Voorouders van Somalische piraten bevriend met Hatsjepsoet??

Nubie heeft altijd een grote rol gehad in de Faraonische tijd. Na die tijd hebben er zelfs nog Nubische Farao's Egypte geregeerd.

Moderator: Thoetmosis XII

Plaats reactie
Thoetmosis XII
Farao

Voorouders van Somalische piraten bevriend met Hatsjepsoet??

Bericht door Thoetmosis XII » do 20 nov 2008, 21:19

Vandaag, in Dagblad De Pers;

Piraterij - Hoogleraar internationaal recht vindt geweld gerechtvaardigd
Op zeerovers mag je gewoon schieten

Door: Mark van Assen
Gepubliceerd: gisteren 23:12
Update: vandaag 08:03

Er staat geen maat meer op de Somalische piraten. Praten helpt niet, zegt een kenner van het land. ‘Gewoon terugschieten.’
Een vissersbootje hier en daar, of een klein vrachtschip, dat gaat nog wel. Maar als het olietankers betreft, en zeker die van het formaat van de Sirius Star, dan gaan alle alarmbellen rinkelen. Het immense schip werd eerder deze week in de Golf van Aden gekaapt door Somalische piraten. Aan boord: 2 miljoen vaten olie, een kwart van de dagproductie van Saoedi-Arabië. Waarde: zo’n tachtig miljoen euro. Er zou op dit moment onderhandeld worden over losgeld.
‘En dat is nou net wat je niet moet doen’, zegt Jan Abbink, senior onderzoeker aan het Afrika-Studiecentrum in Leiden. De talloze Westerse fregatten in de regio zouden meer moeten doen dan nu. ‘Die mensen zijn alleen onder de indruk van hard aanpakken.’
‘Die mensen’ zijn Somaliërs uit Puntland, een regio in het noorden van het land. Een vrijbuiterskust, zoals Abbink het noemt. ‘Ze hebben een vrij ondernemende geest. Dit is voor hen een buitenkans. En er is vooralsnog niemand die ze tegenhoudt. Somalië kent sowieso geen centraal gezag. De islamitische groepen die het gebied controleren staan de piraterij oogluikend toe.’
Maar ja, wat dan? De schade die de piraten aanrichten wordt steeds groter. Dit jaar hebben ze al meer dan tachtig schepen aangevallen, en er zeker 33 gekaapt. De gemiddelde losgeldeis is anderhalf miljoen euro. ‘Het klinkt hard’, zegt Abbink, ‘maar krachtdadig optreden werkt het beste. En dat kost inderdaad mensenlevens, ja.’
Als voorbeeld haalt hij de Barbarijse zeerovers aan, die twee eeuwen geleden de Middellandse Zee terroriseerden. Op een gegeven moment trok een Britse vloot naar de haven van Algiers, de uitvalsbasis van de piraten. De haven werd aan puin geschoten. Einde verhaal.
Er zijn al tekenen dat landen hun geduld verliezen met de Somalische piraten. Gisteren schoot een Indiaas oorlogsschip in de Golf van Aden een piratenschip aan flarden. Dat wilde niet stoppen voor een controle en opende vervolgens het vuur. Volgens de Indiase marine waren de zeerovers gewapend met geweren en granaatwerpers.
Dit is precies de aanpak die Somaliëkenner Abbink voorstaat: niet praten, maar doen. De wet werpt in elk geval geen drempels op. ‘Als het om zeerovers gaat, mag je schieten,’ zegt Eddy Somers, hoogleraar internationaal recht aan de universiteit van Gent. ‘Je hoeft zelfs niet eens te wachten tot ze iets doen. Als duidelijk is dat ze de intentie hebben om een schip over te nemen, en dat is in de Golf van Aden steeds meer het geval, dan zijn redelijke geweldsmiddelen gerechtvaardigd.’
Zeeroof
Normaal gesproken zou op volle zee een Somalisch schip alleen mogen worden opgebracht door een ander Somalisch schip. ‘Tenzij het om zeeroof gaat’, zegt Somers. ‘Dan mag om het even welk schip ingrijpen.’
Dus ook het Nederlandse fregat De Ruyter bijvoorbeeld, dat voedselkonvooien van het VN-Wereldvoedselprogramma naar de Somalische hoofdstad Mogadishu begeleidt. Defensie wil echter geen nadere informatie geven over de geweldsinstructie, de zogenoemde rules of engagement. ‘Daar gaan wij nooit gedetailleerd op in’, zegt een woordvoerder. ‘Dat zou voordelig kunnen zijn voor anderen.’
De Golf van Aden, toch al een van de drukst bevaren scheepsroutes, krioelt op dit moment van de oorlogsbodems. Behalve de Hr Ms De Ruyter varen er boten uit de VS, Rusland, Groot-Brittannië, India, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Canada en Pakistan. Ook de NAVO heeft vier schepen in het gebied. Zij beschermen niet alleen voedselschepen, maar ook de handelsvaart.
Er is zelfs zoveel werk te doen dat ook de particuliere beveiligers lont hebben geroken. Dat meldt de Britse krant The Independent. Het Amerikaanse Blackwater, berucht uit Irak, wil een paar gevechtsboten in de strijd te gooien, compleet met goedgetrainde bemanning. Die kunnen worden gehuurd door rederijen.
Een ander Amerikaans bedrijf, Hollowpoint Protective Services, biedt deskundige onderhandelaars aan. En mochten die niets opleveren: een bevrijdingscommando. Het Britse EOS is meer van de ‘niet-dodelijke’ aanpak met laserstralen en akoestische apparatuur.

