Seti I, Part 3

Uit deze Periode is veel informatie overgebleven.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Nofret
Site Admin

Seti I, Part 3

Bericht door Nofret » wo 12 feb 2014, 11:52

Maar weer even een Part 3, voor de rest van de Tempel, heb ze niet gesorteerd maar op willekeurige volgorde geplaatst. Aangezien met dit programma maar 1 foto te gelijk geupload kan worden, doe ik deze serie in etappes <egypt>

Info over de Tempel:
http://www.touregypt.net/featurestories/seti1temple.htm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

Nofret
Site Admin

Re: Seti I, Part 3

Bericht door Nofret » wo 12 feb 2014, 12:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » wo 12 feb 2014, 15:39

Soms krijg je in de Tempel, het "Hatsjepsut gevoel" omdat nl ook hier diverse afbeeldingen zijn weg gekrast, het hoe en waarom daarvan geen idee, misschien heeft iemand hier iets over gelezen ??

Fotograferen in Egypte is ondanks het felle licht dat je af en toe parten speelt, toch niet zo'n probleem, de steensoort geeft vaak zo'n mooie warme kleur (rossig/oranjeachtig)

In deze Tempel zal Toeter wel een paar daagjes rond kunnen scharrelen, er is een hoop te zien en het is er een stuk rustiger dan in Abydos ( nr 1, ja ik weet het <crazy> ) hopelijk hebben ze de Tempel de afgelopen jaren wel bij gehouden, want de staat er van was niet echt goed te noemen. Hoos buien hebben de Tempel ook geen goed gedaan, er is een hoop troep en modder de Tempel in gestroomd een aantal jaar geleden en neem aan dat die buien er nog steeds wel zijn ieder jaar. (Ze zijn wel een aardig tijdje bezig geweest om al dat puin weg te ruimen.) Met het jaar zag ik het meer worden, terwijl daarvoor je nauwelijks een wolkje zag. Met name de Aswan Dam zorgt ook voor een klimaat verandering, door het grote Nasser Meer wat ontstaan is, daar verdampt natuurlijk een hoop water en dat komt weer naar beneden.

Op de West-bank zijn er ook heel wat huisjes gesmolten, die vaak van leem zijn, een ramp voor de bewoners natuurlijk *19

En als het daar losbarst is het heel krachtig !! Toen ik een keer met een vriendin daar was en het barstte los met alles er op en eraan, onweer, bliksem, liepen wij er gewoon doorheen en die Egy's kregen daar de zenuwen van, haha, ze sleurden ons gewoon onder een afdak, hihi, maar ja wij zijn dat wel gewend he *03

Hier wat close-ups:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 12 feb 2014, 19:16

Wat ik altijd leuk vind is dat Seti I altijd goed aan zijn gezicht te herkennen is.
Hij heeft een uitgesproken gezicht, een beetje bolle wangen en een vriendelijke uitstraling.
Ik kwam hierboven ook weer de bekende 'koffiepotten' tegen.
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » wo 12 feb 2014, 21:25

Soms krijg je in de Tempel, het "Hatsjepsut gevoel" omdat nl ook hier diverse afbeeldingen zijn weg gekrast, het hoe en waarom daarvan geen idee, misschien heeft iemand hier iets over gelezen ??
Misschien heeft het iets te maken met Mehy; de militaire rechterhand van Seti I die meteen na de troonsbestijging van Ramses II keihard in ongenade viel? http://egypte.xsbb.nl/viewtopic.php?f=70&t=816763

Mooie foto's weer Nofret!!!!!!! Al valt me wel op dat de reliëfs hier in de "normale" stijl zijn in plaats van in de Abydosstijl. Zou dat misschien toch te veel werk zijn geweest om op twee plekken tegelijk uit te voeren, die reliëfstijl?

Wat ik altijd leuk vind is dat Seti I altijd goed aan zijn gezicht te herkennen is.
Hij heeft een uitgesproken gezicht, een beetje bolle wangen en een vriendelijke uitstraling.
Ik herken hem meestal aan de kwaliteit van z'n afbeeldingen. Ze zijn vaak veel gedetailleerder en mooier afgewerkt dan veel anderen. Die vriendelijke uitstraling hebben eigenlijk alle farao's wel; al zijn Sesostris ('de ernstige') en Achnaton ('de doorgedraaide' <lol>) natuurlijk de eeuwige uitzonderingen.
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » wo 12 feb 2014, 21:31

Tóch heeft Seti I (voor mij althans) een zéér herkenbaar gezicht.
Bekijk de foto's van zijn gezicht maar eens goed, en ja Echnaton is natuurlijk met niemand te vergelijken!

Ja die foto's zijn weer prachtig, zoals we gewend zijn! Mooie detailopnames, je kan het bijna aanraken.
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

Anna
Farao

Bericht door Anna » do 13 feb 2014, 11:11

Thoetmosis XII schreef:Mooie foto's weer Nofret!!!!!!! Al valt me wel op dat de reliëfs hier in de "normale" stijl zijn in plaats van in de Abydosstijl. Zou dat misschien toch te veel werk zijn geweest om op twee plekken tegelijk uit te voeren, die reliëfstijl?

Of heeft Ramses II de tempel laten afmaken?

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » do 13 feb 2014, 11:22

Ramses heeft inderdaad de tempel af laten maken, wat ook goed te zien is aan de diverse stijlen.

Horus
Priester

Bericht door Horus » do 13 feb 2014, 14:27

scarabee schreef:Tóch heeft Seti I (voor mij althans) een zéér herkenbaar gezicht.
Bekijk de foto's van zijn gezicht maar eens goed, en ja Echnaton is natuurlijk met niemand te vergelijken!

Toch zie ik hier nog een beetje de restanten van de amarna kunst in <egypt>
Vooral het oog van Seti.
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 14 feb 2014, 0:47

Ramses heeft inderdaad de tempel af laten maken, wat ook goed te zien is aan de diverse stijlen.
Oh oh oh, het zal 'De Grote' eens niet zijn <fainting>

Toch zie ik hier nog een beetje de restanten van de amarna kunst in <egypt>
Dat kan heel goed kloppen hoor, want volgens mij (ik heb er ooit eens iets over gelezen in een boekje over Egyptian Art, maar hoe het allemaal precies zat is me even ontschoten) werd de kunst van Ramessiden inderdaad een beetje beïnvloed door Amarna. Echt veel was het niet, want de bolle buik, de bizarre verhoudingen en de intieme familieportretjes werden meteen onverbiddelijk overboord gezet, maar de "lijn" (zo omschreef dat boekje het geloof ik) van de kunst schijnt wel nog vaag wat Amarnatrekjes te hebben gehad <egypt>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

Horus
Priester

Bericht door Horus » vr 14 feb 2014, 18:39

Ja, dat is goed omschreven, vooral bij die laatste foto, van Nofret's 1e berichtje.
Die mond en kin, zou zo Amarna kunnen zijn.
Zoals een eenvoudig gewaad het beste een mooie vrouw siert, zo is fatsoenlijk gedrag de beste versiering van innerlijke wijsheid.
Achnaton

Plaats reactie

Terug naar “Het Nieuwe Rijk / New Kingdom”