? Er is van haar toch nooit een schedel gevonden? Hoe kunnen ze dan haar gelaatstrekken namaken? Ja zeggen ze afgekeken van beelden en afbeeldingen, nou volgens mij hebben ze maar een grote slag in de lucht gegeven, allemaal sensatie en bullshit! (ik vond het trouwens los van alles wel een leuk koppie)
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 17 dec 2008, 21:15

Ik snap niet waar ze zich druk om maken...
Wij (blanken) gaan over 2.000 jaar toch ook niet roepen "Obama was blank, Obama was white" <rolleyes>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 17 dec 2008, 21:48

Is Obama niet blank dan? Nooit erg in gehad!!
Van mijn part zijn ze groen met een paars randje en rode stippels, als ze maar doen wat ze moeten doen, en het goed doen!

nefer i chet

Bericht door nefer i chet » do 18 dec 2008, 19:27

Gezien de geschiedenis van Amerika, en de onderdrukking van donkere mensen, notabene door blanken uit Afrika naar Amerika getransporteerd, met die schandelijke slavernij, waarin wij Nederlanders ook een grote bijdrage aan geleverd hebben, is het een mijlpaal, dat in Amerika een gekleurd iemand president wordt, ik vind het hoopgevend.
Ik las een interview met Jacqeline Kennedy, dochter van president Kennedy, zij zei, ik heb met Obama hetzelfde gevoel, zoals mensen die hadden, bij mijn vader, (van horen zeggen overigens, want ze was in 1963 nog erg klein) en dat heb ik bij geen enkele andere president gehad.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » do 18 dec 2008, 21:26

Ik heb ook een goed gevoel bij Obama, hij heeft een enorm charisma, maar dat weet hij zelf natuurlijk ook wel.
Weet je dat ik helemaal paf stond? Amerika dat nota bene zo'n pakweg 40 jr geleden nog in drommen de straat opging omdat een donker meisje naar een "gewone" school ging!
En dan nu dit!! Ik ben overigens wel blij dat hij gemixt is, dan kan hij zelf lekker ook geen keus tussen blank en zwart maken!
Ik hoop maar één ding, en dat is dat hij in ieder geval wel de kans krijgt, en dat er niet één of andere idioot is die het voor elkaar krijgt hem voor die tijd al te vermoorden!!
En wie weet: misschien zeggen we van hem ook wel over 10 jr: wat een eikel gooi een schoen naar z'n kop! <stil>

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » vr 19 dec 2008, 12:45

maar vergeet niet de zon scheind in egypte best hard hihi okal kwam ze niet echt in de zon maar word je nog wel bruiner okal was dit niet echt heelmaal een zon kleurtje hihi
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Plaats reactie

Terug naar “21e Dynastie en Verder”