De Somalische Piraten, waar heden ten dage zoveel over is te doen, komen uit Puntland. En wat zegt good old wikipedia over Puntland??
Puntland
Puntland is een van de betwiste gebieden in Somalië. Het grenst aan Somaliland, Ethiopië, Galmudug en de rest van de jure Somalië. Puntland is het noordelijke deel van wat oorspronkelijk een Italiaanse kolonie was, Italiaans Somaliland geheten, dat in 1961 met Brits Somaliland fuseerde tot Somalië. Het gebied is gecentreerd rond Garoowe in de regio Nugaal. Het gaat hier om het stamgebied van de Darod (ten westen van de Ogadeni) met de Dolbohanta en de Majertain als belangrijkste clans. De naam van het gebied is afgeleid van het land van Poent dat genoemd wordt in reisverslagen uit het oude Egypte en dat ergens in de Hoorn van Afrika zou hebben gelegen. Sinds 23 juli 1998 beschouwt Puntland zich als een autonome staat binnen Somalië.

Zouden de voorouders van deze medogenloze piraten (schurken die, zoals de hoogleraar internationaal recht terecht stelt, met "krachtdadig optreden" te maken moeten krijgen) behoren tot het volk van Poent?? Het volk van Poent, hofleverancier van wierrook voor Hatsjepsoet <egypt>
Carnarvon: "Can you see anything?", Carter: "Yes, wonderful things..."

scarabee
Farao

Re: Voorouders van Somalische piraten bevriend met Hatsjepsoet??

Bericht door scarabee » do 20 nov 2008, 23:05

Er is maar één remedie tegen deze "oude Poenters": Beman een normaal uitziend vrachtschip met 1500 commando's die tot de tanden bewapend zijn.
Zodra piraten langzij komen en het schip enteren, de hele zooi uitroeien met mitrailleurs!
Dat zo een paar keer herhalen, en ze durven bij geen schip meer in de buurt te komen!! <prima>
Kijk ook eens op mijn Website: www.renedemila.123website.nl

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » vr 21 nov 2008, 8:43

scarabee schreef:Er is maar één remedie tegen deze "oude Poenters": Beman een normaal uitziend vrachtschip met 1500 commando's die tot de tanden bewapend zijn.
Zodra piraten langzij komen en het schip enteren, de hele zooi uitroeien met mitrailleurs!
Dat zo een paar keer herhalen, en ze durven bij geen schip meer in de buurt te komen!! <prima>

<shocked> Meen je dat scarabee. Had ik niet van je verwacht <lol>
Nefertiti - The beautiful one has come....

hans.hutting
Vizier

Bericht door hans.hutting » vr 21 nov 2008, 17:23

of zou als in nederland 1e x zie je het door de vingers 2e x word het een waarschuwing de 3e x ook nog wel hihihi en dan de 4e x krijg je een procesverbaal 5e x krijg je mischien een geld boeten 6e x een taakstraf 7ex krijg je een zwaare taakstraf 8e x krijg je lichte cel straf enz..........

hihihi grapje hoor <lol>
Nehes,Nehes Nehes Nehes em Hotep Nehes em neferu Nebet hotepet Weben en hotep Weben en Neferu Nutjert en ankh Nefer em pet Pet em hotep Ta em hotep Nutjert sat Nut Sat Geb, merit Ausar Nutjert asha renu Anekh brak Anekh brak Tu a atu Tu a atu Nebet Aset

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » vr 21 nov 2008, 19:01

Tsja, je kan tegen die piraten wel zeggen "jullie mogen niet stout zijn, dat is niet lief. horen jullie dat?? wel braaf zijn hoor". Maar ik vrees dat ze daar geen gehoor aan geven...
Dan kan je inderdaad beter voor de optie-scarabee kiezen...

Het zijn trouwens geen échte zeerovers... Die hebben een houten poot, een haak ipv een hand, een lapje voor hun oog, een papegaai op de schouder en een zwarte hoed met witte doodskop <lol>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 21 nov 2008, 22:28

Ja Nefer dat meen ik!

Deze 'aardige' jongens hebben een paar jaar geleden ook een Nederlands gezin overvallen die een boottocht maakten.
Ze hebben hun zoon van toen 12 jr!! neergeschoten, met de bedoeling hem te doden. Hij bleef in leven...maar zit wel voor de rest van zijn leven in een rolstoel.
Toen de piraten hun buit hadden, hebben ze deze mensen mét hun zwaargewonde zoon zó midden op zee achtergelaten!
Kun je je voorstellen hoe wanhopig en in paniek deze mensen waren?
Ze zijn uiteindelijk in een haven terechtgekomen, en kon hun zoon eindelijk naar het ziekenhuis.
Ze hebben ook nog een jonger dochtertje, dat kind heeft voor haar hele leven een trauma!

Voel jij dan meer voor de "Cohen" methode? Deze kwajongens ernstig toespreken, kopje thee erbij, en zoals Thoet zegt: Niet meer zo stout doen hoor! Anders krijg je geen cadeautje van Klaas!

Nee wegwezen met die gasten, dit soort gewetenloze onmensen kan de wereld missen!! <anger>

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » za 22 nov 2008, 19:07

Precies!!!!!

Scarabee for President!!!!
Dat wordt nog leuk in 2012... Scarabee vs Sarah Palin <lol> <lol>

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 24 nov 2008, 9:16

scarabee schreef:Ja Nefer dat meen ik!

Ook ik ben van de keiharde aanpak <prima>
Zij hebben met niemand medelijden dus waarom moeten wij dat wel met hun hebben ??

Ik las dat zij ontzettend veel verdienen aan losgeld en dat ze daardoor ook weer sterker worden. Eng idee hoor <neutraal>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » ma 24 nov 2008, 9:52

Vaak begint zoiets met een klein groepje vrienden. Als ze succes hebben, wordt het groepje groter...
Dan krijgt een grote misdaadorganisatie er lucht van en denkt; hé daar valt wat te verdienen.
En voor je het weet, zijn ze beter bewapend en georganiseerd als het leger.
Vaak worden deze mensen ook nog gescreend op hardheid, want watjes kunnen ze niet gebruiken. Stel je voor dat ze iemand half dood schieten en zo'n piraat krijgt medelijden en wil zo iemand niet alleen achterlaten.
Nou zou wat voor ons zijn... <crying>

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » ma 24 nov 2008, 16:20

Grote zeevaarmaatschappijen hebben al besloten om via Zuid-Afrika te varen. Da's een enorm end omvaren (zullen wij uiteindelijk merken in de prijs van Nieuw-Zeelandse Kiwi's, Thaise kokosmelk en Indische rijst) maar de rederijen durven niet meer langs Somalië...
Dat Suezkanaal lijkt wel voor niks gegraven <neutraal>

neferaten
Site Admin

Bericht door neferaten » ma 24 nov 2008, 20:03

Jammer. Had liever gezien dat ze ze hard aan zouden pakken ipv dit <rolleyes>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » ma 24 nov 2008, 20:27

Het is toch te gek voor woorden dat schepen nu een enorme omweg moeten maken voor dat tuig?
En zoals gewoonlijk maakt een relatief klein groepje het voor de anderen onmogelijk om normaal te leven.
Ik blijf bij mijn standpunt: Een normaal vrachtschip, 1500 tot de tanden bewapende commando's erop, en zodra die piraten langzij het schip enteren...alles neermaaien, gewoon de mitrailleur erop!
Moet jij eens zien als dat 4x gebeurd is, dan hoeven ze nooit meer om te varen hoor!! <huh>

Natuurlijk gaan ze dan een andere bron van inkomsten zoeken, oke zien we dan wel weer.

king tutankhamun
Priester

Bericht door king tutankhamun » vr 25 jun 2010, 16:39

GO SCARABEE !

had ik niet van je gedacht maar jou plan van actie bevalt mij wel !
the defender of her royal highness, the supreme queen of egypt, Ankhesenamun :)

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » za 26 jun 2010, 13:51

Ik las boven 2x dat ze zo'n strakke actie van mij nooit gedacht hadden...
Nou ik ben een felle hoor, en helemaal als mensen andere mensen afmaken alsof het vliegen zijn. (Zoals die somalische piraten dus doen)
Geen enkel respect of mededogen met andere levende wezens, nou dan ben je voor mij ook dood hoor. Ik voel idd niets voor de aai en theecultuur van Jobje Cohen, zoals ik al eerder zei: die is zo vals als de baard van de Farao!! <egypt>

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » zo 27 jun 2010, 6:08

Ik heb zo'n idee dat de Somalische regering hier gewoon achter zit.
Piraten worden gewoon uit de allerarmste bevolking geronseld, er wordt ze veel buit beloofd en ze hebben toch niets te verliezen.
Het losgeld gaat gewoon naar de organisatie, in mijn idee dus gewoon de regering.

Als ze die gasten oppakken staan ze binnen no time weer op hun piratenschip, en als jij een papiertje op straat gooit krijg je de volle mep en ga je een nacht de cel in.
Alle regeringen zijn corrupt en alleen op eigen belang uit. Ja ja ook de Nederlandse!
Alle politici hebben de mond vol over democratie, ook Cohen: samen leven in een multiculturele samenleving bla bla, iedereen gelijke kansen ja ja bla bla!!!

Ik weet niet of iemand er erg in heeft: maar de pvv heeft overduidelijk gewonnen, maar de democratie is ineens héél ver te zoeken, pvv (lees de wil van het volk, door het volk gekozen) wordt doodgewoon genegeerd, omdat de dames/heren er geen zin in hebben, tjonge tjonge wat een democratie!!
Labbekakken zijn het, allemaal zakkenvullers.
Ben er overigens van overtuigd dat we met Wilders aan het hoofd misschien wel iets opschieten met de grenzelose toestroom van buitenlanders, maar voor de rest denk ik niet dat het beter zal worden.

Thoetmosis XII
Farao

Bericht door Thoetmosis XII » zo 27 jun 2010, 18:37

Alle regeringen zijn corrupt en alleen op eigen belang uit.
Als dat zo is zou Somalië het paradijs op aarde moeten zijn. In Somalië is er namelijk helemaal geen regering, daarom is het ook één van de geweldadigste landen ter wereld. Politici mogen dan niet altijd even eerlijk zijn, maar dater in het spreekwoord "Als de kat van huis is dansen de muisen op tafel" een kern van waarheid zit blijkt wel uit de situatie in landen als Somalië, Pakistan en Afghanistan. Een en al ellende.
En om het op dit forum even bij het oude Egypte te houden, ook in de tijd van de farao's gold dit al. Tijdens de rijken (Oude, Midden en Nieuwe rijk) was er een centraal gezag en ging het allemaal goed. Tijdens de tussenperiodes was er geen gezag (geen corrupte politici) en zakte het land ineen tot ellende.
Politiek is misschien niet het beste wat de mens te bieden heeft, maar wellicht wel het minst slechte. (Wat een wijsheid weer op de late zondagavond <lol> )

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » vr 02 jul 2010, 20:37

Ja uiteraard heb je daar gelijk in.
Als er geen leiding is (hoe slecht ook) ja dan is helemaal het hek vd dam, en geldt de wet vd sterkste!
Iedereen neemt dan het recht in eigen hand, nou dan kan je het helemaal wel schudden.
Maar toch blijf ik erbij dat die hele piraterij in Somalië in handen is van één grote misdadigersbende.

Nofret
Site Admin

Bericht door Nofret » di 06 jul 2010, 9:55

Ik las boven 2x dat ze zo'n strakke actie van mij nooit gedacht hadden...
Nou ik ben een felle hoor, en helemaal als mensen andere mensen afmaken alsof het vliegen zijn.

Ik wel want weet wel hoe je denkt en ik ben het er helemaal mee eens !!! Afbeelding

Afbeelding erop !!!!
http://ancientegyptianmonuments.blogspot.nl/

nn ms.i sA.w -- No one is born wise.

scarabee
Farao

Bericht door scarabee » di 06 jul 2010, 11:15

Nof, heb net ff heerlijk zitten grinniken om je berichtje!!!
(tekening: bom erop!) <crazy>

Ja als het op felheid wat betreft onrechtvaardigheid komt, dan zitten we in hetzelfde schuitje! <greensmile>

Cheops

Re: Voorouders van Somalische piraten bevriend met Hatsjepso

Bericht door Cheops » wo 17 aug 2011, 10:58

Wat mij betreft mogen ze langs de Somalische kuststrook wel opzoek naar die piraten, want je kan wel een schip vol met commando's proppen maar je vind geheid niet alle piraten, nee, ga dan opzoek naar hun thuishavens, de plekken waar ze bijeen komen en roei ze daar uit. Je moet zulke hardnekkige dingen zoals piraterij in de kern aanpakken anders dan is het net onkruid: het blijft zich herstellen. ;)
Toch snap ik je optie wel degelijk Scarabee, alleen ben ik voor een nog wat grondigere aanpak

Plaats reactie

Terug naar “NUBIE”